Modelbouwers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Modelbouwers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:43

Er moeten nog heel wat details op, de dolk moet nog een kleurtje krijgen, de boog moet verder uitgewerkt worden (misschien zet ik er ook wel een pees op), er komt nog een mantel bij, ik wil de benen van het paard nog een beetje vies maken en de ondergrond moet ook nog gedaan worden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:10

Deze heb ik verkocht ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 06:01

Ik wil binnenkort eens zo'n zeilschip maken :j en dan het liefst eentje van rond de 50 cm lang, maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Die paarden zijn mooi geschilderd zeg!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:42

Mijn 787 is binnen! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:48

Super tof! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 16:20

Hoe is het hier? Nog nieuwe projecten? Ik ga beginnen aan een 747-400 van Lufthansa en daar wil ik dan ook verlichting in gebruiken zoals deze:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:33

Ik heb het heel lang gedaan vroeger, mijn slaapkamer stond vol met helikopters en vliegtuigen en een enkele auto. Boven ligt nog steeds mijn laatste project waar ik nooit aan toe gekomen ben het af te maken. Maar ga binnenkort op zoek naar goede modellijm om hem toch te voltooien. Ik heb daar toen heel veel augurken voor geplukt, geschoffelt, gezaaid enz. Een chevy corvette met als afgemaakte afmeting 60 cm lengte. Zou wel tijd worden na ruim 20 jaar wachten in een door en veel verhuisd zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:09

Oei wat leuk, nog een topic over modelbouw en crea bea dingen. In veel soortgelijke topics ben ik wel te vinden, dus ik zal mij hier ook melden!

Bouwen, ombouwen, repareren, zelf bouwen, en schilderen vind ik allemaal leuk, en ik heb hier echt allerlei spul staan. Van poppenhuis spullen tot model paarden, en van miniature tabletop oorlogspelletjes (denk aan warhammer) tot modelbouw kits van revell. Mijn liefde voor al dit spul is groot... :D

Zo heb ik dus nog echt veel te veel projecten liggen, zo ben ik een grote beschadige 2e hands trouw koets (schaal 1/8) staan, die ik helemaal wil opknappen, en het liefst ook waarheidsgetrouw wil aankleden. Denk aan echt leren bekleding, paarden er voor, kussens op de banken, accesoires erin zoals koffers, menspullen etc. Alles! Ik heb (breyer) paarden die er voor kunnen en het tuig en alles maak ik verder zelf.

Ook heb ik nog een oud model staan van revell, een lamborghini diablo vt. Deze wil ik graag volledig custom airbrushen, op een basiskleur van metallic paars.

Ook heb ik een... Ff spieken, celestial hurricanum dinges staan van Warhammer. Vraag mij maar niet hoe je het uitspreekt, maar het is een fantasy miniatuur magische koets met tovenaartjes en dingetjes er op, en hij is heel erg mini. Als ik een gokje mag wagen, ik denk dat hij misschien 10x6x10 cm is, waarvan de koets zelf 6x6 breed is en 10 cm hoog. Met de paarden ervoor zal hij misschien net 10 cm lang zijn. Deze heb ik bijna volledig omgebouwd naar een meer middeleeuws type koets, zonder tovenaars en in plaats daarvan ridders. Doodshoofden, kruizen en magische spreuken heb ik er af gehaald, en in plaats daarvan zitten nu bloemen, lichtjes, beestjes en andere vrolijke prullaria. Voor de kenners onder ons, ik heb hem zodanig omgebouwd zodat hij in mijn legertje good-guys bretonnians past.

Tot zo ver mijn projecten waar ik mee bezig ben op modelbouw gebied :D
Waar ik de tijd vandaan ga halen dat weet ik nog niet, maar ideeen heb ik genoeg hihi. Er gaat alleen snel zo veel werk en tijd in zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:15

Maak je dat echt helemaal zelf of zijn het modellen die je alleen maar in elkaar hoeft te zetten?

Wij gaan binnenkort aan wat anders ook beginnen. Lego, hele grote technische modellen :)) er had iemand wat geld over waar me leuke dingen mee moesten doen. En al langer was een grote wens de hele grote hijskraan met meer dan 1600 blokjes. Gaan we fijn bouwen deze winter.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:29

Oh wat vet, dat lijkt mij echt leuk! Mijn broer (30plusser inmiddels) is ook nog steeds dol op lego, die krijgt binnenkort een zeer grote deathstar uit star wars van lego om zelf in elkaar te zetten. Die komt dan ook in een vitrine te staan, en ik geef hem groot gelijk.

