Ja de positieve benadering probeer ik zeker te hanteren en te blijven hanteren, neemt niet weg dat het een hele gekke situatie is. Vraag me echt af hoe die foto daar zo komt, snap er niets van
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce2 schreef:Dus stel dat dit bedrijf gewoon iets heeft besteld, dan is de persoon waar ze het hebben besteld de persoon die jij moet hebben. Maar als ze zelf met de foto aan zijn komen zetten (en opdracht hebben gegeven om die foto ergens op te laten drukken), dan moet je natuurlijk wel bij hen zijn. Dus het zou super fijn zijn als je erachter kan komen waar die foto nou vandaan komt, zodat je weet bij wie je aan de bel moet trekken voor een eventuele vergoeding!
Het is me niet eens om het geld te doen, maar vind dit inderdaad ook nogal brutaal. Heb net het bericht naar de fabrikant van het tuig verstuurd. Ben benieuwd naar hun reactie. Appelflapje schreef:joyce2 schreef:Dus stel dat dit bedrijf gewoon iets heeft besteld, dan is de persoon waar ze het hebben besteld de persoon die jij moet hebben. Maar als ze zelf met de foto aan zijn komen zetten (en opdracht hebben gegeven om die foto ergens op te laten drukken), dan moet je natuurlijk wel bij hen zijn. Dus het zou super fijn zijn als je erachter kan komen waar die foto nou vandaan komt, zodat je weet bij wie je aan de bel moet trekken voor een eventuele vergoeding!
Dit is niet helemaal waar. In het auteursrecht kun je degene aanspreken die jouw werk zonder toestemming openbaar maakt. De foto groot aan de wand hangen is een vorm van openbaarmaken en je kunt dus sowieso direct degene aanspreken die daar verantwoordelijk voor is. Hoe die partij dan aan de foto is gekomen, staat daar in principe los van. Het zou je alleen een extra partij kunnen opleveren waar je je geld zou kunnen halen.
Het is in ieder geval behoorlijk brutaal wat er hier gebeurd is. Hoop dat je nog tot een geschikte oplossing kunt komen door de fabrikant te benaderen.