[DIGI][WIP] Frisian Horse aanvraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:28

Riraito schreef:
Helaas willen veel mensen maar weinig betalen voor digitaal werk. Ik snap dus ook wel dat de prijs zo laag is, anders willen mensen helemaal niks meer kopen.

Het is natuurlijk wel zo dat je met digital art wat makkelijker vals kan spelen wat betreft het tekenen van portretjes enzo door deze gewoon over te trekken en kleuren van de foto te pikken (of zoals zelfs sommigen het doen; foto openen in photoshop, photoshopfilter er overheen en hoppa beweren dat ze het zelf hebben getekend), en helaas verpesten die het een beetje voor de mensen die echt moeite doen om het zelf te tekenen :o Wat ik heb geleerd is dat je meestal toch, zowel met digitaal als op papier 10 euro per uur zeker wel kan vragen (ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van je tekeningen hoor; als je inderdaad populair bent en veel verkoopt kan je de prijs al gauw omhoog gooien, en als je nog veel moet leren kan je er beter wel wat euro's onder gaan zitten)

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:32

oh wauw! Prachtig gemaakt!!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:38

Bimmerd schreef:
Riraito schreef:
Helaas willen veel mensen maar weinig betalen voor digitaal werk. Ik snap dus ook wel dat de prijs zo laag is, anders willen mensen helemaal niks meer kopen.

Het is natuurlijk wel zo dat je met digital art wat makkelijker vals kan spelen wat betreft het tekenen van portretjes enzo door deze gewoon over te trekken en kleuren van de foto te pikken (of zoals zelfs sommigen het doen; foto openen in photoshop, photoshopfilter er overheen en hoppa beweren dat ze het zelf hebben getekend), en helaas verpesten die het een beetje voor de mensen die echt moeite doen om het zelf te tekenen :o Wat ik heb geleerd is dat je meestal toch, zowel met digitaal als op papier 10 euro per uur zeker wel kan vragen (ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van je tekeningen hoor; als je inderdaad populair bent en veel verkoopt kan je de prijs al gauw omhoog gooien, en als je nog veel moet leren kan je er beter wel wat euro's onder gaan zitten)

Hmmn, daar zit wel wat in. Maar een exacte kopie maken op papier vind ik dan ook weer niet zo speciaal :\

Also, it's yer birthdaaaay *\%/*

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:40

Fiffill, Klopt! kwam er tijdens het tekenen ook achter en het is grotendeels ook aangepast. Alleen nu je er naar terug kijkt zie je het toch weer ... :P Blijft lastig, dat tekenen.

en van het weinig vragen. 25 euro is al het hoogste wat ik ooit kon vragen.. hij stond eerst hoger maar nooit aanvragen gekregen toen. Maar dat is misschien omdat ik niet het goede doelgroep heb die mij volgt. En ja inderdaad. Ik betaal voor mijn PHotoshop per jaar ongeveer 150 euro (dit is nu mijn derde jaar). Mijn tablet was toen die tijd 500 dacht ik.. Heb het met tekenen er nooit uit verdiend.

MaricoGraphy, ik heb een wacom intuos 5. Mijn doel voor later is een cintiq te nemen, maarja. Ik had het geld bij elkaar, alleen papa vond het geen goed idee vanwege ruimte gebrek. Maar dign kost je wel een boel ..

Dankje, laten we hopen. stagebegeleider heeft ook aanvraag gedaan. Dus daarin ben ik zoet en voorlopig gewoon door gaan. Heb nu geen opdrachten meer dus weer wat voor mezelf doen.

Jetske Ik wou meer filmpjes doen.. maar mijn programma voor het nabewerken werkt niet meer mee. Hij maakt alles lelijk en pixelig -O-

Riraito Heeft zeker met populairiteit te maken, maar ook wié je volgen. Ik heb 1000 watchers bijna op deviantart, maar niemand die het over zijn hoofd haalt om 10 euro te betalen er voor. Dat vinden ze al veel te duur. Omdat het alemaal best wel jonge mensen zijn ... ik ga het ook langzaam verhogen, maar nu geen klanten meer dus we houden het hier op :)

Bimmerd Het is ook jammer genoeg door veel mensen verpest. Reputatie van digitaal tekenen is aardig verpest. Maar niet alleen dat, ben niet erg bekend nog en veel mensen hebben mij ook verteld dat ik niet hoger moet gaan dan 30 euro (bijvoorbeeld) omdat mijn werk buiten de boot valt kwa stijl. Mijn werk zal je lastig kunnen combineren in je huis. Maar we zien wel. We werken er gewoon voor :j

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:09

Nalonyda schreef:
Bimmerd Het is ook jammer genoeg door veel mensen verpest. Reputatie van digitaal tekenen is aardig verpest. Maar niet alleen dat, ben niet erg bekend nog en veel mensen hebben mij ook verteld dat ik niet hoger moet gaan dan 30 euro (bijvoorbeeld) omdat mijn werk buiten de boot valt kwa stijl. Mijn werk zal je lastig kunnen combineren in je huis. Maar we zien wel. We werken er gewoon voor :j

