[ART] Paardenhaar armbanden in Full Colour (+ oproepje!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Re: [ART] Paardenhaar armbanden in Full Colour (+ oproepje!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:17

Jeetje wat gaaf. Ik vind die combi met turquoise op grijs leer echt om te kwijlen. Helaas een zwarte staart hier maar ik ontvang wel graag een pb met de prijzen. Zou graag zoiets ontvangen met dan het zwarte haar eventueel wel van mijn eigen beest!

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:36

mag ik een pb voor de kosten??

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:42

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat de commerciële kant op, dat is niet de bedoeling van UK. Als je wil weten wat een armband kost kun je zelf een pb sturen, het is niet de bedoeling om hier in het topic te vragen om een pb of om andere vragen te stellen die met de verkoop te maken hebben. Willen jullie daar rekening mee houden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:00

Gaaf Naath! Ik ga even op je website spieken!

Voor degene die om prijzen vragen: Haar website staat toch in haar onderschrift? Lijkt mij veel makkelijker om gelijk daar te kijken voor alle opties, keuzes en prijzen?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:42

Wat leuk TS! Ik heb zo maar een vermoeden dat het naar aanleiding van mijn topic is :)
Biedt weer nieuwe perspectieven hè, dat je allerlei kleurtjes kunt verven.
Alle lichte kleuren haar kun je in principe verven, dus wit, creme, peper/zout. Wel pakt de verf dan op iedere kleur haar anders.
Wat voor verf heb je gebruikt? Volgens mij heb ik ook verf in het topic genoemd, heb je die gebruikt?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 11:56

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke complimenten :) en natuurlijk wil ik ook een ieder die aangeboden heeft haar te "doneren" ontzettend bedanken. Op dit moment ben ik wat wit haar betreft even voorzien (maar zodra ik door mijn 'basiskleuren' heen ben (onze dochter wacht met smart op paars :D), ben ik ook alweer benieuwd wat ik voor kleuren krijg door te mengen dus misschien kom ik er dan nog eens op terug)

set_elkol schreef:
Ik wil je ook wel een pluk sturen zonder er een armband voor terug te krijgen :j is wel een cremello staart geen witte, maar heeel licht cremekleur.

Dat vind ik super aardig en ik zou van jouw aanbod graag nog gebruik maken. Ook omdat ik heel benieuwd ben wat de verf doet als het haar niet spierwit is :) Ik wil je er alleen toch wel iets voor teruggeven...'voor wat, hoort wat' immers :)

Mabotje schreef:
Wat leuk TS! Ik heb zo maar een vermoeden dat het naar aanleiding van mijn topic is :)
Biedt weer nieuwe perspectieven hè, dat je allerlei kleurtjes kunt verven.
Alle lichte kleuren haar kun je in principe verven, dus wit, creme, peper/zout. Wel pakt de verf dan op iedere kleur haar anders.
Wat voor verf heb je gebruikt? Volgens mij heb ik ook verf in het topic genoemd, heb je die gebruikt?

Ik heb even in je berichten gespiekt en inderdaad jij hebt dit "veroorzaakt" :D :D :D. Gebruik inderdaad de acid dye die jij voorstelde. Viel nog niet mee om die te vinden want de lokale knutsel- en hobbywinkels hadden het niet maar online is het gelukkig wel te vinden :)

Voor een ieder die meer vragen heeft over mijn werk verwijs ik graag naar mijn onderschrift :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:38

oehh..cremello….dat is vast heel gaaf, ook zonder te verven.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:08

Kijk eens wat het zal worden met de niet echt witte haren.
Ik heb nl nog een vosje lopen met vrij lichte staart, maar geen wit.
Zij heeft ook voldoende haren, dus daar kan ik je best wel een pluk van bezorgen moest je zonder komen zitten.
Hoef er niets voor in ruil.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:39

De acid dye is idd bijna niet te vinden, online heb ik 1 zaak gevonden waar ik het kon bestellen.
Ben benieuwd welk proces je gebruikt om te verven, want je kunt nl met één kleur verschillende tinten verven en dan krijg je echt een heel mooi verloop van kleuren.
Je maakt overigens mooie dingen en hebt ook leuke spullen in de verkoop :)
Ik heb me rot gezocht naar passende slotjes om eens iets voor mezelf te maken, maar daar moet dan wel een gehitched stuk in passen. 1cm breed kan ik nog wel vinden, maar ze zijn meestal niet dik genoeg om een haarstuk in te proppen, vaak maar een opening van 10mmx3mm of zo. Dus mocht je nog een advies of tip voor mij hebben daarvoor, dan weet je waar je het kwijt kunt ;)

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:46

Wauw echt mooi!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:00

Jeetje wat gaaf zeg!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:01

Dank jullie :)

@Mabotje - ik doe het eigenlijk zoals online beschreven dus koken in een pannetje :D. Alleen dan niet zoals op de site staat 45 minuten maar een minuut of 6-8 omdat ik ervanuit ging dat ze het daar hebben over een pan vol wol en ik maar een dun strengetje haar heb gedaan per kleur.

