Het Algemene Polymeer Klei Topic #1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

Re: Het Algemene Polymeer Klei Topic #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:18

pffft geen tijd gehad om iets voor mezelf te maken...
straks nog even de cupcakes, taartjes en lolly;s maken(wss stel ik het uit tot morgen :')) maar dat word wel stressen dan omdat ik het ook nog moet lakken en aan de armbandjes doen...

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:10

net even naar de winkels geweest, nieuwe fimo gekocht(vooral effect en sahara en chocolate).
ik wou eerst allemaal zakjes en telefoonhangers online bestellen maar ik kwam een winkel tegen die ECHT alles had :):) en nog goedkoper dan online :D

en wat leuke doosjes voor de armbandjes waar ik mee bezig ben

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:23

Mag ik vragen bij welke winkel ze alles hadden, elinevandijk? :)

Hier bij de pipoos hebben ze wel fimo en uitsteekvormpjes e.d. maar die uitsteekvormpjes/mallen zijn zo ontzettend duur..

Maar dit zijn wat dingen die ik vorig jaar gemaakt heb (ik heb toen echt bakken vol dingen gemaakt, maar deze vind ik het mooiste..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met die fruit armband en die robot ben ik echt uren bezig geweest voordat die af waren, wat een gepriegel ;+ Maar dat is omdat ik alles zo klein mogelijk probeer te maken zodat je meer dingen kan maken omdat ook fimo heel duur is..

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:48

Nienke15 schreef:
Mag ik vragen bij welke winkel ze alles hadden, elinevandijk? :)

Hier bij de pipoos hebben ze wel fimo en uitsteekvormpjes e.d. maar die uitsteekvormpjes/mallen zijn zo ontzettend duur..

Maar dit zijn wat dingen die ik vorig jaar gemaakt heb (ik heb toen echt bakken vol dingen gemaakt, maar deze vind ik het mooiste..)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Met die fruit armband en die robot ben ik echt uren bezig geweest voordat die af waren, wat een gepriegel ;+ Maar dat is omdat ik alles zo klein mogelijk probeer te maken zodat je meer dingen kan maken omdat ook fimo heel duur is..

haha sorry, So Low in Dukenburg.
super leuk al die dingetjes :wow: :wow:
vooral dat fruit armbandje!

ik heb dat ook met het ene ben ik 5 min bezig en met de volgende zit ik 2 uur te prutsen en vind ik het nog niet goed :') , ik maak ook a;;es best klein, vind ik leuker en ook vooral omdat het zo duur is...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:52

Ach wat mijn hobby kost wil ik al niet eens meer weten!
Kan je een hoop fimo voor kopen, dus wat is duur.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:57

moonfish13 schreef:

wat doe je dan?
maar voor iemand van 14 zonder zakgeld is het veel ja, ik doe het op verjaardagsgeld, webshop, en oude spullen verkopen en ik schrijf online artikelen

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:59

Haha, ja wat is duur? Ik vind 2 euro 60 voor zo'n pakje klei duur, omdat je wel een aantal kleuren nodig hebt wil je er iets van maken en dan ben je al gauw 20 euro kwijt..

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 21:12

Nienke15 schreef:
Haha, ja wat is duur? Ik vind 2 euro 60 voor zo'n pakje klei duur, omdat je wel een aantal kleuren nodig hebt wil je er iets van maken en dan ben je al gauw 20 euro kwijt..

ja, vooral als je net begint
heb je zwart, wit, blauw, geel, rood en evt sahara nodig... das al 15 euro en dan heb je nog geen mesje en andere dingen(lak enzo)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:18

Ja idd, want na een tijdje kom je er wel achter dat je geel en groen nooit gebruikt (in ieder geval ik niet en als ik het nodig heb voor iets kan je witte klei een kleur geven met pastelkrijt) en die lak is ook duur idd.. bij de action hebben ze een heel handig mesje (heel scherp) met verschillende opzetmesjes :j

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 21:20

Nienke15 schreef:
Ja idd, want na een tijdje kom je er wel achter dat je geel en groen nooit gebruikt (in ieder geval ik niet en als ik het nodig heb voor iets kan je witte klei een kleur geven met pastelkrijt) en die lak is ook duur idd.. bij de action hebben ze een heel handig mesje (heel scherp) met verschillende opzetmesjes :j

oh net geweest...
volgende keer maar n's kijken, doe het nu met n schilmesje en soms zo'n slagersmes :')

