[DIGI][WIP] (breyer) Harmonie in motion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:21

wauw, knap!

MarloesNatje schreef:
echt heel leuk :) Kan echt geen verschillen ontdekken, hoe langer ik kijk hoe harder ze gaan lopen :+

dat heb ik ook! wat zijn de verschillen dan? :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:24

Leuk! Hij lijkt alleen nog niet helemaal te kloppen, omdat hij zo traag gaat misschien? Het zweefmoment lijkt ook wat te lang, of komt dat daardoor?

furyke

Re: [DIGI][WIP] (breyer) Harmonie in motion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:41

Leuk een tandem :D
Ik vind t knap hoor en zie bij die 2 bovenstaanden ook geen verschil.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:43

Kijk aan, als niemand de verschillen ziet, hoef ik me ook geen zorgen te maken over het detail dat ik in de 2e weggelaten heb. In de 2e missen frames, hierdoor loopt hij een fractie sneller. Een manier om hem écht vlot genoeg te laten lopen heb ik nog niet gevonden, misschien dat ik nóg meer moet knippen erin -O- maar goed, dat zie ik wel.

Update, wat basis kleurtjes + manen en staart (de witte lege versie er naast is een oudere versie, zelfde versie als vorige pagina. Ik heb hem er naast geplakt om te kijken of deze 2 versies qua snelheid verschillen)
AfbeeldingAfbeelding

Edit: Dikkeme, geen verschil in snelheid, ik had gehoopt dat de kleuren versie sneller had geweest, daar had ik expres aan gesleuteld. Op naar plan... D ofzo? haha
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 22-02-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:44

Leuk! Ik vind alleen de staart zo stijfjes. Misschien die nog wat meer laten meebewegen?
En kun je de snelheid niet gewoon verhogen dan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:48

De staart is een hel, die is al de 3e versie die er op zit, ik ben er steeds niet tevreden mee :o ik krijg hem niet goed netjes, ik heb versies met meer detail maar dat oogt rommelig in de animatie. Maar ik wil hier nog zeker naar gaan kijken :j Hij staat al op zijn aller snelst, de bruine versie hierboven is al kleiner gemaakt (kleuren gecomprimeerd) maar dat heeft ook niet geholpen, als iemand toevallig een leuke tip heeft voor de snelheid dan sta ik daar voor open.

Zelf googlen doe ik ook al, maar heb het antwoord nog niet gevonden. Frames er uit halen wil ik eigenlijk pas doen als er geen andere opties zijn (ik ben volgens mij perfectionist :') )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:52

Misschien moet het afzetmoment wat langer duren? Zoals bij die van mij bijv die "zet" echt wat meer af. Jouw zweefmoment lijkt nu wat traag en wat "te hangen".
Kan me voorstellen dat de staart lastig is :=

Ik kan hem trouwens gewoon versnellen? Net even geprobeerd, maar ik kan hem zelfs op turbo zetten :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:57

Teach me how! welk programma gebruik je daarvoor? want die van jou heeft een leuke snelheid vind ik (en een vreselijk leuk staartje ook, trouwens!) ik heb zelf photoshop cs2 en imageready cs2, maar in deze programma's krijg ik hem niet sneller. Op internet las ik iets over Gimp, is dat wat jij hebt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:59

Ik gebruik Photoshop, maar voor simpele dingetjes (verkleinen, versnellen ed) gebruik ik Jasc Animation Shop. Vroeger deed mijn Photoshop het nooit voor gifs (QuickTime :roll: wilde nooit installeren) maar goed met Jasc kan ik 'm gewoon versnellen.
(Overigens heb ik m'n ava niet zelfgemaakt hoor, zoveel skills heb ik niet :P )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:06

Oh Jasc Animation Shop, ik wist niet dat dat nog bestond, dat gebruikte ik als kind veel voor animaties voordat bij mij de adobe verslaving toe sloeg! leuk, ik ga er eens naar kijken, wist niet dat het nog bestond!

Ik heb wat met de frames gerommeld, graag jullie mening:
Afbeelding

Er zijn wat frames tussenuit, waardoor hij wat harder loopt ipv hoog op gooit, het zweven is er wat meer uit (de tip die Fiffil gaf) En ik vind hem al wel een stuk realistischer (danku <3 )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:19

Ziet er idd een stuk beter uit! Hij blijft nu niet meer zo "hangen" in de lucht. Ik vind de gang nog wel vrij vlak, als je snapt wat ik bedoel :P
Volgens mij bestaat het nog gewoon, maar ik heb het echt al jaren op mijn computer staan dus ik weet niet of er nieuwe versies van zijn.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:55

Zo, die is snel geworden opeens! Ik ben het eens met Fiffill dat hij vrij vlak is, dus misschien toch weer een fractie langzamer laten gaan. Dan krijg je hopelijk wel weer dat 'hoge opgooi' effect als je in de langzame versie wel hebt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:57

Als je hem weer zou vertragen, krijg je weer hetzelfde als eerst. Misschien werkt het beter als je alleen een paar van de frames net iets vertraagt zodat je meer het "opspring" effect krijgt? Of het zit in de tekening zelf, dan zou je 'm meer afzet moeten geven in de tekening.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:44

Ik vind m al stukken beter.
Tjee... Wat je allemaal kunt met die programma's.
Knap hoor