Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koper schreef:[***] schreef:Oplage heeft in principe niets te maken met de prijs van de foto lijkt mij.
Tuurlijk wel. Net als het formaat waarop de foto wordt afgedrukt en het doel waarvoor de afbeelding wordt gebruikt en het aantal beelden dat je per keer/artikel/reportage verkoopt.
Irene96 schreef:Hier is sprake van schending van auteursrecht. Jij mag het Duitse blad hiervoor aanklagen. Hoe dat verder precies zit weet ik niet, dat het strafbaar is en dat jij er wat van terug mag/gaat zien weet ik wel.
Succes ermee!
Ersina schreef:Is dat wel zo? De foto's zijn weggegeven. Dat zij er niets voor betaald hoefde is aardig, maar met het weggeven is het mogelijk dat ook de auteursrechten verspeeld zijn. Helemaal omdat TS erbij vertelt heeft dat het blad de foto's mag gebruiken.
[***] schreef:Oplage heeft in principe niets te maken met de prijs van de foto lijkt mij.
Mondelinge toestemming moet je maar zien te bewijzen, zwart op wit is altijd het beste. Wat heb je in het begeleidend schrijven bij de originele bestanden gezet?
MichieldeM schreef:Niets. Ik heb de foto's opgestuurd na een verzoek om begeleidende foto's bij een artikel voor het Duitse motorblad.
Gini schreef:(Juist en het blad heeft ze gebruikt.)Ersina schreef:Is dat wel zo? De foto's zijn weggegeven. Dat zij er niets voor betaald hoefde is aardig, maar met het weggeven is het mogelijk dat ook de auteursrechten verspeeld zijn. Helemaal omdat TS erbij vertelt heeft dat het blad de foto's mag gebruiken.
De foto's zijn niet gegeven, het gebruik van de foto's is gegeven.