[TEK] Paard in opdracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: [TEK] Paard in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 14:56

Ja, ik heb wel geveegd ja. Hmm, nee idd. Als je het zo bekijkt lijkt het zo eentonig ook :P

Ik heb wel meer tekeningen gemaakt, met de 6B potlood maar het werd er niet echt beter op :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:59

Dat verbaast mij.
Probeer anders eens uit op een kladpapiertje hoe donker je kan? Gewoon goed hard duwen en veel over elkaar. Het zou me verbazen als daar niet iets heel zwarts uitkomt.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:00

Best mooi!
Ik ben het eens met het feit dat het te krasserig is, vooral het hoofdstel. De verhoudingen lijken niet honderd procent te kloppen (neus riem te hoog.) Misschien iets minder drukken en soms licht vervagen, niet zo erg als bij de tekening van ViefJor maar gewoon een beetje. En misschien een ander potlood. Succes!

ViefJor schreef:
Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.

Blijkbaar ben ik TOCH verkeerd opgevat. Blijf tekenen hoe jij wilt, maar als je wilt blijven tekenen moet je wel kritiek aankunnen en niet terugaanvallen.

Groetjes student GRAFISCH lyceum.

Sorry maar ik vind dit een beetje arrogant over komen. Kinderachtig. :n
Maar mensen laten we on topic blijven en geen aandacht besteden aan dit soort reacties.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:02

Nayomie schreef:
@sammyvriend, vulpotlood vind ik een goed idee :D Alleen ik was al met 6B bezig, alleen dan blijft het een zacht kleurtje of ik moet meermaals over iets strijken, maar in principe blijft het grijs :)
Is er anders nog een andere manier om de lijnen donkerder te krijgen, dus meer naar de zwart kant?

@jasz, ik zie zelf ook niet bepaald wat er fout aan is qua verhoudeing, meermaals naar gekeken. Maar wellicht omdat ik ook weet hoe de foto in elkaar steekt :) Wellicht dat ik het later nog wel zie :D

nou ja, wat ik dus opnoemde. het is niet heel ernstig uit verhouding, maar wel zo dat het geen realistisch paard zou kunnen zijn. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:04

hannah41 schreef:
Best mooi!
Ik ben het eens met het feit dat het te krasserig is, vooral het hoofdstel. De verhoudingen lijken niet honderd procent te kloppen (neus riem te hoog.) Misschien iets minder drukken en soms licht vervagen, niet zo erg als bij de tekening van ViefJor maar gewoon een beetje. En misschien een ander potlood. Succes!

ViefJor schreef:
Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.

Blijkbaar ben ik TOCH verkeerd opgevat. Blijf tekenen hoe jij wilt, maar als je wilt blijven tekenen moet je wel kritiek aankunnen en niet terugaanvallen.

Sorry maar ik vind dit een beetje arrogant over komen. Kinderachtig. :n
Maar mensen laten we on topic blijven en geen aandacht besteden aan dit soort reacties.

Ik zal eens vragen of ik de foto mag plaatsen :) Verder het hoofdstel, ik denk dat als je de foto ziet een betere inzicht krijgt en dat het dan ook lijkt dat het hoofdstel wat hoger ligt dan het werkelijk is :j

@sammyvriend, ik zal het eens proberen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:17

Ik heb eens gevraagd of ik de foto mocht plaatsen. Hier kreeg ik toestemming voor. Het is dus niet te bedoeling om deze foto te kopieren ;)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:01

sammyvriend schreef:
Dat verbaast mij.
Probeer anders eens uit op een kladpapiertje hoe donker je kan? Gewoon goed hard duwen en veel over elkaar. Het zou me verbazen als daar niet iets heel zwarts uitkomt.

Ik zal het potlood zo even uit mijn schooltas halen :j

Nu ben ik niet zo bekend met die nummers, aangezien ik altijd naar de kleur kijk van het potlood op de v&d potlood :Y) , maar nu heb ik deze potloden ook niet gevonden: H, 2H,4H, 5H,4B, 5B en F.
Is H donkerder dan B? En wat is F precies voor een soort grijs potlood?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:06

H is harder dan B, B is vaak wat zachter, hoe hoger het nummer, hoe extremer het is heb ik altijd geleerd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:07

Ah oke. Thanks voor de uitleg :D Is H dan wel handig om mee te tekenen, om realistischer te gaan? Of niet? :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:10

Ligt eraan wat je fijn vind :). Ik teken vaker de details met H-potloden, maar grote vlakken met B-potloden :).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:12

Ah oke, dus wat een goede optie zou zijn is dus een combinatie van de 2 soorten te gebruiken.
:) En zo ook wat meer contrast aan te brengen zonder houtskool.

Weet je ook toevallig wat die F voor staat? Is die lichter dan H en donkerder dan B?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:50

ViefJor schreef:

Ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk _O- haha neem jezelf niet té serieus :')

Ts; Ziet er goed uit! Houtskool vind ik zelf een erg fijne meewerkende techniek :j
Je kan inderdaad nog wat meer contrast toevoegen maar hij staat krachtig op het papier.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:11

De neusriem lijkt wat vreemd te zitten doordat het paard op de foto een iets andere hoek maakt met zijn hoofd dan in jouw tekening, op de foto is de neus iets meer in de de lucht. Dit vertekent de verhoudingen in de tekening een beetje, maar verder ziet het er leuk uit, ga er lekker mee door zou ik zeggen :) In verhouding met het werk van een zekere grafisch studente ziet het er zelfs bijzonder goed uit :')

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:19

ViefJor schreef:

Hier een collega GRAFISCH lyceum student, doe maar gewoon sssshhht...

Ik vind dat je goed bezig bent, goed kunnen tekenen betekend vooral veeeeel potloden verslijten, dus laat je niet afremmen door de eventuele kritieken, maar gewoon lekker doorgaan!