[DIGI][WIP] [naam]!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:13

@kim
haha, ik zit ook op een spel waar mensen zitten die goed kunnen tekenen, dus daar krijg ik ook weer tips van. Maar ook van de site die ik gegeven heb krijg ik tips en kan ik dingen van leren :P
En hier zijn natuurlijk ook hele goede tekenaars :P

Maar ben wel benieuwd naar eind resultaat :P

Equisync

Re: [DIGI][WIP] Koudbloed Kim!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:19

Ik neem aan de je met muis werkt en dan is niet smudgen echt bijzonder moeilijk vind ik xd
Ik ben zelf heel erg vooruitgegaan nadat ik een tekentablet heb aangeschaft

Ik ging van dit; waar ik toen heel trots op was; http://browse.deviantart.com/art/DD-Mas ... -213724678
Naar dit; http://xlefebvre.deviantart.com/art/Chu ... -371059391

oke er zit 2 jaar en veel geoefen tussen en het is nog lang niet goed, maar he xd

Maargoed, als je het niet zo vaak doet zou ik geen tablet aanschaffen. Die van mij was 100 euro en je kan er nog niet eens zo gek veel mee :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:23

@assie
welke tablet heb je? Ik heb een wacom bamboo pen fun & touch ofzoiets in de aanbieding gekocht, toen was ie 40-50 euro :P En ben er heel blij mee :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:23

Tekentablets heb je ook wel goedkoper, hier bij de lidl was er laatst nog een in de aanbieding voor iets van 40/50 euro meen ik (onbekend merk, maar ongeveer dezelfde functies als een gemiddelde Wacom) Trust heeft ook een niet zo gek duur tablet in het assortiment. Maar daar zou ik pas mee beginnen als je het zeker weten leuk lijkt om vaker te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:27

Ik heb die van de Lidl. :j
Je moet daarbij echt heel veel druk zetten op het tablet om een lijntje te zien.
Daardoor is hij toen al erg snel beschadigd en ben ik maar overgestapt op de muis. :)

Even iets uitgeprobeerd met de manen. :o
Is het een verbetering met de foto's op de eerste pagina?
Edit; Hij wordt natuurlijk nog bijgewerkt aan de randen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:29

puppy; ik heb dezelfde als jij dus hebt, enkel niet in de aanbieding gekocht xd
Hiervoor had ik een andere, ook wacom maar die was versleten.

Je hebt idd ook goedkopere, zoals Medion(krijg je bij aldi/lidl ofzo), maar ik ben nu heel tevreden over mijn tablet. Vriendin van me heeft een Medion, is een keer stuk gegaan en heeft ook gewoon een nieuwe gekregen toen hij nog in de garantie viel, dus over service is niks te zeggen, ook het tablet zelf is op zich helemaal niet verkeerd hoor.

Heb je trouwens wel een werkende driver op je pc staan als je zo veel druk moet zetten? Weet niet of dat bij die goedkopere ook zo is, maar ik moet regelmatig mijn driver her-installeren omdat de drukgevoeligheid anders wegvalt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:37

Hmm, mijn tablet werkt na een jaar, iedere dag gebruikt, nogsteeds zoals de 1ste dag :') Ook geen problemen gehad, ja zo af en toe moet ik PC opnieuw opstarten omdat tablet niet reageert op me pen, maar dat was het... Pendruk doet het bij mij ook gewoon perfect, en hoef niet hard te drukken.

@kim
Ik weet niet of ik dit een verbetering of slechter vind (de manen)... Ben niet zo van smudge-manen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:40

Misschien is het handig om mijn tablet eens aan te sluiten op mijn huidige computer.
Kijken hoe hij daarop werkt. :)

Puppy, hoe zou jij het doen dan? :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:54

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:08

Ik doe manen en staart ook haartje voor haartje net als puppy hierboven, maar dan met dunnere penstreken, lagere opacity en een wisselende flow (zo heten de funties in photoshop, ik gebruik geen GIMP, weet niet of die opties in dat programma ook erbij zitten maar ik verwacht van wel?)