Dan vind ik 30 euro voor jou tekeningen nog redelijk weinig hoor, zeker als ze op groot afdrukbaar formaat zijn. Ik zie mensen op deviantart digitale portretten verkopen voor 100 tot 200 euro, maar inderdaad, je hebt wel een wat aparte stijl. De meeste mensen willen toch zo'n super gladde tekening hebben (ik zou overigens liever jou stijl ophangen in huis dan zo'n gladgestreken portret). Zeker zolang je nog niet zoveel naamsbekendheid hebt kan je wel beter rond een wat minder hoog bedrag blijven :j

Nalonyda

Re: [DIGI][WIP] Frisian Horse aanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 18:17

Bimmerd, is oook zo. Meeste willenv een extreem realistische art en daar ben ik niet van, ben ook nooit super realistisch geweest kwa tekenen. Ik zal het ook nooit willen, heb er vroeger heel erg mee gezeten dat mensen mijn werk niet 'mooi' vonden en dus heel gefocused geweest naar realistisch.

Ik hoop het later te kunnen verhogen, maar voor nu is het al super dat ik er tenminste aanvragen naar krijg .. :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:41

Veel mensen hebben de tekening gezien in mijn omgeving en ik weet zeker dat je binnenkort meer aanvragen krijgt. Heb alleen maar heel positieve reacties.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:59

Natalie, je tekeningen zijn het meer dan waard hoor, daar moet je niet te onzeker over zijn. Ik zit op 75 euro, zowel voor de digital arts als de pastels en ik zit niet bepaald stil. Ben digitaal zeker net zo lang bezig als op papier, dus ik reken ook dezelfde prijzen. Ik heb wat dat betreft geen boodschap aan wat anderen ervoor rekenen en wat anderen doen :-) iedere kunstenaar is uniek. Copycats genoeg..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:16

Wauw wauw wauw... Dat filmpje ook ik blijf er naar kijken... Wat ontzettend gaaf ! Ik denk dat ik al een idee in mijn hoofd heb voor een aanvraag... Even een paar voorbeeld foto's van meneer pony en dan kun je binnenkort wss een aanvraagje van me verwachten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:04

Hij is echt prachtig geworden Natalie _/-\o_
Je kan ook alles he

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 05:43

Heel mooi gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 05:49

Super gaaf gedaan! :D Op DA en op fb zal ik je gaan volgen! Ik vind je werk echt heel gaaf, zeker het meer onrealistische. Je moet er gewoon trots op zijn dat je een eigen stijl hebt, genoeg mensen die het leuk vinden. Ik zou zeggen, blijven posten op bokt. :P

En inderdaad, prijzen hangen af van hoe bekend je bent. That's all. Dan maakt het niet eens altijd uit of je goed of slecht bent. Maar je bent echt super goed dus je komt er wel. :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 06:00

Enigste wat ik jammer vind is de missende oortjes. Zie paarden toch graag met oortjes. Maar dat kan aan de voorbeeldfoto of zo liggen :P Geen idee.
Maar wat een gave bewerking! Vind de manier van tekenen echt geweldig. Zit echt te denken om ook een aanvraag achter te laten bij je, moet alleen nog even bedenken wat voor een :Y)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:06

loveskiara schreef:
Enigste wat ik jammer vind is de missende oortjes. Zie paarden toch graag met oortjes. Maar dat kan aan de voorbeeldfoto of zo liggen :P Geen idee.
Maar wat een gave bewerking! Vind de manier van tekenen echt geweldig. Zit echt te denken om ook een aanvraag achter te laten bij je, moet alleen nog even bedenken wat voor een :Y)

Grappig, zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik heb Nathalie gevraagd de uitsnede bewust zo te maken, ik wil namelijk dat ie er echt uitknalt op de muur straks. Ik ben er erg blij mee en kan niet wachten tot ie hangt. Nu nog bedenken waar ik 'm op af laat drukken.. canvas, poster, metaal, hout...? :)
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 10-06-14 08:35, in het totaal 2 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:20

Wow ik vind je stijl geweldig en zou zo een tattoo door je laten ontwerpen. Die wil ik namelijk juist niet levensecht maar meer in een dark/cartoony stijl.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:26

DianneM schreef:
Natalie, je tekeningen zijn het meer dan waard hoor, daar moet je niet te onzeker over zijn. Ik zit op 75 euro, zowel voor de digital arts als de pastels en ik zit niet bepaald stil. Ben digitaal zeker net zo lang bezig als op papier, dus ik reken ook dezelfde prijzen. Ik heb wat dat betreft geen boodschap aan wat anderen ervoor rekenen en wat anderen doen :-) iedere kunstenaar is uniek. Copycats genoeg..

