Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Heb nu 2 goede op voorraad liggen 
Gydja schreef:Ik zie dat je windows hebt. Ik heb mac dus voor mij werkt het dus weer niet maar jij kan iets heel leuks downloaden genaamd stabilisator. Je moet het even googlen maar dan kan je een stabilisator downloaden voor photoshop. Als je dat hebt worden je lijntjes netter. Hoe hoger de stabilisator hoe netter de lijntjes.
Je kan ook Fire Alpaca ( gratis ) of PaintTool SAI ( niet gratis ) downloaden. Dat zijn speciale programma's om in te tekenen.
Nayomie schreef:Dat vind ik altijd zo leuk aan tekenen, je kunt ook gewoon andere stijlen proberen
Dank je wel Quir haha.
Wel met een muis, alhoewel ik voorheen met touchpad gewerkt heb, omdat ik van die (nouja zo zou je het kunnen noemen, ookal was dat het niet) van die wegwerpmuizen. Na paar dagen gebruik was het namelijk al kapotHeb nu 2 goede op voorraad liggen
TS, ben benieuwd wanneer je een topic gaat openen met een tekening![]()
@Gadja, PaintTool SAI is gratis voor windows
Cyella schreef:Gydja schreef:Ik zie dat je windows hebt. Ik heb mac dus voor mij werkt het dus weer niet maar jij kan iets heel leuks downloaden genaamd stabilisator. Je moet het even googlen maar dan kan je een stabilisator downloaden voor photoshop. Als je dat hebt worden je lijntjes netter. Hoe hoger de stabilisator hoe netter de lijntjes.
Je kan ook Fire Alpaca ( gratis ) of PaintTool SAI ( niet gratis ) downloaden. Dat zijn speciale programma's om in te tekenen.
Vergeet Adobe Illustrator niet! Die is ook goed!
Grrr, en waarom hebben de mac gebruikers dat weer niet
Ik vind het alleen niet fijn om in te tekenen met tekentablet.
Quir schreef:Wauw, wat tof dat iedereen zo mee denkt en helpt! Bedankt!
Slina, ik heb er even snel door heen gebladerd. Ga morgen op m'n gemak kijken, duurt nu te lang helaas.
Inderdaad Windows Gydja, dat klinkt wel echt als de ideale uitkomst voor mijn bibberkunsten! Ga even googlen, anders mag vriend het straks voor me downloaden.![]()
De andere twee ken ik niet, is dat in plaats van PS?
Als ik het wat beter onder de knie heb, zal ik een WIP topic openen met een tekening!

Niets betalen.
Maar als je toch op zoek bent naar tuts kan ik deviantart aanraden, daar staat altijd wel veel op. 
Ik vind het erg fijn werken, het is overigens ook te combineren met Photoshop aangezien je je bestanden ook als .psd kunt opslaan.
Quir schreef:Pandameisje schreef:
Goh, dat ik daar zelf niet op gekomen ben! Alleen maar moeilijke engelse termen intypen waar niets uit komt, bedankt voor de simpele maar doeltreffende hulp!
Cyella, ik wilde inderdaad in eerste instantie ook niet met PS gaan werken. Juist omdat er veel te veel op zit... Vriendlief vroeg steeds wanneer ga je eens met PS tekenen, dus vandaar. In het begin was het even rottig en lastig vinden, maar nu lukt het al redelijk. Als je weet waar t ongeveer staat, scheelt denk ik al veel. Al heb ik echt nog maar heeeeel weinig gebruikt!
Smudgen, ik ben fan daar van. Maar inderdaad, ik zag tutorials voorbij komen waar steeds in gezegd wordt niet te smudgen en eigenlijk is het ook veel mooier. Dobby (in mijn profiel), is wel grotendeels gesmudged. Kleuren gaan gebruiken die (in eerste instantie) niet logisch zijn (zoals paars, blauw) lijkt me nog wel erg moeilijk in het begin.![]()
Heb je misschien wat tekeningen van jezelf? Ben erg benieuwd!
Ik teken wel al erg lang op papier, gewoon met grafiet potlood. Nu 25 en digitaal eens proberen, vind het veel leuker dan op papier...
Nayomie schreef:Hmm, toch wel een probeerversie, is me nooit opgevallen![]()
Maar zoals Fiffill zegt, je moet er maar van houden.

Slina schreef:Hue/Saturation? (ctrl+u)
Brightness/Contrast?
Fiffill schreef:Wat voor kleur is je ondergrond?
Duplicate layer kan ook nog wel eens werken
Quir schreef:Geen kleur, heb twee lagen met keur, zwart en wit. Als ik wit er onder zet is t wel al beter. Zwart zie ik uiteraard niets meer.![]()
Duplicate layer ga ik ook nog even proberen!
Dank jullie!
Oh de vloeiendere lijnen heb ik trouwens gekregen met de "pen tool" (heb Nederlandse versie van ps) en dan vrije pen, dan maakt ie een vloeiende "pad" en die kan je dan omlijnen met hoe je t instelt en daarna pad verwijderen.