[TEK][WIP] Winterse warmte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: [TEK][WIP] Winterse warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:27

Waauw heel mooi, ik ben benieuwd als ie helemaal af is :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:52

Prachtig! Zowel de foto als (het begin van) de tekening!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:55

Wow! Echt heel erg mooi :)

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:57

Wauww! Echt geweldig wat je allemaal met pastel kan :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:06

Overal waar ik Johanna tegen kom word het er niet gezelliger op :+

Ontzettend mooi weer Daisyree. Ik ben echt ontzettend fan van jouw werk. Zoveel gevoel ligt erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:09

Dais van mij mag je mijn twee tekeningen er hier bij zetten. Zo mooi gemaakt! Als er iemand kan tekenen ben jij het wel

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:12

ontzettend mooi deze gaan we volgen

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:13

Daisyree schreef:
Dank je Joanne.
Anne Baukje ik zal het proberen. Maar als je leven zo veranderd dan is het moeilijk hoor. Je prioriteiten liggen dan ineens bij dat kleine wezentje.
Maar helemaal stoppen zal denk ik niet heel snel gebeuren. Het blijft toch kriebelen.
Oh en mochten er mensen een opdracht willen dan geef ik jou naam hoor! Gewoon tegen jouw regels en voorwaarden. ;)

Goed alles slaapt nu, eens kijken of ik haar gezichtje wat kleur kan gaan geven :D

Kan ik mij wel voorstellen. Neemt natuurlijk ook ontzettend veel tijd! Maar je bent nu in ieder geval weer erg goed bezig met de laatste twee tekeningen! +:)+
En erg lief dat je ze doorverwijst naar mij!!

Ben benieuwd naar een update!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:26

Vind je werk gewoon kei goed Anne Baukje!

Suzanne ja dat kan ook! Om daar nu een projector bij te gebruiken was knap geweest ;)
Ach nou ja, ik weet dat ik kan tekenen. En de hulpmiddelen zijn er, dus waarom niet gebruiken? Ik snap die taboe niet.
Rembrandt gebruikte het ook en is hij dan een mindere kunstenaar? Hij maakte het zelfs nog bonter en liet zijn leerlingen schilderen, waar hij dan zijn handtekening onder zette. Ik doe het tenminste allemaal zelf :D
En daarbij, zijn alle mensen die met sporen, zweep of hulptegels rijden dan ook slechte ruiters? Want tja dat moet je zonder hulpmiddelen doen.

Nou ja, laten we er maar geen discussie over maken. Ik kan prima tekenen. Voor de mensen die twijfelen kijk gerust in mijn profiel, die zijn allemaal nageteken zonder raster, projector of weet ik veel wat.
Of wacht nee dat is niet waar.... Ik had mijn bril op. Sorry, toch een hulpmiddel.

Oh en sorry geen update. Had wel gewild, maar ineens was de inspiratie ver te zoeken. Ben dus maar gaan poetsen. Heb dus nu wel een schoon huis.
Misschien morgen.

Voor iedereen die ik niet heb genoemd.
Dank jullie wel voor het volgen en dat jullie even de tijd nemen om een opmerking te plaatsen. Ik vind dit altijd een fijn forum met heel veel lieve mensen. :(:)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:39

Dais, je hebt al ronduit bewezen een heel goede kunstenares te zijn

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:42

Daisyree schreef:
Johanna moet ik dan uit je woorden halen dat ik niet kan tekenen. Vind dat namelijk nogal een boude bewering. Ik zou graag wat tekeningen van je zien, ben wel benieuwd naar je werk dan.

Saskia, ach ja gelukkig wel. Ik teken voor mijn plezier, tenminste dat probeer ik terug te vinden. Schetsen vind ik gewoon niet leuk, dat wil inderdaad niet zeggen dat ik het niet kán. Daar zit een wereld van verschil in.

Ts: Heb een tekenopleiding gevolgd aan het gymnasium in Zweden. En voor tekenen en schilderen heb je talent nodig.
Weet nog heel goed, dat de boeken van Rien Poortvliet uitkwamen. Hij maakte zijn tekeningen ook met behulp van projectie. Daar waren velen behoorlijk van onderste boven. Niet echt werd dat gevonden.
Natuurlijk blijft het mooi wat er gemaakt wordt met projectie. Maar dit gebeurt altijd met behulp van foto. Er wordt niet direct van een model getekend. En in mijn ogen is dat veel makkelijker dan echt tekenen.
Maar je bent niet de enigste die het zo doet. Velen doen het zo. Daarom zijn de tekeningen, ook altijd precies het zelfde als de foto. Op ieder haartje na.
Maar er is markt voor op deze manier gemaakte producten. Juist omdat ze bijna 100 procent gelijkenis met het origineel vertonen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:57

Ow dus dan kun je helemaal niks?
Jeetje, wat een TALENT heb jij om iemand af te branden en een topic te verkloten zeg, bah bah

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:00

Joanne1987 schreef:
Ow dus dan kun je helemaal niks?
Jeetje, wat een TALENT heb jij om iemand af te branden en een topic te verkloten zeg, bah bah

+1 :(

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:03

Johanna bedankt voor je uitleg. Ik snap dat sommige het geen "echte" kunst vinden. Heb ik alle begrip voor. Misschien een idee om je voortaan iets duidelijker uit te drukken. Dus dat jij het jammer vind dat het nagetekend is. Want zelfs zonder hulp van de projector had je het dus niet echt gevonden. Ik heb immers een foto als referentie gebruikt.
Maar misschien een kleine troost, ik schets ook heel veel. Helaas heb ik daar nu gewoon simpelweg geen tijd voor. Zodra de tijd het toelaat zul je van mij ook wel schetsen zien. Werken die langs het water au plein air maak. Of in de dierentuin, in de wei.