En bij de meeste mensen die digitaal werken (althans die ik ken) levert de kunstenaar het werk af als print, niet als digitaal bestand (of alleen op klein webformaat). Dat zit dan ook bij de prijs inbegrepen natuurlijk. :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:41

Britt1 schreef:
loveskiara schreef:

Grappig, zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik heb Nathalie gevraagd de uitsnede bewust zo te maken, ik wil namelijk dat ie er echt uitknalt op de muur straks. Ik ben er erg blij mee en kan niet wachten tot ie hangt. Nu nog bedenken waar ik 'm op af laat drukken.. canvas, poster, metaal, hout...? :)

Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders wordt het ook zo saai :P Als het eindresultaat maar naar wens is voor degene voor wie het bedoeld is natuurlijk!
Dat lijkt mij ook een lastige keuze, waar je het op af laat drukken. Succes met kiezen :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:50

Zo is het. Ik ben heel nauw betrokken geweest bij het hele tekenproces, waardoor het inderdaad echt precies naar mijn smaak is geworden.
Ik ga even goed uitzoeken wat het mooiste zal worden qua afdruk, maar ook dat komt vast goed.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:16

Ontzettend gaaf! Je kan echt makkelijk meer vragen (je werk is het in ieder geval waard)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:56

Wauw, wat onwijs gaaf :oo

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:39

Wow!! Wat prachtig!! :oo
Heel erg knap dat je zo iets kunt maken, en zo sprekend!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:54

Super mooi zeg!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:00

Fiffill schreef:
DianneM schreef:

En bij de meeste mensen die digitaal werken (althans die ik ken) levert de kunstenaar het werk af als print, niet als digitaal bestand (of alleen op klein webformaat). Dat zit dan ook bij de prijs inbegrepen natuurlijk. :)

Ik lever een groot digitaal bestand (jpeg), mogen ze verder dan zelf af laten drukken, zoals ze het hebben willen. Tis om het even denk ik hoor, bij het leveren van een print is het risico op grootschalige reproducties beduidend minder groot. Bij het leveren van een digitaal bestand moet je duidelijke afspraken maken daarover als je niet wil dat je werk gereproduceerd wordt.

Die "missende" oortjes vind ik juist leuk, paard komt je scherm uitlopen zo, het maakt het niet een standaard werk zo!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:36

WAUW!!! <3 <3

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 12:08

Heb weer een paar mensen met interrese gehad vandaag. dus het loopt weer lekker door de uitgelicht! :D

DianneM, voor mijn gevoel is 25 ook nog laag voor de tijd die ik er in steek. Ik ben nu 3 jaar hobby matig aan het digitaal tekenen.. in die tijd maar 3 aanvragen kunnen verkopen dat bij elkaar 15 euro opgeleverd hebt. Heb het laatste jaar het voor 55 euro gestaan, maar heb daarin nooit een aanvraag gehad. Ik heb de verkeerde mensen rond mij gehad die het zich niet kunnen veroorloven. Dus ik hoop dat nu te verbreden door dit alles :)

en ook ik lever gewoon PDF+JPG door naar ze. :)

Renee_S, nu ik aan het wachten ben, wil ik voor mijn persoonlijke werk ook weer een filmpje maken. Maar ik moet even kijken hoe ik de kwaliteit kan behouden. Het vorige filmpje was extreem pixelig en heb nog geen oplossing gevonden die te vebeteren :( Ik zie je aanvraag dan wel verschijnen! :D

Deetjeeuh, awhhh. Dankje voor het volgen en ik blijf zeker gewoon posten. Ik ben nu bezig met iets in deze stijl en dan meer mijn kant op weer. hihih. Dus we kijken wat eruit komt en als een aanvraag door gaat, dan gaan we daar mee aan het werk :) Ik blijf posten! Ik heb hier op bokt gemerkt dat ik verder kom kwa tips en belangstelling dan op vele andere plekken waar ik heb gepost :)
Als het zo door blijft gaan.. dan gaan we gewoon weer een stukje omhoog met de prijs van aanvragen!

loveskiara, hahha. Zoals brit11 al had aangegeven. Dit is haar keuze kwa gecropte versie en ik moet zeggen dat ik het zelf ook erg leuk vind! Ik stuurde haar ook veel gecropte versies door zodat ze details makkelijk kan zien. Ik werk heel nauw met de klant, aangezien ze mij ook tips gaf. Als je eenmaal te lang bezig bent met een tekening, dan zie je de fouten ook niet meer. En ik vind het fijn als ze ook invloed hebben op de tekening. :) Het blijft toch hun tekening en paard en ik merk dat als ik niet met de klant werk, dat ze vaak niet veel aan de tekening hebben achteraf. Want als ik natuurlijk iets maak dat na een tijd niet in je huis blijkt te passen... hahah.

SIEMxFUNNY, als de aanvragen zo door blijft gaan.. dan gaan we ook meer vragen. Ik heb eerst bekendheid nodig :) Heb in korte tijd wel veel mensen gehad die belangstelling hebben, en likes op facebook (147) , watchers op deviantart (969) zijn in korte tijd al erg vooruit gegaan!

De rest, dankjewel voor jullie reacties!! Ik waardeer het echt onwijs :)