De dingen die ik hierboven plaatste zijn deels zelf gebouwd en deels uit pakketten. Met zelf bouwen doelde ik echt op zelf met plastic, klei, fimo of andere materialen aan de slag gaan, met boren, schuren, etc. Momenteel kan ik niet bij mijn foto's maar ik heb bijvoorbeeld een eigen bouwsel staan in de vorm van een paard, ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen later. Dat bouwsel is van klei, met geraamte er in e.d. en ongeveer schaal 1/10. Hij is nog niet af maar de paard vorm is er wel al in te herkennen. Ik was er in mijn vorige post niet zo op doorgegaan omdat ik niet zeker wist of dat wel onder modelbouw valt. Maar ik maak dus ook zelf beeldjes :D nouja, ik doe pogingen, laat ik het daar maar op houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:32

Die death star zijn we tegengekomen op de legosite. Die is idd ook erg megagroot. Heb je een beste vitrinekast voor nodig. Als er nog geld over is en de hijskraan bevalt komt er ook nog een Volvo kipper met buldozerschuif met afstandsbediening. Die rijdt en kiept en schuift ook nog. :D hoe fout als oudere vrouw,hihi :')

Je doet beiden dus, lekker creatief frobelen, maar dat is toch ook modelbouw lijkt me. Je maakt een model ongeacht hoe je dat doet. Het is lastiger het zelf te kleien, zagen enz.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:19

karuna schreef:
hoe fout als oudere vrouw,hihi :')

Zo herkenbaar dit :') Af en toe voel ik mij echt een klein kind wanneer ik ermee bezig ben. Maar ik moet toegeven, de meeste reacties die ik krijg op mijn hobby zijn positieve, tot zo ver heb ik nog niet 1x gehoord van goh wat is jouw hobby kinderachtig. Ik krijg bij modelbouwzaken wel af en toe de vraag: koop je dit soms voor je vriend? nee het is voor mijzelf :')

Ik ben inmiddels maar even achter de pc gaan zitten voor wat foto's:

Hier is mijn koets waar ik het eerder over had, hier staat op de foto 1 paard voor maar het wordt een tweespan. Totale lengte inclusief paarden wordt iets van 70 cm, hij is te groot voor een vitrine.
Afbeelding

En dit is mijn eigen bouwsel, als hij mooi genoeg wordt dan komt hij naast dat andere model voor die koets. Hij lijkt op het andere paard, maar is zeker niet hetzelfde. Ik wou voor dezelfde look gaan zodat ze samen voor die kar kunnen :) Dan vind ik het mooi als het hetzelfde ras en schofthoogte, dezelfde gang etc. is. Verder is er geen gelijkenis, hij is volledig zelf gemaakt. Maar 2x hetzelfde model vind ik ook niet leuk, vandaar de keuze om er zelf eentje bij te bouwen ipv 1x hetzelfde model erbij te kopen
Afbeelding

Work in progres uiteraard, hij mist nog een heleboel bespiering en details.
Ook is hij 2 weken geleden van de kast gevallen, en hij heeft daarbij 3(!) benen gebroken waardoor hij niet meer wil staan. Oeps... haha. Maar goed, alles is gelukkig te repareren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:10

Ik zat van de week nog te bedenken, ik heb nog een ouder model staan, misschien dat jullie die ook nog leuk vinden om te zien? Ik heb geen foto's meer van hoe hij was vers uit de doos, enkel van sinds ik hem in elkaar had gezet. Maar dit is dus zo'n plastic bouwpakket van de games workshop, dit zijn een heleboel stukjes die je zelf in elkaar moet lijmen.

Hier staat hij dus al in elkaar, gelijmd en wel (hij staat wel los op zijn basis, hij is afneembaar). De basis is een resin basis, deze hoort oorspronkelijk niet bij het model maar ik vind deze mooier dan de basis die er bij zat.

Afbeelding

Hier is nog hier en daar duidelijk te zien dat hij uit losse onderdelen bestaat, je ziet de randjes waar hij aan elkaar gelijmd zit (net onder de kop zit een grote) Op deze foto was ik bezig met bijvijlen, opvullen, en wegwerken van deze lijnen. Het groene op de foto is vloeibare klei die ik gebruikte om gaten en lijnen mee op te vullen.
Afbeelding

Eerste paar lagen verf erop
Afbeelding

En toen had ik haast want ik kwam er achter dat er een schilderwedstrijd aan zat te komen :') toen ben ik als een malle verder gaan schilderen zodat ik hem op tijd af had. Heel flauw, maar wanneer ik mee doe aan schilderwedstrijden waarbij 95% man is en ik meestal de enige vrouw, dan vind ik het intens grappig om met pastelkleurige roze of met paarse poppetjes aan te komen. Zodoende werd mijn draak paars.
Hier bijna af:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6groot.jpg

Hier helemaal af, en de girlpower draak is op de 2e plaats geëindigd.
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:16

Leuk Telpeva,

Ik wil ook graag wat beter worden in het schilderen. Helaas heb ik er de laatste tijd niet veel tijd voor. Ik heb nog nooit een model helemaal afgemaakt. Alhoewel mijn gladeriders op het randje zitten. Misschien dat een wedstrijd voor mij ook wel zou helpen om het tempo er in te krijgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:40

Voor mij hielp het vaak wel aardig als ik een deadline had, als je een poging wilt wagen zou je de dichts bijzijnde winkel kunnen bellen? ik weet niet of het in elk filiaal zo is, maar in het filiaal waar ik vaak ben is elke maand wel een wedstrijd, met iedere maand een ander thema of vereiste. Meestal de 1e zaterdag van de maand als ik het goed heb (filiaal Rotterdam)

Als je graag tips wilt zou je ook eens met een (half)geschilderd model gewoon die winkel in kunnen lopen, je hebt altijd kans dat ze leuke tips voor je hebben.