De sluiting die je op 1 van de foto's ziet is 10x5, ik weet niet hoe groot jij nodig hebt?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:22

Ik zou het haar in ieder geval niet koken! Wordt het veel zwakker van en kan kapot gaan.
Weet niet hoe het online beschreven staat, ik heb de beste methode van Shoni uit de USA gekregen:

3 3/4 hoeveelheid water, 1/4 hoeveelheid natuurazijn (géén schoonmaakazijn), mespuntje verf.
Ik gok dat meestal maar, dus zo ong. 350ml water en 50ml azijn of zo. Zeker als je alles in één keer kunt verven en niet exact dezelfde kleur bij hoeft te verven, is het niet zo van belang (bij mij dus wel want ik heb al 2x bij moeten verven).
Water/azijn/verf in een pannetje verhitten, maar dus níet koken.
Het haar kun je erin doen van 10 of 15 sec tot 5min. Alles daartussen geeft verschillende nuances.
Met 5 min verven krijg je echt al de maximale kleur, langer heeft geen zin.
Sommige kleuren pakken zo hard dat ze met 4 min al de max. kleur hebben, een min. langer erin maakt dan niks meer uit en levert geen kleurverandering op.

Zorgen dat je intussen een badje warm water met zachte shampoo (babyshampoo bijv.) klaar hebt staan. Direct nadat je het haar uit de verf haalt, dompel je deze in het shampoobad om de overtollige kleur eraf te halen, daarna de haren afspoelen met KOUD water.
Ik vis de haren uit het pannetje met een lepeltje, heb nooit verf aan mijn vingers gehad ;)
Haren gewoon op een handdoek laten drogen.

Sluiting 10x5 zou al een hele verbetering zijn ja. Kan ik die evt. bij jou halen of kun je me laten weten waar ik deze kan kopen? (mag per PB)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:27

Het is ook niet pruttelen koken hoor...maar bij mij is iets met een pannetje op het vuur doen al koken :P

Hier staat de online uitleg: http://www.stoftotverven.nl/epages/6197 ... s/25-00-00

Ik heb het zelf dan allemaal in veel mindere verhoudingen gedaan. Vind de kleuren ook echt mooi verzadigd.

Ik heb ook nog grotere sluitingen geloof ik, die ik zelf niet kan gebruiken omdat ze te "hoog" zijn maar misschien zijn die weer wat voor jou...ik PB je :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:09

Verkoop je dit ook op je site??

Super gaaf en mooi

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:31

Gaaf zeg die kleurrijke strookjes ertussen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:36

Ik reageer eigenlijk nooit op UK, maar nu kan ik het niet laten:

WAUW! Echt prachtig! <3 Dit houd ik in gedachten, want zo'n armband wil ik echt wel!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:21

Bedankt weer voor de leuke reacties :)

Veertje11 schreef:
Verkoop je dit ook op je site??

Super gaaf en mooi

Heel eerlijk ging ik ervanuit dat de meeste mensen het "zonde" zouden vinden van hun witte haar dus ik had er nog helemaal niet over nagedacht om dit aan te bieden ;)

Ghostattack schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op UK, maar nu kan ik het niet laten:

WAUW! Echt prachtig! <3 Dit houd ik in gedachten, want zo'n armband wil ik echt wel!

Ik voel me "vereerd" dat je voor mij een uitzondering hebt gemaakt ;)...dank je :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:12

Supergaaf! Ik wil na de winter ook eens iets laten maken voor mijn zusjes verjaardag :)

Vraag me nog steeds af hoeveel haar je ongeveer nodig hebt (hij heeft niet een extreem dikke staart :p)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:14

Jeee, dit ziet er echt heel gaaf uit!

Jammer dat ik net 2 weken geleden de staart van mijn merrie gekortwiekt heb, anders had je een witte bos die een cm om 10 dik was en 40 cm lang :') heb nog wel een ruin die gekortwiekt moet worden, maar geen 40 cm haha

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:33

Prachtig! Ik zat zelf ook al met een soort gelijke combi in het achterhoofd, maar ook hier tijd gebrek! Toch echt heel leuk om te zien!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:58

Lianne86 schreef:
Supergaaf! Ik wil na de winter ook eens iets laten maken voor mijn zusjes verjaardag :)

Vraag me nog steeds af hoeveel haar je ongeveer nodig hebt (hij heeft niet een extreem dikke staart :p)

Dat ligt er helemaal aan wat voor soort vlecht of welk model armband. De bandjes op leer in dit topic bijv. "verbruiken" maar 120 haren, dus dat is echt heel weinig :)

DianneM schreef:
Jeee, dit ziet er echt heel gaaf uit!

Jammer dat ik net 2 weken geleden de staart van mijn merrie gekortwiekt heb, anders had je een witte bos die een cm om 10 dik was en 40 cm lang :') heb nog wel een ruin die gekortwiekt moet worden, maar geen 40 cm haha

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh....dat MEEN je niet! Wat zonde!!!!!

Kai_Rosa schreef:
Prachtig! Ik zat zelf ook al met een soort gelijke combi in het achterhoofd, maar ook hier tijd gebrek! Toch echt heel leuk om te zien!

dank je :)

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:09

Wauw echt prachtig!

Edit: Ik wil je ook wel wat schenken! Dus als je nog wat nodig hebt..
Ik heb een : haflinger, een rood-bonte, een zwarte, een bruine en een witte staart in de aanbieding..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Woooowww mond valt open prachtig!!!!!

Als je nog haar wilt pb maar!!! Heb een mooie haflinger merrie in de wei staan die best stuk kan missen ( door sterkt groeiende buik van mij is wassen alleen onmogelijk madam is nog maar 3 )

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:32

Super leuk idee, heb je net een pb gestuurd. Ga ik verder lezen zie ik dat je al voorzien bent, sorry! :+
Maar het aanbod blijft staan hoor :)