Pearlx schreef:EmmaVZ schreef:Ik snap, heb het zelf namelijk ook wel eens gedaan. Maar vind je t niet knapper als je álles zelf doet? Ook iets simpels als kleuren kiezen? Gewoon goed kijken wat voor kleur er op dat stukje zitVind zoiets als colorpicken (oftewel, met pipetje) altijd bijna gewoon foto kopieren
(evenals overtrekken). En persoonlijk vind ik t veel knapper als de persoon zelf schetst en zelf kleuren maakt/samenstelt en dan een wat minder mooie tekening, dan een mooie tekening, maar overgetrokken en gecolorpickt en dus niet helemaal zelf gemaakt.
Gewoon even mijn gedachte xd
Maar dan neem je ook in de eerste plaats geen foto als voorbeeld, bij een echt origineel werk. Hier is het geloof ik de bedoeling dat het zoveel mogelijk op het bestaande paard lijkt.
Maar dan nog, stel iemand maakt een mooie tekening maar hij blijkt overgetrokken en kleuren gekopieerd te zijn, wat is er dan nog knap aan vergeleken de tekeningen van anderen die wel zelf schetsen en kleuren doen? Das oneerlijk imo. Schetsen en kleuren zelf kiezen hoort evengoed bij het kunnen tekenen, thoort er allemaal bij, anders vind IK het cheaten.
Vind zoiets als colorpicken (oftewel, met pipetje) altijd bijna gewoon foto kopieren
(evenals overtrekken). En persoonlijk vind ik t veel knapper als de persoon zelf schetst en zelf kleuren maakt/samenstelt en dan een wat minder mooie tekening, dan een mooie tekening, maar overgetrokken en gecolorpickt en dus niet helemaal zelf gemaakt.