[TEK][WIP] Vospaardje in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:24

Ben meer met de juiste verhoudingen bezig geweest dan met de inkleuring.
Afbeelding
Nog steeds niet tevreden :+ tips?? :D

My Dominique

Re: [TEK][WIP] Vospaardje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:37

Het hoofd lijkt wat kort maar helemaal zeker weet ik het niet :)
Misschien even checken bij je referentie?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:10

tip: nooit gaan inkleuren voor je de verhoudingen goed hebt, om goede verhoudingen te krijgen kun je het beste beginnen met raster tekenen, en dan langzaamaan uitwerken naar schetsen met de hand. , maar prachtig getekend hoor! inkleuren gaat je top af en vind je kleurgebruik echt heel goed!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:01

idsie schreef:
tip: nooit gaan inkleuren voor je de verhoudingen goed hebt, om goede verhoudingen te krijgen kun je het beste beginnen met raster tekenen, en dan langzaamaan uitwerken naar schetsen met de hand. , maar prachtig getekend hoor! inkleuren gaat je top af en vind je kleurgebruik echt heel goed!

Afgelopen maanden heb ik veel rasters gebruikt maar dat helpt geen zak (voor mij) om inzicht te krijgen op de verhoudingen :+ raster gebruiken is voor mij gewoon kwestie van, ik heb geen zin om een uur bezig te zijn met de schets :')
Maar het schetsen gaat wel goed vind ik van mezelf, juist als ik de foto wat loslaat (zoals nu) wilt het niet direct lukken :+

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:20

schetsen hoort ook geen uur te duren haha, maar je schets moet wel goed zijn voorafgaande de tekening, omdat je anders later zoiets hebt van: oja dit oor moet iets daar, maar o oliebol nu zit het oog weer verkeerd.

raster tekenen zou over het algemeen makkelijker moeten zijn:P maar ik snap wel dat het voor somigge mensen gewoon niet werkt.

mischien kijken of er iemand les geeft in verhoudingen in de buurt daar? ik geef er zelf lessen in maar volgens mij wonen we een eindje bij mekaar vandaan.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:23

Klopt wel wat je zegt, maar pastel is makkelijk om aan te passen :)
en oja, soms doe ik er een uur over omdat ik steeds niet tevreden ben :+
Les ga ik niet meteen volgen, doe het liever op mezelf, heb immers nog nooit tekenles gevolgd!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:27

oke zelf weten ik probeer alleen maar te helpen hoor^^ en geef gewoon opbouwende kritiek, daar leer je namelijk ook van:) ik heb tot me 21 nooit les gehad en na mijn opleiding aan de kunstschool wel ben er toch nog door vooruitgegaan. ik teken zelf ook pastel^^ over een paar dagen zal er een topic komen met 3 hondjes waar ik mee bezig ben!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:31

Ga volgend jaar mij waarschijnlijk wel verdiepen in paarden tekenen voor mijn eindwerk en dan krijg ik wel begeleiding van mijn po lerares :D zal ik hopelijk veel uit halen :j
heb gewoon geen zin om geld te hangen aan lessen voor iets wat ik zelf kan ondervinden, ben altijd al zo geweest :+

& ik ben benieuwd! :)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:35

niet alle lessen kosten geld;) ik gaf net enkel opbouwende kritiek omdat je hiernaar vroeg. had gehoopt dat je er wat mee kon maar helaas. succes met tekenen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:13

Ben zo benieuwd hoe die van special word :):)