Interesse in koffiemokken met paarden/dierentekeningen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: Interesse in koffiemokken met paarden/dierentekeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:07

Je kunt toch ook een foto van je eigen tekeningen via Vistaprint (ik noem maar wat) op een mok laten drukken? Lijkt mij veel meer rendabel en je kunt de mokken redelijk goedkoop houden.

Zo doe ik het ook :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 18:24

Ik zie alleen maar fotomokken van boven de 10 euro eigenlijk (helemaal rondom bedrukt).. Dan kun je nooit een mok maken die op de markt 5 - 10 euro moet opbrengen :Y) Bij zo'n bedrijven betaal je naast de materiaalkosten ook nog eens het uurloon voor de maker en de winst die het bedrijf eraan moet verdienen.

Heb je een voorbeeld van jouw mokken, San? Zijn die van jouw groot genoeg bedrukt, en goede kwaliteit? En waar heb jij ze laten maken, als ik vragen mag?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:39

siskeh schreef:
@Telpeva:
Ik denk het persoonlijk niet, eerlijk gezegd "ken" ik de meeste dierenmokken al, juist als er iets nieuws komt zullen mensen geïnteresseerd zijn.
Juist unieke mokken geef ik een kans.

(wij hebben thuis altijd koeien gehad, dus als er "unieke" koeiendingen te vinden zijn gaan die gauw mee, maar die 13 in een dozijn-dingen blijven gewoon staan )

Hier sluit ik me geheel bij aan.

Vaak in dierenwinkels/markten ed waar die mokken verkrijgbaar zijn, zijn het vooral dieren/rassen die veel voorkomen. De mensen die een ras hebben die niet veel voorkomt zullen ook niet die mokken kopen. Ik loop hier met mijn honden ook tegen aan. Wij hebben keeshondjes, toevallig ooit eens 2 mokken op de kop kunnen tikken, maar hier stonden pomeranians op ipv middenslag, is toch net weer even wat anders.. Maar iets beters is er gewoon ´nog´ niet.

Ik vind tekeningen vaak ook net iets meer warmte uitstralen dan een foto maar dat is mijn mening :o

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:42

ik heb daar ook wel interesse in hoor :) zal super zijn een pastel tekening van me eigen hond op een mok :) leuk ik ben fan!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:27

8nnemiek schreef:
Ik zie alleen maar fotomokken van boven de 10 euro eigenlijk (helemaal rondom bedrukt).. Dan kun je nooit een mok maken die op de markt 5 - 10 euro moet opbrengen :Y) Bij zo'n bedrijven betaal je naast de materiaalkosten ook nog eens het uurloon voor de maker en de winst die het bedrijf eraan moet verdienen.

Heb je een voorbeeld van jouw mokken, San? Zijn die van jouw groot genoeg bedrukt, en goede kwaliteit? En waar heb jij ze laten maken, als ik vragen mag?

Vistaprint heeft heel vaak aanbiedingen :). Dan betaal je alleen verzendkosten :). Ik heb nog een oude mok in de kast staan, zal er eens een foto van maken. Kwaliteit is goed.

merel40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:35

ik vind het practig!!!!!!!! wil je er een voor mij maken??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 10:01

San, ook de verzendkosten zitten al tegen de 10 euro aan. En ik neem aan dat je er dan geen 20 tegelijk kan bestellen..? Daarnaast, 14 dagen levertijd, dat is me echt te lang.
Ik ga gewoon eens met dat tweedehands apparaatje aan de slag, als het niet werkt dan kan ik em altijd weer verkopen en heb ik een groot deel van mijn investering terug.. en als het wel lekker loopt dan kan ik nog altijd een professioneel apparaat aanschaffen voor complete serviezen etc :)

merel, zeker wil ik dat doen :j Als ik het niet vergeet dan stuur ik je binnenkort een pb, zodra ik het apparaat binnen heb en alles werkt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:06

Heb je al eens naar de Silhouette Cameo gekeken? dat is een kleine plotter, kost lang niet zo veel als een grote professionele plotter. Als je een printer, inkt en/of plakplastic hebt die het qua gebruik aan kan (waterbestendig, printbaar, etc.) dan zou je de plaatjes zelf kunnen afdrukken met de printer, kunnen snijden met de plotter, en met de hand op kunnen plakken. Werkt hetzelfde als normaal plakplastic.

