[DIG][WIP] Poging tot digitaal tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:14

EmmaVZ schreef:
Slina schreef:
Het hele blenden is ook nieuw voor me.
Pixels kan je niet smudgen/blurren :+
Ik vind eigenlijk m'n tekening toch niet zo geweldig. Denk dat ik hem een enkeltje prullenbak geef.

Dan kan ik je toch wel n tip geven of niet? :') Dan kun je beter blurren.

De blur-knop van photoshop snap ik sowieso niet. Die geeft het een blauwe rand ofzo? :')
Ik ben de blur van SAI gewend.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:16

Ik bedoelde blurren met de smudge brush. Aka met een grotere formaat brush smudgen ipv t kleine wat je nu doet. Met n grotere krijg je mooiere randen.

Ik weet verder ook niet wat je met de blur knop van ps kunt. Ik werk zelf met gimp ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:18

Nayomie schreef:
hannah41 schreef:
Mm, zoals aangegeven zitten er technisch misschien wat minpunten aan, maar ik vind hem eigenlijk wel gaaf! Het ziet er zacht uit :D

@Nayomie, het kan aan mij liggen, maar ik vind je niet erg vriendelijk over komen eerlijk gezegd. Als zij graag op deze manier tekent, of op deze manier leert tekenen en jij vind dat (duidelijk) niks, dan stop je toch gewoon met kijken? Het is inmiddels wel duidelijk wat jij er van vind. :)

Dus, feiten, mogen niet gezegd worden?
Ik snap dat TS wil uitproberen, dat hebben we allemaal gedaan, lijkt mij. Maar wat wil je nog uitproberen als niks vanuit jezelf komt? :)

Ik vind je persoonlijk een beetje overkomen alsof je ts nog net geen boete wilt geven voor het colourpicken :').

Kom nou, iedereen leert op zijn eigen manier. Als ts graag zo begint is dat haar goed recht. Tekenen is zoveel meer dan alleen maar kleuren kiezen. In dit geval is het juist een goede oefening om te wennen aan het programma, tekentablet en ook gewoon om de motoriek te oefenen. Zeker voor een eerste oefening snap ik het probleem niet zo. Het is niet dat dit een commercieel werk is of dat de ts al honderden werkjes op deze manier heeft gemaakt.

Verder vind ik dat je een beetje doordramd. Jij hebt je ding aangegeven, ts heeft gereageerd dat ze deze tekening nog blijft colourpicken, lijkt me dan gewoon een gesloten zaak?

Ik vind deze tekening als zeer geslaagd voor een eerste keer :) Als advies zou ik zeggen dat je nog even naar het gebied moet kijken waar een bles zit (haha hoe noem je dat?). Het ziet er vrij dunnetjes uit en een beetje krom. Ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:18

Ik vind 'm leuk hoor, maar ben niet zo thuis in dit hele gebeuren, dus aan mij heb je niks :=. Vind dat er netjes gereageerd wordt, hoor.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:19

Je moet sowieso proberen de smudge of blur zo min mogelijk te gebruiken. Je kan beter de dekking (opacity) van je brush lager zetten en met zachte brush de overgangen creëeren :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:23

muntdrop schreef:
Ik vind deze tekening als zeer geslaagd voor een eerste keer :) Als advies zou ik zeggen dat je nog even naar het gebied moet kijken waar een bles zit (haha hoe noem je dat?). Het ziet er vrij dunnetjes uit en een beetje krom. Ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :).

Paard heeft geen bles :P Zal eens kijken.
Bedankt voor je reactie :)

Bimmerd schreef:
Je moet sowieso proberen de smudge of blur zo min mogelijk te gebruiken. Je kan beter de dekking (opacity) van je brush lager zetten en met zachte brush de overgangen creëeren :)

Zal ik de volgende keer eens proberen :)
Het is altijd een manier vinden die voor jou werkt.
En met pixellen doe je blenden met lichtere kleuren pakken, dus dit zou ik natuurlijk ook met zo tekenen kunnen doen.

muntdrop

Re: [DIG][WIP] Poging tot digitaal tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:24

Ja ik bedoel zegmaar de locatie waarbij een bles zou zitten als hij een bles zou hebben. Sorry, ik kan het echt niet uitleggen :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:26

muntdrop schreef:
Ja ik bedoel zegmaar de locatie waarbij een bles zou zitten als hij een bles zou hebben. Sorry, ik kan het echt niet uitleggen :+

Ik snap je denk ik :P
Maar dat valt binnenkort toch weg door de voorpluk.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:28

Zou ik zeker doen ja :j ik ken eigenlijk niemand die met de smudge of blur echt goede overgangen weet te creeren. Zeker je kennis en ervaring met harde pixels gebruiken voor dit soort art. Photoshop is ook gewoon pixels alleen dan groot canvas. Zie het als een pixel tekening heel ver uitgezoomd. Dan lijken de harde pixel overgangen ook mooie gladde overgangen :p

Lekker veel experimenteren zou ik zeggen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:31

Bimmerd schreef:
Zou ik zeker doen ja :j ik ken eigenlijk niemand die met de smudge of blur echt goede overgangen weet te creeren. Zeker je kennis en ervaring met harde pixels gebruiken voor dit soort art. Photoshop is ook gewoon pixels alleen dan groot canvas. Zie het als een pixel tekening heel ver uitgezoomd. Dan lijken de harde pixel overgangen ook mooie gladde overgangen :p

Lekker veel experimenteren zou ik zeggen!

Ja, ben ik ook van plan.
Maar er staat nog zoveel op m'n lijstje om te proberen :P
Ook een paard uit de losse hand kunnen tekenen, zonder enige referentie.
Tekenen met illustrator.
Tekenen op papier met potlood
Maar ik heb nog een maand vakantie :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:33

Slina schreef:
muntdrop schreef:

Paard heeft geen bles :P Zal eens kijken.
Bedankt voor je reactie :)

Bimmerd schreef:

Zal ik de volgende keer eens proberen :)
Het is altijd een manier vinden die voor jou werkt.
En met pixellen doe je blenden met lichtere kleuren pakken, dus dit zou ik natuurlijk ook met zo tekenen kunnen doen.

Met tussenkleuren zegmaar. Dus als je een lichte en een donkere hebt, pak je de kleur daartussen in. (zou je ook met dekking in elkaar over kunnen laten lopen)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:34

Met zo'n begin komt het vast helemaal goed :)

Ik spiekte ook even in je da account en je pixels zijn echt super gaaf!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:39

Met de pixels moest ik ook even mijn weg vinden. En nu heb ik de moeilijkste gekozen :') Zó gedetailleerd dat ik mezelf helemaal gek maak haha.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:47

Nayomie, zal je willen uitleggen hoe je zo snel kan zien dat het gecolorpicked (?) is? :)

Ik vind hem wel erg gaaf, en tekenen leer je door te oefenen.
Ik trek ook nog over :+ heb mezelf maar voorgehouden dat ik dan vanzelf een keer doorkrijg hoe de vormen een beetje zijn en dan ga ik wel weer proberen het helemaal zelf te doen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 19:50

Dankje :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 01:23

Ik PB wel, want ik weet toch al dat ik een zooi commentaar krijg, en maakt mensen blind.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:21

En ts, nog eraan gewerkt?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:00

Nope. Mijn laptop is al iets van 3 uur bezig met de C-schrijf controleren ofzo -.-
Ik heb nu mijn vriends laptop ingepikt voor Bokt :P