Ik heb wel meer tekeningen gemaakt, met de 6B potlood maar het werd er niet echt beter op
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

ViefJor schreef:Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.
Blijkbaar ben ik TOCH verkeerd opgevat. Blijf tekenen hoe jij wilt, maar als je wilt blijven tekenen moet je wel kritiek aankunnen en niet terugaanvallen.
Groetjes student GRAFISCH lyceum.
Nayomie schreef:@sammyvriend, vulpotlood vind ik een goed ideeAlleen ik was al met 6B bezig, alleen dan blijft het een zacht kleurtje of ik moet meermaals over iets strijken, maar in principe blijft het grijs
Is er anders nog een andere manier om de lijnen donkerder te krijgen, dus meer naar de zwart kant?
@jasz, ik zie zelf ook niet bepaald wat er fout aan is qua verhoudeing, meermaals naar gekeken. Maar wellicht omdat ik ook weet hoe de foto in elkaar steektWellicht dat ik het later nog wel zie
hannah41 schreef:Best mooi!
Ik ben het eens met het feit dat het te krasserig is, vooral het hoofdstel. De verhoudingen lijken niet honderd procent te kloppen (neus riem te hoog.) Misschien iets minder drukken en soms licht vervagen, niet zo erg als bij de tekening van ViefJor maar gewoon een beetje. En misschien een ander potlood. Succes!ViefJor schreef:Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.
Blijkbaar ben ik TOCH verkeerd opgevat. Blijf tekenen hoe jij wilt, maar als je wilt blijven tekenen moet je wel kritiek aankunnen en niet terugaanvallen.
Sorry maar ik vind dit een beetje arrogant over komen. Kinderachtig.![]()
Maar mensen laten we on topic blijven en geen aandacht besteden aan dit soort reacties.
Verder het hoofdstel, ik denk dat als je de foto ziet een betere inzicht krijgt en dat het dan ook lijkt dat het hoofdstel wat hoger ligt dan het werkelijk is 

sammyvriend schreef:Dat verbaast mij.
Probeer anders eens uit op een kladpapiertje hoe donker je kan? Gewoon goed hard duwen en veel over elkaar. Het zou me verbazen als daar niet iets heel zwarts uitkomt.

, maar nu heb ik deze potloden ook niet gevonden: H, 2H,4H, 5H,4B, 5B en F.
Is H dan wel handig om mee te tekenen, om realistischer te gaan? Of niet?
. Ik teken vaker de details met H-potloden, maar grote vlakken met B-potloden
. ViefJor schreef:Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.
haha neem jezelf niet té serieus
In verhouding met het werk van een zekere grafisch studente ziet het er zelfs bijzonder goed uit
ViefJor schreef:Echt, en dit word mij verteld door allemaal guppies? Ik vermeldde nog dat dit geen aanvallende kritiek is, maar AANVULLENDE kritiek. Krasserig is als je dikke krassen zet, realistisch is als je streepjes, met een vlugge losse hand zet; haren, en ze dan voorzichtig aan vervaagt.