[DIGI][WIP] Pixel Paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:16

Pearlx schreef:
EmmaVZ schreef:
Ik snap, heb het zelf namelijk ook wel eens gedaan. Maar vind je t niet knapper als je álles zelf doet? Ook iets simpels als kleuren kiezen? Gewoon goed kijken wat voor kleur er op dat stukje zit :j Vind zoiets als colorpicken (oftewel, met pipetje) altijd bijna gewoon foto kopieren :') (evenals overtrekken). En persoonlijk vind ik t veel knapper als de persoon zelf schetst en zelf kleuren maakt/samenstelt en dan een wat minder mooie tekening, dan een mooie tekening, maar overgetrokken en gecolorpickt en dus niet helemaal zelf gemaakt.
Gewoon even mijn gedachte xd

Maar dan neem je ook in de eerste plaats geen foto als voorbeeld, bij een echt origineel werk. Hier is het geloof ik de bedoeling dat het zoveel mogelijk op het bestaande paard lijkt.

Maar dan nog, stel iemand maakt een mooie tekening maar hij blijkt overgetrokken en kleuren gekopieerd te zijn, wat is er dan nog knap aan vergeleken de tekeningen van anderen die wel zelf schetsen en kleuren doen? Das oneerlijk imo. Schetsen en kleuren zelf kiezen hoort evengoed bij het kunnen tekenen, thoort er allemaal bij, anders vind IK het cheaten. :)

Selina

Re: [TEK][WIP] Pixel Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:20

Dat ik de kleuren pakt en hem precies namaak, maakt mij geen slechte tekenaar vind ik.
Ik wissel sowieso heel vaak af. Soms schets ik op papier en trek ik die digitaal over, soms schets ik digitaal en maak ik daar een mooie line-art van. Soms kies ik zelf kleuren, soms 'colorpick' ik ze.
Ik vind het leuk om het steeds anders te doen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:21

Bovendien is deze tekening vooral een oefening om de anatomie en spieren van het paard te leren kennen.

Ennn. Ik bestel zelf wel eens tekeningen bij anderen. Sommige kiezen dan zelf kleuren die heel anders zijn en dat vind ik niet leuk. Ikzelf heb graag dat mensen de exacte kleuren pakken, die heb ik met een reden gekozen.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:23

Nou, ik vind het wel knap en ik doe het je niet na _O_

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:01

Slina schreef:
Dat ik de kleuren pakt en hem precies namaak, maakt mij geen slechte tekenaar vind ik.
Ik wissel sowieso heel vaak af. Soms schets ik op papier en trek ik die digitaal over, soms schets ik digitaal en maak ik daar een mooie line-art van. Soms kies ik zelf kleuren, soms 'colorpick' ik ze.
Ik vind het leuk om het steeds anders te doen :)

Ik zeg niet dat je een slechte tekenaar bent, ik zeg dat je er minder moeite in stopt dan degene die wel zelf kleuren samenstellen :D
Maar als je zelf de kleuren kunt samenstellen, why colorpicken? :P

Slina schreef:
Bovendien is deze tekening vooral een oefening om de anatomie en spieren van het paard te leren kennen.

Ennn. Ik bestel zelf wel eens tekeningen bij anderen. Sommige kiezen dan zelf kleuren die heel anders zijn en dat vind ik niet leuk. Ikzelf heb graag dat mensen de exacte kleuren pakken, die heb ik met een reden gekozen.

Mensen kunnen zeker ook de extacte kleuren zelf samenstellen, oke, maybe niet 100% exact, maar we zijn dan ook geen machines als we zelf tekenen xd maar als je niet wil dat personen andere kleuren doen, kun je dat ook melden? En als alsnog niet de juiste kleuren kiezen, moeten ze daarin wat beter oefenen :P

Wat mij persoonlijk gewoon irriteert is dat persoon 1 bijv een tekening maakt die niet perfect is, maar wel zelf geschetst en kleuren gekozen. En persoon 2 maakt een mooiere tekening, maar overgetrokken en gecolorpickt, persoon 2 krijgt meer lof omdat ze een mooiere tekening heeft. Maar wie heeft hier nu meer moeite lopen doen?
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 21-11-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: [DIGI][WIP] Pixel Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:12

Nja, ik blijf het lekker op mijn manier doen :P
Nooit geweten dat mensen het een probleem vinden als je de exacte kleuren pakt. Dacht dat dat juist hoorde. :P

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:18

Ik dacht eerst altijd dat overtrekken hoorde. Maar er is nog veel meer haha. Vind het geen probleem en ik verbied het je ook niet om te colorpicken, maar ik persoonlijk vind t minder knap :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:21

Ik ben allang blij dat het me tot nu toe best goed afgaat :P Vind het echt super lastig.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:22

Slina schreef:
Ik ben allang blij dat het me tot nu toe best goed afgaat :P Vind het echt super lastig.

