Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Je kan ook prima een beroepsfotograaf zijn zonder enig papiertje op zak
Ik neem fotografie zeer serieus maar verdien niet genoeg voor kvk en heb ook niet maandelijks shoots. In de zomer overigens wel vaker, maar dan is het ook mooi weer
Ik vind het overigens alleen maar fijn dat ook de minder ervaren "fotografen" ook geld vragen. Sjemira schreef:@Saskiakefie: als je ook wilt fotograferen voor bedrijven dan willen zij wel graag een faktuur daarvoor hebben. Ik heb ook geen problemen dat iemand geld vraagt voor shoots alleen erger ik me aan diegene die slecht zijn en er geld voor vragen en goedkope shoots aanbieden en dat terwijl ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Maar dat is mijn mening, die van jullie mag uiteraard anders zijn.
inochiyo schreef:ts, je noemt bent professioneel fotograaf als ik mag geloven wat ik lees op je profiel en je website.
Mag ik je erop wijzen dat je website dat niet overbrengt, en dan bedoel ik dit: (This site was created by WIX.com.Create your own for FREE >>) een webhosting kost je een paar tientjes en dan heb je en eigen domeinnaam en email adres. dit komt toch wat professioneler over naar bedrijven toe, want daar richt jij je op zie ik.
Je ergert je dus aan dat mensen zich fotograaf noemen of gratis fotoshoots geven, maar je doet eigenlijk exact hetzelfde door niet voor een eigen website te willen betalen.
. Waaruit blijkt jouw professionaliteit? Dat moet je laten zien op een site. Want nu kom je voor mij ook over als 'een fotograaf die zich fotograaf noemt' om in je eigen termen te blijven
Sjemira schreef:@Saskiakefie: als je ook wilt fotograferen voor bedrijven dan willen zij wel graag een faktuur daarvoor hebben. Ik heb ook geen problemen dat iemand geld vraagt voor shoots alleen erger ik me aan diegene die slecht zijn en er geld voor vragen en goedkope shoots aanbieden en dat terwijl ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Maar dat is mijn mening, die van jullie mag uiteraard anders zijn.
inochiyo schreef:ts, je noemt bent professioneel fotograaf als ik mag geloven wat ik lees op je profiel en je website.
Mag ik je erop wijzen dat je website dat niet overbrengt, en dan bedoel ik dit: (This site was created by WIX.com.Create your own for FREE >>) een webhosting kost je een paar tientjes en dan heb je en eigen domeinnaam en email adres. dit komt toch wat professioneler over naar bedrijven toe, want daar richt jij je op zie ik.
Je ergert je dus aan dat mensen zich fotograaf noemen of gratis fotoshoots geven, maar je doet eigenlijk exact hetzelfde door niet voor een eigen website te willen betalen.
zap schreef:Sjemira schreef:@Saskiakefie: als je ook wilt fotograferen voor bedrijven dan willen zij wel graag een faktuur daarvoor hebben. Ik heb ook geen problemen dat iemand geld vraagt voor shoots alleen erger ik me aan diegene die slecht zijn en er geld voor vragen en goedkope shoots aanbieden en dat terwijl ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Maar dat is mijn mening, die van jullie mag uiteraard anders zijn.
Want? Ze pikken opdrachten voor je neus weg?
zap schreef:inochiyo schreef:ts, je noemt bent professioneel fotograaf als ik mag geloven wat ik lees op je profiel en je website.
En als ik dan mag aanvullen, werkt de site ook verre van lekker (voorbeeldfoto's zijn niet aan te klikken). En als we het dan toch hebben over professionele foto's, dan zou ik op de website ook graag jouw ervaring willen zien. Volgens mij zeg je zelf in dit topic dat je vaak foto's ziet die anderen ook gewoon met een simpele camera kunnen maken. Dat zie ik ook op jouw site. Waaruit blijkt jouw professionaliteit? Dat moet je laten zien op een site. Want nu kom je voor mij ook over als 'een fotograaf die zich fotograaf noemt' om in je eigen termen te blijven
![]()
Vat het niet op als commentaar, maar als een tip
net zoals de ah misschien niet wil dat hun klanten naar de Dirk vd broek gaan hehe. Sjemira schreef:zap schreef:
En als ik dan mag aanvullen, werkt de site ook verre van lekker (voorbeeldfoto's zijn niet aan te klikken). En als we het dan toch hebben over professionele foto's, dan zou ik op de website ook graag jouw ervaring willen zien. Volgens mij zeg je zelf in dit topic dat je vaak foto's ziet die anderen ook gewoon met een simpele camera kunnen maken. Dat zie ik ook op jouw site. Waaruit blijkt jouw professionaliteit? Dat moet je laten zien op een site. Want nu kom je voor mij ook over als 'een fotograaf die zich fotograaf noemt' om in je eigen termen te blijven
![]()
Vat het niet op als commentaar, maar als een tip
Ik ben deze site helemaal opnieuw aan t inrichten, hier komt nog koop en verhuur bij en ook productfotografie in de studio, maar bij mij kan ik wel op alle foto's klikken hoor, dan worden ze groter en je dan er dan zelfs nog eens op klikken en dan openen ze in een nieuw groot tablad.
Sjemira schreef:@zap: Oh dan zal ik die oude site daar eens weg halen ja. nee, die is niet leeg, maar moet nog wel eea aanpassen, je moet bv op bedrijfsleven klikken. er komen nog meer categorien maar die moet ik nog aanvullen, is best veel werk.
@Lasca: nee ik lijd er niet onder maar ik vind het ook naar de mensen toe niet kunnen. Mensen betalen ergens voor en verwachten dan ook een bepaalde kwaliteit. Ik heb al vaak mensen juist geholpen die verder willen in de fotografie, door ze tips te geven of samen foto's te gaan maken en uitleg te geven over een bepaalde instelling. Fotografie is spelen met licht en niet zomaar op een knopje drukken en maar hopen dat het goed is.
Sjemira schreef:@Femke: je hebt het heel duidelijk omschreven, dat is eigenlijk precies wat er gebeurt in de markt en wat er mis kan gaan met klanten die denken een prof.shoot te krijgen voor een mooie prijs en daarna teleurgesteld zijn. Dat is precies wat ik hier bedoelde te zeggen maar waar de meeste het hier niet mee eens zijn omdat ze zelf nog geen prof zijn maar of beginnend of gevorderd hobbyist.