Mijn manier van werken ziet er dan uiteindelijk zo uit;
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 2f3c7d.jpg
(is een tekening die ik nooit afgemaakt heb, maar het gaat vooral even om de algemene look van de voorpluk. Dan in latere layers net als Puppy wat andere kleuren erdoorheen gooien e.d. maar tot zover ben ik nooit gekomen met deze tekening, had geen zin meer)

Als je hier meer info over zou willen kan ik wel een en ander uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:10

Pff, ik heb gelijk geen zin meer hahaha... :')
Jullie zijn echt zoveel beter.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:14

Vooral niet opgeven, niemand begint en is dan al gelijk heel goed. Je wil mijn eerste tekeningen op de computer niet zien, echt niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:18

Kijk niet naar wat je niet kan, met oefening kom jij er ook! daarom zeg ik ook juist, als je dit leuk lijkt, wil ik je uitleggen hoe je het voor elkaar zou kunnen krijgen, zodat jij het ook kan :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:24

wauw wat leuk, wou dat ik het ook kon! ik zou inderdaad ook kiezen voor de dunne 'draadjes' want uiteindelijk is het resultaat wel beter en natuurlijker! moet je wel wat voor over hebben he ;p

ik ga volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:25

Ik zal doorgaan!
Misschien kan ik ooit lachen om deze tekening. :')

Telpeva, is goed!
Ik heb al een stukje geprobeerd...

Afbeelding

Omg, dat is echt 3x niks, zie ik nu. _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:30

Komt ook omdat je een brush hebt die op 'voluit' staat, als je de opacity (doorzichtigheid) iets aan kan passen en/of de flow, denk ik dat je al een heel ander zachter effect krijgt. Het klinkt misschien ook als veel werk, zelf werk ik altijd 'haar plukje per plukje' dan hou ik vaak wat meer zicht op wat ik aan het doen ben, en is het ook makkelijker om even te gummen als iets niet goed gaat zonder dat de rest dan ook kapot gaat :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:37

@kim
nou als ik deze zie, en 1 van me 1ste tekeningen :')

http://puppy1128.deviantart.com/art/Animals-302950678

Dan vind ik jouwe beter dan 1 van mijn eerste tekeningen :P Gewoon oefenen en hopen dat je tips krijgt, en als je tips krijgt probeer het toe te voegen/veranderen :P
En anders, prutsen prutsen en prutsen tot je wat leuks maakt. Ik pruts vaak ook maar wat in elkaar, zoals me sneeuw bos met herten... Ging ik iets heel veel filmpjes en dingen bekijken voor alleen sneeuw :') En ging allemaal dingen uitproberen (jaa waarom niet xD), en kwam eerlijk gezegt toch wel wat leuks uit... Alleen nu wilt sneeuw nooit meer lukken :')
http://puppy1128.deviantart.com/art/Don ... -373939164

En dit was eigenlijk 1 en al uitprobeersel en gepruts. Alleen kan ik echt geen herten tekenen, dus foto's waren dus ook hard nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:45

Telpeva, ik heb dat wat jij zei wat aangepast en het ziet er in ieder geval iets zachter uit!

Die met die hertjes in de sneeuw is ook erg mooi!! :wow:

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:50

Dat scheelt inderdaad al een heleboel zo! ik heb een plaatje in elkaar geflanst, een beetje net zoals die van puppy (vind je niet erg hoop ik?) om een beetje te laten zien wat flow doet, en wat je ermee kan als je de flow aanpast. Zal hem in een linkje zetten want hij is vrij groot.

Het zijn steeds voorbeelden met daarnaast de flow instelling.
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... cd2df5.jpg

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:54

@tel
waarom zou ik het erg vinden? We helpen haar toch gewoon? :P
En normaal gebruik ik 2, 3 en 4PX voor manen :P

@kim
haha thanks :P En dat terwijl het allemaal voor het eerst gemaakt was, de sneeuw, bomen en herten op die manier :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:56

Een heel duidelijk plaatje!! Echt bedankt! :))
Ik heb hem opgeslagen en net al een stukje geoefend.

Puppy, natuurtalent dus! :D

Ik weet alleen niet hoe ik nu het beste verder kan... (smudge? O:))
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:57

Ik doe manen en staart idd ook haartje voor haartje. Dit met hele dunne lijntjes, mét de muis én in gimp :)
Ik vind het zelf wel een rotklus en echt heel veel werk. Maar dan heb je ook wat!

Voorbeeldje van hoe het er bij mij uitziet:
http://i.imgur.com/Ka3JtLd.png

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:00

@emma
de tek die je laat zien vind ik ook 1 van de mooiste die je tot nu toe gemaakt heb :P

En als ik met GIMP werk word het niets, laat staan met muis en manen tekenen :') Je had toch ook filmpjes van hoe jij tekende, misschien kun je die ook poste voor der? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:04

Dat is gewoon eng goed... :wow:

Ik ben maar gewoon verder gegaan.
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:06

@kim
ik vind dit wel veel mooier dan die smudge-manen :P
Ookal is dit misschien niet de mooiste manen van de tekenwereld, maar al helemaal niet de lelijkste (als ik sommige mensen zie tekenen, dan denk ik: Zou het erger kunnen? :'))

Je gaat wel snel vooruit :D