Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LynnDenise schreef:Je hoefsmidfoto is erg leuk, maar helaas is hij met een te lange sluitertijd genomen waardoor de hoevenkrabber en hand onscherp is.
Wat voor lens zat er op je camera? Vooral op de foto's van eigenaar en paard zie ik een beetje een vervorming. Ik gok dus ook dat je erg dichtbij stond? Ook zouden die foto's waarschijnlijk beter kunnen als je iets door de knieën zakt.
) . Als je een (portret)foto van het paard maakt is het meestal wel mooier om op je knieën te gaan zitten, ik vind altijd dat ie dan groter oogt en vaak wordt de achtergrond er ook wat rustiger van. 
liedje89 schreef:Brandpuntsafstand is eigenlijk hoever je ingezoomd bent, als je gewoon kijkt bij de informatie bij je foto kan je dat wel terug vinden. Lastig om uit te leggen hoe dat werkt (zonder het te tekenen), maar als je gewoon eens een foto maakt een paar meter terug loopt en dan inzoomt en ongeveer dezelfde foto maakt kan je waarschijnlijk wel duidelijk het verschil zien.

. Citaat:Ik merkte dat ik zonder statief toch vaak wat krap uit kwam. Dus daar moeten jullie eventjes over heen kijken.
Slina schreef:Het logo is op bijna elke foto een onleesbaar krabbeltje, met hoge kwaliteit zal dat ook nog zo zijn ben ik bang.
Foto 7 vind ik een beetje nepperig bewerkt. Laatste foto vind ik een mooie uitsnede.
.NikkiTazz schreef:Excuses voor de kwaliteit inderdaad, het is echt bagger... Ik zal eens kijken hoe ik ze de volgende keer upload. Ik denk dat eigenlijk vrijwel alles de kwaliteit naar beneden haalt.
Het gaat mij er om, of jullie al wel verschil zien in de vervorming en of ik de tips wel juist heb aangepakt.
. Wel moet je hiervoor de foto's eerst zelf verkleinen in een programma als photoshop. Je moet ze bij wijze klaar maken voor online publicatie. Als je de uploadsite zelf je foto's laat verkleinen heb je sowieso hoe dan ook gigantische kwaliteitsverlies.
.