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:21

Haha ja, dat deed ik ook! Maar aardappelschilmesjes zijn niet zo scherp en dan zag je in een tutorial op youtube iemand die dat zo heel mooi afsneed en dan was de zijkant nog recht, deed ik het na, de hele zijkant scheef :') Heel frustrerend :')

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 21:59

Nienke15 schreef:
Haha ja, dat deed ik ook! Maar aardappelschilmesjes zijn niet zo scherp en dan zag je in een tutorial op youtube iemand die dat zo heel mooi afsneed en dan was de zijkant nog recht, deed ik het na, de hele zijkant scheef :') Heel frustrerend :')

oh zo herkenbaar :') :')
ook bij taarten de ene kant was goed en de andere kant alles door elkaar gemixt.
of als ik een pokemon bal maak, hellemaal misvormd als ik een rondje door midden snijd(1 van de redenen waarom ik geen poke'balls meer maak :') )

paar dagen geleden een bestelling bij miniaturesweet op etsy gedaan :):), ik heb micromarbels(versier kraaltjes voor op cupcakes enzo) cupcake mold, ik wou die al zo lang zo graag dus nu maar meteen bestelt, en goeden telefoonhangers, en voor de rest weet ik het even niet meer :) OHJAAAAAH en van die kleine glassbottles.

die hadden ze ook bij So Low maar dan met plastic dopje(ik had ze eigenlijk gewoon moeten kopen en dan maakte ik zelf wel zo'n kurkje... maar jah wachten tot de volgende keer dan maar...)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:18

elinevandijk schreef:
moonfish13 schreef:

wat doe je dan?
maar voor iemand van 14 zonder zakgeld is het veel ja, ik doe het op verjaardagsgeld, webshop, en oude spullen verkopen en ik schrijf online artikelen

Vliegen. :+
Ik wil al niet eens meer weten wat ik er aan kwijt ben, maar ik kan er denk ik wel een huis van Fimo mee bouwen. :Y)
Daarmee ben ik met 17 begonnen, was toen een hoop geld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:57

Wat stoer! Is idd een dure hobby, mijn broer heeft ook gevlogen.

Zo, heb net nog even nieuwe guardian angels gemaakt, die zijn als het goed is ook bijna klaar. Ga ik ze morgen wel aflakken en moet nog even op zoek naar oorbelhaakjes. Misschien bij Veritas oid wel te koop hoop ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:58

Wat deed je broer?
Ik paragliding.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:04

Ik weet eigenlijk alleen dat hij met kleine sportvliegtuigjes vloog maar het fijne weet ik er niet van. Hij is ook alweer een hele tijd gestopt omdat het zo duur was, brevet aanhouden, verplicht aantal jaarlijkse vlieguren,...

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 08:26

ik heb zo'n zin om met m'n gouden klei te werken, maar ik moet eerst de armbandjes afhebben :'( :')

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:57

oké net mijn eerste poging tot een chibi gedaan :o het resultaat was beter dan ik had verwacht :D :D :D
hij gaat straks in de oven nog even wat schildren en dan show ik m jullie wel!!!
en nog 4 cupcakes voor de armbandjes gemaakt! nu nog de lolly's en de taarjes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:00

Ik moest eerst googelen wat een chibi was :o

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:01

Urielle schreef:
Ik moest eerst googelen wat een chibi was :o

haha ik wist het ook heel lang niet, ik heb PewdiePie gemaakt :D ik vind 'm zo leuk! hihi
en nu verder aan het armbandjes

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:40

Hallo bokkers,
ik voel mij niet zo lekker en wou iets leuks gaan doen. Schilderen etc.. had ik geen zin en ik dacht, we hebben nog fimo klei! Ik ben aan de slag gegaan en ben nu bezig met een paardje.
Mag ik mij hier ook melden :D

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 16:36

eclair98 schreef:
Hallo bokkers,
ik voel mij niet zo lekker en wou iets leuks gaan doen. Schilderen etc.. had ik geen zin en ik dacht, we hebben nog fimo klei! Ik ben aan de slag gegaan en ben nu bezig met een paardje.
Mag ik mij hier ook melden :D

natuurlijk :)
plaats je straks een fototje(zegt degene die zegt dat ze foto's zal plaatsen maar lui is :') )

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:31

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:24

Hmm paard en beer zijn mislukt, als andere dingengebakken zijn plaats ik een foto!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:25

eclair98 schreef:
Hmm paard en beer zijn mislukt, als andere dingengebakken zijn plaats ik een foto!

fototje?
ze zijn vast niet zo erg?!!!