Sorry als dit misschien raar overkomt, je opmerking kwam op mij nogal kwetsend over. Juist op het moment dat ik weer wat plezier in mijn werk probeer te vinden.
Ik zal de werken die ik voor Suze heb gemaakt nog even opzoeken. Misschien past dat meer in je visie van "echt" werk.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:05

Ik heb hem even gewist, omdat het blijkt dat ze het goed bedoelt :)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 03-11-13 18:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:09

Ik stop niet hoor.
Maar ik snap nu wat ze bedoelde. Niet dat ik geen talent had, maar dat er mensen zijn die vinden dat ik geen talent heb omdat ik nateken.
Natekenen is voor mij ontspanning, zie het als naaien met een bestaand patroon ipv zelf wat ontwerpen.
Dat laatste doe ik ook wel eens, die werken staan hier ook wel ergens op bokt geloof ik. Maar helaas nu even niet.
Ik leg het dus maar naast me neer. :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:14

Daisyree schreef:
Johanna bedankt voor je uitleg. Ik snap dat sommige het geen "echte" kunst vinden. Heb ik alle begrip voor. Misschien een idee om je voortaan iets duidelijker uit te drukken. Dus dat jij het jammer vind dat het nagetekend is. Want zelfs zonder hulp van de projector had je het dus niet echt gevonden. Ik heb immers een foto als referentie gebruikt.
Maar misschien een kleine troost, ik schets ook heel veel. Helaas heb ik daar nu gewoon simpelweg geen tijd voor. Zodra de tijd het toelaat zul je van mij ook wel schetsen zien. Werken die langs het water au plein air maak. Of in de dierentuin, in de wei.

Sorry als dit misschien raar overkomt, je opmerking kwam op mij nogal kwetsend over. Juist op het moment dat ik weer wat plezier in mijn werk probeer te vinden.
Ik zal de werken die ik voor Suze heb gemaakt nog even opzoeken. Misschien past dat meer in je visie van "echt" werk.

Als je achter je product staat, dan hoef je je toch niet zo te verdedigen?
Leg maar eens een tekening die na getekend is van een foto, naast eentje die geprojecteerd is. Het eerste is dan toch echt wel moeilijker dan het tweede.
Je hebt voor mij bevestigd, dat het gewoon op deze manier gebeurt. De meeste willen er namelijk helemaal geen antwoord op geven. Of zeggen, dat ze het echt
zelf hebben gedaan. Niet dus.
En ik wil je helemaal niet kwetsen. Gewoon lekker doorgaan zo.
Alleen voor mij is het niet echt.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:50

Klopt het eerste is ook veel moeilijker. Gaat ook meer tijd inzitten. Vandaar dat ik deze keer voor de makkelijke optie heb gekozen.
Ik heb daar trouwens ook nooit een geheim van gemaakt. Vind het alleen wel kwetsend overkomen.
Maar zoals ik al zei ben ik blij dat je jezelf uit hebt gelegd. Art is in the eye of the beholder. (geen idee of ik dat zo goed schrijf), maar dit beaamd dat alleen maar.
Zand erover, ik snap je nu in ieder geval en ik hoop dat je mij ook snapt. Even goede vrienden :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:55

wauw gaaf zeg! er komt echt een sfeer over uit de tekening heel mooi!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:26

Ik vind het prachtig wat je tekent Dais en ook IK vind het meer dan ECHT!! :-)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:46

Echt prachtig, en ook ik vind het fantastisch dat je deze foto gekozen hebt om weer te gaan tekenen. Ben zo super benieuwd naar het resultaat (zowel uiteindelijk, als de tussenstappen)!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:56

Hoe het ook opgezet is, ik vind het mooi :)
Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn. Heb je nu de foto ook in kleur of bedenk je de kleuren zelf?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:37

Dank jullie wel!

Nathalie heb de foto wel in kleur. Die kon ik online zo snel niet vinden. Met mijn neus gekeken kwam ik later achter want hij staat keurig op Yvette haar site :')

Angela nogmaals bedankt dat ik je dochter en paard mocht tekenen.

Hier een kleine update. De kleine meid hier is wat ziekjes dus niet heel veel tijd gehad om er rustig voor te gaan zitten.
Haar oogje ga ik nog verbeteren. Details e.d. moeten nog.
De kleuren wijken ontzettend van het origineel af. Foto is genomen met flits :')

Afbeelding

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:41

Zo he die is gaaf! :D

happy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:08

waaw hij word steeds mooier!