En blijf zo door gaan !! :D
Je doet het top! Ook met dat colorpicken

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:23

Wauw, super leuk, ik hou van pixel art :D!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:24

Slina schreef:

Haha, het gaat je zeker goed af hoor, ik reken je nual bij 1 van de betere pixelaars, als ik moet gaan vergelijken met de pixelaars die ik tegen ben gekomen xD
Wat vind je lastig nu dan? :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:25

Dankje allemaal ^^

Ik vind het nu vooral lastig dat ik echt rustig stap voor stap alle details doe. Ik ben heel snel van het 'boem, even snel snel, klaar' (zoals je ziet bij dat andere paardje)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:28

:D jee, wat een leuk idee! Vind hem al echt goed lijken! Knap hoor, dat gepriegel..
Zou leuk zijn als avatar, zo'n mini-me-paard :))

Gewoon doen wat je handig vind hoor, niemand heeft het alleenrecht over werkwijzes van Digital art :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:29

Als mensen zoiets leuk vinden van zijn/haar paard dan wil ik er best meer doen hoor :P
Gewoon, als oefening. En als ie dan gelukt is, kan je er een avatar van maken :P

Liefst 's geen bruin paard :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:42

Slina schreef:
Dankje allemaal ^^

Ik vind het nu vooral lastig dat ik echt rustig stap voor stap alle details doe. Ik ben heel snel van het 'boem, even snel snel, klaar' (zoals je ziet bij dat andere paardje)

Ik zie ja, das denk ik een kwestie van geduld! Hoelang doe je dit al? :)
Bij mij kwam het geduld pas na een jaartje beetje bij beetje, nu kan ik uren lang aan een tekening werken :P Tkomt vanzelf! Probeer idd beetje rustig te werk te gaan, maar je gaat al beter dan je vorige!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:44

EmmaVZ schreef:
Slina schreef:
Dankje allemaal ^^

Bij mij kwam het geduld pas na een jaartje beetje bij beetje, nu kan ik uren lang aan een tekening werken :P Tkomt vanzelf! Probeer idd beetje rustig te werk te gaan, maar je gaat al beter dan je vorige!

Pff. Sinds januari ofzo? En meestal doe ik icons voor DA en pas sinds april grotere pixels dan 50x50.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:55

Slina schreef:
EmmaVZ schreef:

Pff. Sinds januari ofzo? En meestal doe ik icons voor DA en pas sinds april grotere pixels dan 50x50.

Haha jaa, en dan begin je te merken dat groter werken ook meer werk is haha xD die icons zijn wel erg leuk ja, heb je goed onder de knie ^^

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 07:02

Haha, dankje :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 10:09

Pfoe, lastig lastig

Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:12

Eruug mooi!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:44

Selina, je zit in de les, luister eens naar de leraar ipv te tekenen |o

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:35

Heel mooi! Moest je eens zin hebben om een Tinker te tekenen, shoot! :D
Pixel art maken is erg leuk, ben wel onder de indruk van je schaduwen! Super netjes! Doe het je niet na! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 18:46

Jackytje schreef:
Heel mooi! Moest je eens zin hebben om een Tinker te tekenen, shoot! :D
Pixel art maken is erg leuk, ben wel onder de indruk van je schaduwen! Super netjes! Doe het je niet na! :)

Haha, toevallig is iemand met een andere Tinker je voor geweest :P Maar wie weet..
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel onder de indruk ben XD Zo gedetailleerd heb ik nog nooit getekend.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:47

En weer twee benen gedaan. De hoeven waren lastig want die waren bedekt door water dus die zijn een klein beetje geïmproviseerd.

Afbeelding

En een deel van de buik:

Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:04

Wat ik me dan afvraag is, hoe doe je dat? :0
Pixel voor pixeltje dat "inkleuren" ? Zo knap!