Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tessyke schreef:Maar ben je zelf ook in je recht TS?
Ik meen me iets te herinneren dat je in het zwart werkt als je zo'n shoots voor geld doet?

Tigress schreef:tessyke schreef:Maar ben je zelf ook in je recht TS?
Ik meen me iets te herinneren dat je in het zwart werkt als je zo'n shoots voor geld doet?
Al verplaats je een koelkast voor iemand waar je 5 euro voor krijgt...als je het niet aangeeft bij de belastingdienst is het zelfs al zwart werken :p
Denk dat ts zeker wel in haar recht staat ondanks het zwart werken.
Het is hoe dan ook schending van auteursrechten
moschino schreef:TS eerlijk gezegd begrijp ik niet echt waarom jouw logo per se op de foto's moet staan. Dit is iets wat ik veel in de paardenwereld zie, iedereen doet het omdat de ander dat heeft en het dan wel professioneler zal zijn, gok ik. Daar buiten is het helemaal niet zo gebruikelijk.
Ik zou in elk geval zorgen dat je de betaling krijgt en volgende keer eerst preview, dan betalen, dan alle foto's. en dat logo, tja. Gewoon zorgen voor andere manier om naamsbekendheid te krijgen. Als mensen je werk waarderen zullen ze je fatsoenlijk creditten, al zullen er altijd uitzonderingen zijn.
En verder is het om tegen te gaan dat een ander met de eer van jouw foto's gaat lopen
ik zet mijn foto's ook echt niet zonder logo zo maar op het internet, heb dat 1 keer gedaan, kwam ze al gelijk ergens anders tegen doordat iemand ze "gestolen" had