Het is dan wel een (netjes gesneden) sticker die er echt bovenop licht. Voordeel is dat je op zo'n manier ook borden, glazen and so on zou kunnen aanbieden :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:28

Een snijplotter heb ik al thuis staan. Een groter model, maar daar zou dat ook goed mogelijk mee zijn. Maar is dat mogelijk om met een inkjet printer stickers te printen voor op mokken? Dan heb je toch op m'n minst een laserprinter nodig, die op watervast papier kan printen, niet?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:33

Durf ik niet te zeggen, daar laat mijn ervaring me even bruut in de steek :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:54

Ik heb iets gevonden.. een transparante sticker die je in spiegelbeeld moet printen en dan gewoon op de mok plakt.. maar dat lijkt me ook niet lang houden. En ik kan me ook niet voorstellen dat de kwaliteit zo goed is, maar inderdaad wel een leuk idee als ik eens wat apart gevormde dingen wil bedrukken :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:46

Nou, ik heb het apparaat vandaag toch maar gekocht :j Heb gelukkig al genoeg opdrachten binnen. En ik kreeg er ook nog gratis wat spaarpotten en theeglazen bij die bedrukt kunnen worden, benieuwd of daar markt voor is..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:03

Ik heb ook wel interesse :) kan je mij misschien een pb sturen met informatie ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:02

Ik moet even wachten totdat alles binnen is en ik de prijzen weet, en dan zal ik je een pb sturen :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:24

Mag ik ook PB?
Doe je ook andere dieren op aanvraag?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:28

Ik zou ook graag een pb willen met informatie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:44

Ik doe ook andere dieren :j
Jullie krijgen binnenkort een pb :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:40

Ook graag een pb'tje aan mij! :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:53

8nnemiek schreef:
Nou, ik heb het apparaat vandaag toch maar gekocht :j Heb gelukkig al genoeg opdrachten binnen. En ik kreeg er ook nog gratis wat spaarpotten en theeglazen bij die bedrukt kunnen worden, benieuwd of daar markt voor is..

wat moet ik me voorstellen bij een bedrukte spaarpot? :o Klinkt heel apart!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 07:35

Dat zijn spaarpotten van keramiek, waar dan net zoals bij de mok een afbeelding op kan worden gedrukt :)
Afbeelding

Mitchall, je krijgt binnenkort pb :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 19:40

Nou, de printer is binnen :D Nu nog wachten op de rest.
Ik ben wel al bezig geweest met wat simpele ontwerpjes met tekeningen die ik eerder heb gemaakt, gewoon om te zien hoe het uitziet. Ik kan niet wachten om m'n eerste mok te maken :D
Afbeelding Afbeelding

Misschien de handtekening wat kleiner.. Beetje stoeien met de tekst.. ik vind het wel een leuk idee als mensen zo de naam van hun dier erbij kunnen laten zetten :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:06

Laat je bij een bestelling ook eerst de tekening zien voordat je het op een beker/glas bedrukt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:16

Bij de pasteltekeningen en naambordjes doe ik dat wel altijd, zodat er nog wat kleine dingetjes kunnen worden aangepast.. dus ik denk dat ik dat bij de mokken ook doe :j Wel wat meer werk, maar dan heb je wel altijd tevreden klanten :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:24

Inderdaad en klanten weten meteen wat ze gaan krijgen wat verrassingen voorkomt. Ik zou ook graag een pb willen wanneer je meer info hebt over prijzen, mogelijkheden, soorten bedrukkingen enz.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:35

Is prima :j Zodra ik meer weet krijg je pb.

Ik hoop morgen of maandag het laatste pakket binnen te krijgen, en dan kan ik wat testdrukjes maken en bekijken wat er mogelijk is en wat de materiaalkosten worden.