[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:02

Leest lekker weg, ben benieuwd naar meer.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:26

vigo_is_lief schreef:
badass schreef:
Hahaha, ik post niet zo veel maar elke keer dat ik iets post krijg ik reactie of zelfs pb's :)

Ik zag ook ineens iets geks in mijn oog hoek ... :+ brrrrr,,...

Echt een leuk verhaal TS !!

Idd en ze woont in een spookhuis brrrr ^)
Super leuk Han !!
Ben beniewd naar meer :9

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:07

ik ben nummer twaalf, jouw ava is creepy.

en dat verhaal, gewoon fan. tas. tisch! ik volg! ik wil meeeer.... echt ontzettend geweldig gigantisch mega goed! :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:36

Leuk verhaal, ik volg *\o/*

Het enige wat ik erop heb aan te merken is dat zodra je het maar over 1 persoon hebt buiten de ik-persoon, zie ik liever zij/hij ipv een naam :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:46

Mooi verhaal. leest lekker weg. Ik vind in de ik-vorm geschreven verhalen lekker lezen. je leeft echt mee met haar. Mara alle gebeurtenissen volgen elkaar wel snel op.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:21

Bedankt iedereen!

Talindos schreef:
Mooi verhaal. leest lekker weg. Ik vind in de ik-vorm geschreven verhalen lekker lezen. je leeft echt mee met haar. Mara alle gebeurtenissen volgen elkaar wel snel op.

Klopt, dit probeer ik te vermijden, maar het is ook zo lastig om te schrijven dat ze naar de wc gaat, haar tandenpoets, en dat soort onzin :')

Citaat:
Het enige wat ik erop heb aan te merken is dat zodra je het maar over 1 persoon hebt buiten de ik-persoon, zie ik liever zij/hij ipv een naam
Jep, alleen soms kan het niet anders omdat het ander niet te begrijpen is.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:24

hannah41 schreef:
Bedankt iedereen!

Talindos schreef:

Klopt, dit probeer ik te vermijden, maar het is ook zo lastig om te schrijven dat ze naar de wc gaat, haar tandenpoets, en dat soort onzin :')

Dat valt opzich wel mee;)
Probeer het verhaal voor jezelf ietswat 'saai' te maken, anders gaat er echt te veel in een korte tijd gebeuren.
Beschrijf bijvoorbeeld het proces dat ze aan het borstelen is, het mag ietswat langdradig en meer uitgebreid worden voor jou zelf, maar dan wordt het voor ons weer een verhaal waar er wel veel in gebeurd, maar niet alles in een keer.
Ik zal zo ff een stukje uit mijn eigen 'boek-in-progress' zoeken wat ik saai vind :) miss heb je er wat aan!

Edit:
Citaat:
Ik schrok me wild toen ik zag hoe hij erbij lag. Hij was nat van het zweet, zijn gezicht was echt lijkbleek, terwijl hij net nog een rode kop had en hij lag in een hele rare houding. Ik ging naast hem zitten en aaide zachtjes over zijn haar terwijl de tranen over mijn wangen stroomden.
Toen leek het wel alsof de tijd stil stond. Pap had meteen 112 gebeld, maar het leken wel uren terwijl we wachtten op de ambulance. Ik heb de hele tijd bij hem gezeten en hij werd één keer, half, wakker en legde zijn hoofd op mijn schoot voordat hij weer wegzakte. Ik voelde me zo machteloos en boos tegelijk. ‘Waarom nou weer Sem?! Hij heeft nooit iemand kwaad gedaan?’ De tranen bleven stromen terwijl ik daar boven met zijn hoofd op mijn schoot zat te wachten. En toen ze er eindelijk waren, wilde ik mijn grote broer niet alleen laten. Hij was er altijd voor Yaël en mij geweest en toen wilde ik er ook voor hem zijn. Maar mam ging mee met de ambulance. Pap belde de familie op en vroeg opa en oma hier te komen. Binnen vijf minuten stonden ze ook op de stoep. En ze waren nog niet binnen of pap zat al in de auto, ik rende hem huilend achterna.
“Ik wil mee!” Schreeuwde ik met een gebroken stem, maar ik werd bij mijn arm gepakt, omgedraaid en mijn opa drukte me stevig tegen zich aan.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:36

Haha oke bedankt!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:37

Ben je alweer verder :):)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:49

die is ook leuk... en die in je onderschrift ook!
jullie kunnen gewoon allebij geweldig schrijven!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:52

eclair98 schreef:
Ben je alweer verder :):)

Jep ben al verder, alleen mag ik helaas pas updaten als ik 1500 woorden heb :) .

