Foto op intenet zonder logo gepost..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Foto op intenet zonder logo gepost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:18

Wees niet verbaasd als de ouders aangeven dat ze helemaal niet snappen waar je je druk om maakt. Als het meisje al niet het fasoen heeft om om alleen de foto's met logo te posten, misschien is dat haar nooit bijgebracht? Plus dat als je niet in de materie zit het best rare stof is..

Niet om een negatieve toon te zetten, maar ik denk dat het verstandig is om in je achterhoofd te houden dat met ouders spreken niet per definitie een oplossing is.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:20

Apart verhaal dit! Ik vraag me af of ik heel netjes zou reageren op dat mailtje wat je citeert :')

Maar dit is dus wel de reden dat ik een doorschijnend logo over mijn foto's heb ipv in het hoekje, dat shoots bij mij op de dag zelf betaald moeten worden en kan dit niet door vergeten of iets lever ik niks voordat er wel betaald is voor de shoot. En dat ik inderdaad niet zomaar zonder logo lever, afdrukken kunnen via mij enz.

Ik zou in de toekomst ook echt niet meer 'zomaar' foto's zonder logo geven ;)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:32

@ri
ja daarom zeg ik ook: Stel dat die ouders 'net zo' zijn.

Maar in ieder geval heeft ze dus wel een foto uitgesneden waaronder de hoek van de logo.. En zover ik weet is dat dus strafbaar?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:33

jahoor, het is maar net hoe ver je er in wilt gaan maar het is zeker strafbaar.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:35

Maar ben je zelf ook in je recht TS?
Ik meen me iets te herinneren dat je in het zwart werkt als je zo'n shoots voor geld doet?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:13

tessyke schreef:
Ik meen me iets te herinneren dat je in het zwart werkt als je zo'n shoots voor geld doet?

Al verplaats je een koelkast voor iemand waar je 5 euro voor krijgt...als je het niet aangeeft bij de belastingdienst is het zelfs al zwart werken :p
Denk dat ts zeker wel in haar recht staat ondanks het zwart werken.
Het is hoe dan ook schending van auteursrechten :j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:06

op die manier :j
Is het gesprek vandaag goed gegaan TS?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:32

Ze kwamen niet.. Of nouja de moeder & dat meisje.

Vriendin vind haar en der moeder ook erg raar doen enzo, en al die kinderen uit de les. Iedereen kan op haar FB lezen enzo :')
Dus al der 'vriendinnen' denken heel raar over haar nu. _O-

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:33

Tigress schreef:
tessyke schreef:

Al verplaats je een koelkast voor iemand waar je 5 euro voor krijgt...als je het niet aangeeft bij de belastingdienst is het zelfs al zwart werken :p
Denk dat ts zeker wel in haar recht staat ondanks het zwart werken.
Het is hoe dan ook schending van auteursrechten :j

Onzin, als TS hobbymatig af en toe shoots doet is dit geen zwart werken en even een koelkast verplaatsen al helemaal niet. Lees hier maar bv http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nbelasting

TS eerlijk gezegd begrijp ik niet echt waarom jouw logo per se op de foto's moet staan. Dit is iets wat ik veel in de paardenwereld zie, iedereen doet het omdat de ander dat heeft en het dan wel professioneler zal zijn, gok ik. Daar buiten is het helemaal niet zo gebruikelijk.
Ik zou in elk geval zorgen dat je de betaling krijgt en volgende keer eerst preview, dan betalen, dan alle foto's. en dat logo, tja. Gewoon zorgen voor andere manier om naamsbekendheid te krijgen. Als mensen je werk waarderen zullen ze je fatsoenlijk creditten, al zullen er altijd uitzonderingen zijn.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:17

moschino schreef:
TS eerlijk gezegd begrijp ik niet echt waarom jouw logo per se op de foto's moet staan. Dit is iets wat ik veel in de paardenwereld zie, iedereen doet het omdat de ander dat heeft en het dan wel professioneler zal zijn, gok ik. Daar buiten is het helemaal niet zo gebruikelijk.
Ik zou in elk geval zorgen dat je de betaling krijgt en volgende keer eerst preview, dan betalen, dan alle foto's. en dat logo, tja. Gewoon zorgen voor andere manier om naamsbekendheid te krijgen. Als mensen je werk waarderen zullen ze je fatsoenlijk creditten, al zullen er altijd uitzonderingen zijn.

De reden is absoluut niet omdat "een ander dat doet" of dat het daarmee "professioneler" lijkt. De reden dat dit gedaan wordt is omdat dit foto's in opdracht zijn of zodat niet zo maar de eerste de beste met je foto's kan gaan lopen en zeggen dat ze van hun zijn. Deze foto's kunnen aangekocht worden door de opdrachtgever zodat zij de foto's zonder logo heeft en deze kan laten afdrukken ergens bv. Als er geen logo opstaat, denk je dan echt dat de mensen nog een foto zouden kopen als ze hem al zonder logo hebben? Niet dus ;) En verder is het om tegen te gaan dat een ander met de eer van jouw foto's gaat lopen ;) ik zet mijn foto's ook echt niet zonder logo zo maar op het internet, heb dat 1 keer gedaan, kwam ze al gelijk ergens anders tegen doordat iemand ze "gestolen" had ;)
En buiten de paardenwereld wordt dit ook gewoon gedaan? Hetzij met een onzichtbaar watermerk, hetzij met een zichtbaar. Plus veel mensen vinden het ook gemakkelijk als ze bij iemand foto's op facebook zien verschijnen dat ze direct gaan kijken en die fotograaf eens opzoeken, reclame is dus ook een reden ;)