Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:Interssant !!
Je krijgt nu veel lagen.
Ben benieuwd naar de textuur.
Zie je korreltjes?
Ik volg!
. De pigmenten zijn bij de verfmolen zo fijn gemalen dat je ze heel glad kan krijgen. Dit doe je door heel veel te wrijven met een glazen loper, een soort vijzel. Daarmee zorg je ervoor dat de pigment goed door de ei-olie gewreven wordt. Ik heb hier en daar wel wat korreltjes, omdat ik een lamme arm van het wrijven kreeg, haha. De loper zuigt zich namelijk vast aan de plaat waarop je aan het wrijven bent, en hoe gladder je mengsel, hoe harder hij zich vastzuigt. soesita schreef:Deze wil ik ook wel volgen. Erg interessant dat je het met ei-tempera naschildert.

Dit zijn lagen met ongeveer 50% solvent, zodat ze volgende week droog zijn.

ben benieuwd naar volgende week Kaaaren schreef:mooie update! Kijk uit naar volgende week
Ik ook!
mar_fay schreef:Je stopt er een hoop werk in! Die details zijn heel fijn, erg interessant
. Bovendien is het voor mij de eerste keer dat ik werk met olieverf, en is het dus ook wel handig als geheugensteuntje om alles op te schrijven! En natuurlijk leuk om een stap voor stap "naslagwerk" te hebben over hoe het werk gemaakt is. Ik heb op internet vrij weinig echte stap-voor-stap olieverftutorials kunnen vinden, dus leek me dit wel handig. (of ik heb verkeerd gezocht!
) 

) volg ik nu deze workshops en het is erg leerzaam en leuk (en de andere workshops zijn ook allemaal erg leerzaam en leuk!
)

maar gezien mijn conditie van vandaag vind ik het niet zo raar dat ik geen wonderen heb verricht.