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:54

grr flauwe regel :7

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:06

eclair98 schreef:
grr flauwe regel :7

Ja inderdaad, maar het is niet anders.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:09

_roodvos_ schreef:
die is ook leuk... en die in je onderschrift ook!
jullie kunnen gewoon allebij geweldig schrijven!

Als je mij bedoelt, het is hetzelfde verhaal alleen ben ik al een heel stukkie verder! Hihi!
Maar bedankt :D

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:29

Leuk verhaal! Ik volg!

Qua tips: Ik ben het eens met de rest, ook over dat plotselinge, zeker bij het stuk dat ze opeens haar spaghetti uitkotst... Ik vind dat je dat wel wat meer mag opbouwen. Maar het verhaal is heel 'leuk' en goed geschreven!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:50

Bedankt Pina22!

Ik zit nu op 1/3 deel van een nieuwe update.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:58

Woehoeh :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:38

Yoegee

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 19:49

Ik ben even flauw,geen update nog zoals jullie misschien dachten. Sorry!
Ik moet nog ongeveer 1/3 deel dus gaat vanavond denk ik nog wel lukken.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:56

ik hoop het ;)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:10

we want more we want more!!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:25

waar blijft het ? O:)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:07

Sorry! Maar nu eindelijk een update!! *\o/*

‘Ga zitten.’ Zegt hij zacht. Ik plof neer op zijn grijze dekbed. Ik kijk hem aan, hij legt zijn arm om me heen. De tranen rollen over mijn wangen. ‘Sorry..’ Zeg ik zacht. ‘Het is oké.’Zegt hij liefkozend. Zijn bruine krullen zien er nog mooier uit als gisteren, hij heeft een mooi bruin shirt aan met een V-hals. Ik kijk naar mijn eigen rode shirt, hij is al een paar jaar oud en een beetje vaal geworden. Mijn skinny-jeans is een beetje te kort geworden, maar er is gewoon geen geld voor een nieuwe. ‘Wil je het er met me over hebben?’ Vraagt hij me zacht. Diep van binnen wil ik dat wel, maar ik kan het gewoon niet vertellen. Ik schud mijn hoofd. ‘Je kunt me vertrouwen he?’ Ik zucht. ‘Sorry ik kan het niet.’ Stamel ik. Hij knikt begrijpend. ‘Je bent hier altijd welkom .’ Ik knik en we staan op. Hij brengt me naar de deur en knijpt even in mijn hand. Ik krijg er een warm gevoel van. ‘Mag ik nog even naar Finn?’ Vraag ik. ‘Tuurlijk! Je weet het te vinden toch? Loop maar binnendoor.’ Ik knik en lach lief naar hem.

Hij zwaait. Ik loop door het huis heen naar buiten, het is er nog gezelliger als ik gedacht had. Overal staan leuke vaasjes en kazenstanders. Ik wou dat het bij ons thuis zo leuk uit zag. Maar ja ik heb dit verdient. Tim is bezig in de keuken. Hij groet me en gaat dan weer door. Ik loop door de buitendeur naar buiten. Mieke is aan het rijden op een slank bruin paard. Het dier lijkt te vliegen. Ik zwaai. ‘Zoek je Finn?’ Vraagt ze. Ik knik. ‘Hij staat in de wei.’ Zegt vrolijk. Ik loop langs de mooi aangelegde bak. Ik zie Vinùr in de verte al staan. De zon schijnt op mijn gezicht en ondanks de pijn voel ik me fijn. Het valt me op dat Vinùr een groot stuk van de rest van de kudde staat. Ik ga op het hek zitten. De paarden zien er prachtig uit in het oranje avondlicht. Vinùr komt naar mij toe lopen, hij legt zijn zachte neus op mijn schoot. Ik aai over zijn gave hoofd. Hij is zo mooi, maar toch straalt hij iets uit wat hem treurig maakt. Ik voel me fijn bij hem. Hij draait zijn oortjes naar me toe. De puntjes van zijn oren zijn donkerder dan de rest van zij oren. Hij lijkt me te begrijpen, ondanks dat hij natuurlijk niks zegt. Ik leg mij hoofd tegen de zijne en sluit mijn ogen. Minuten staan we zo. Even ben ik weg van al mijn problemen. Ik zou wel uren willen blijven zitten, maar de tijd tikt door en mijn moeder, bah zo wil ik haar niet eens noemen. Ik noem haar al zins mijn 10e Helena omdat zij gewoon geen moeder voor me is, ze verdient dat woord niet. Net zoals ik het niet verdien om een goed leven te hebben. Ik verpest alles. Maar ja Helena dus komt natuurlijk ook nog weer terug, dus moet ik helaas gaan. Ik geef Vinùr een laatste aai en spring van het hek. De landing doet pijn. Vinùr draait zich om en loopt weer naar de plek waar hij eerst ook stond. Ik loop het erf over en zie Mieke nog net de stal in lopen met haar paard. Ik kijk nog even achterom en zie dat Vinùr staat te grazen. Vriend, zijn naam past bij hem. Ik zie Ruben voor het raam staan, hij zwaait. Ik zwaai terug. De blauwe plekken op mijn rug doen pijn. De zon gaat al een beetje onder en de straat kleurt oranje. De bomen lijken al groener als gisteren.

Ik pak de sleutel van de voordeur en draai de deur van het slot. Een walmende drank geur komt me tegemoet. Ik pak mijn tandenborstel uit het kastje en poets mijn tanden. Ik bekijk mezelf in de grote spiegel. Wat zie ik er walgelijk uit. De tandpasta smaakt vies bitter, ik spuug het snel uit. De tandenborstel spoel ik even af. Dan loop ik de trap op naar boven. Snel kleed ik mij uit. Ik doe de gordijnen dicht en het licht uit. Met een plof beland ik op mijn bed, snel trek ik de dekens over mij heen. Ik draai me om. Het doet pijn. Diep adem ik in en uit. Ik ben moe, maar toch kan ik niet slapen. Ik denk aan Vinùr, aan Helena, en aan school en het ongeluk. Overmorgen moet ik weer naar school. Het is warm in mijn kamer, het zweet staat op mijn voorhoofd. Ik draai naar mijn andere zij. Weer pijn. Ik zie de mooie ogen van Ruben weer voor me en weer voel ik mijn hele lichaam onder vuur staan. Ik probeer er maar niet meer aan te denken, ik kan hem toch nooit krijgen. Misschien heeft hij zelfs wel al een vriendin. Ik voel me eenzaam, maar toch al vrolijker als gisteren. Ik zucht diep. Dan val ik in slaap.

Ik hoor gestamp op de trap, dat zal Helena wel zijn. Snel spring ik uit mijn bed. Ik kan haar beter voor zijn. Ik trek mijn bh, hemdje, sokken en broek uit de kast en schiet in mijn kleren. De deur gaat open, Helena staat voor mijn neus. Ze bekijkt me met haar doorbrandende ogen aan. Mijn goede humeur is gelijk verpest. Ik kijk haar aan en loop langs haar. Met goedemorgen hoef je bij haar niet aan te komen. Ik strompel de trap af en pak een boterham uit de kast. Ik pak de laatste pot pasta uit de kast en smeer een dikke laag om mijn boterham. Genietend van de dikke laag chocola zet ik de tv aan. Er is journaal op. Ik kijk in de gids en zie dat er een springwedstrijden op zijn. Even kijken. Ik zit meteen aan de buis gekluisterd. Grote slanke paarden springen over hindernissen van gok ik zo’n 1.40. Af en toe valt er een balk. Het is best spannend. Mijn boterham is intussen al lang op. De barrage begint. Een prachtig donkerbruin paard met de naam Impendur moet beginnen. Helaas valt er een balk af bij de derde hindernis. Het 2e paar wint. De bel gaat, het zijn Ruben en Mieke. Ze vragen of ik wil helpen met de paarden. En of ik dat wil! Samen halen we de paarden van de wei. ‘Pak jij Finn maar!’ Zegt Ruben. Ik ben blij, Vinùr is de enige die ik durf te vangen. Echt vangen is het niet, hij komt al naar me toe lopen. Mieke geeft het halster aan me. Ik loop stapvoets op hem af. Het is makkelijker dan ik dacht. Mieke heeft het gister voor gedaan. Voorzichtig trek ik het halster over zijn oren. Ik klik de musketon aan de ring. Samen lopen we de wei uit. Ruben steekt zijn duim op en glimlacht. Vinùr loopt zo achter me aan.

Sorry modjes iets minder als 1500 woorden

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:13

Yeaahh :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:21

Ik heb hier drie woorden voor:
GE-WEL-DIG!
Echt supergoed!