[VER] Bang in de wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:52

Haha, voor school is het een kleinere en aangepaste versie, dus dat is niet dezelfde schrijfstijl meer (moest in tweetallen en een vriendin heeft de stukjes samen gevoegd)
Nee hoor! Ik vind het juist fijn als ik op fouten woordt gewezen :) er zitten ook nog grotere fouten in bv. Dat ze tevoet aankomen en met de auto gaan, en nog wat zinnen dieniet goed lopen, stukjes met teveel hetzelfde woord en heeel veel spelfouten :P ik gA doordeweeks schrijven, en in t weekend alles proberen kloppend te maken :) haha, ik probeer erop te letten ja :)

Mereltjuh, dankje!

melody7

Re: [VER] Bang in de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 12:11

Vanmiddag komt een nieuw gedeelte en de naam verandert naar 'hier ben ik veilig'! Omdat ik dit toch niet goed vindt passen xD

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:16

En hier dan de update! ik hoop vandaag nog een tweede update te plaatsen, en anders morgen!

Ik hurk voor mijn bed en trek er een tas onderuit, in mijn ooghoek zie ik een foto’tje liggen ik pak het. Ik veeg met de foto over mijn broek om het stof eraf te halen en kijk er lang naar, ik ken de foto helemaal niet. Op de foto staat een vrouw – ik denk mijn moeder- en nog een man, maar het is niet dezelfde als die van het schilderij.. Jaron merkt dat ik gestopt ben met spullen zoeken en kijkt over mijn schouder naar de foto, ‘wie is die man?, weet je dat?’, vraagt hij ‘Ik weet het niet’, antwoord ik. Ik probeer te bedenken wie het zou kunnen zijn, mijn opa? Nee de man is even oud als mijn moeder ‘misschien weet mijn oma het wel, maar het is dan alsnog maar de vraag of ze er wat over wil zeggen’, mompel ik en kijk achterom naar Jaron. Ik haal mijn schouders op ‘ach, het zal nooit belangrijk zijn, denk ik’. Ik zie dat Jaron er net zo hard over zit te piekeren als ik en lach, ‘het zal echt wel niet belangrijk zijn joh!’ Jaron trekt een grimas ‘waarom zal die foto hier dan liggen, als jij hem niet eens kent?’, vraagt hij… tja dat weet ik ook niet, maar ik kan me er ook niet druk over maken als ik eerlijk ben! Ik sta op en loop naar de kast, ‘het wordt toch niet koud meer he de komende tijd?’, vraag ik Jaron denkt even, ‘volgens mij niet nee, maar ik weet het niet zeker’, antwoord hij. Ik stop er dus toch maar een sweater bij, voor de zekerheid. Uit de onderste la haal ik nog snel een pakje ‘Nooit vergeten!!’, staat er in een kinderlijk handschrift op, ‘wat is dat?’, vraagt Jaron, ‘O, wat foto’s en een ketting van mijn moeder’, antwoord ik’. Jaron’s blik kan het niet loslaten dus ik geef het aan hem, ‘hier kijk maar’ zeg ik lachend ‘het zijn niet veel foto’s hoor, volgens mij zijn de meeste weggegooid, ik weet eigenlijk niet waarom’. Voorzichtig pakt hij het aan, en maakt het open. Bovenop ligt een gouden kettinkje, ik pak hem eruit ‘het was denk ik de bedoeling dat ik die veel zou dragen, maar ik vindt het zonde. Ik hou hem voor de lamp, onderaan bengels een zandloper met roze zand erin, ‘mooi ding toch’, zeg ik lachend terwijl ik hem rond draai. Jaron staat ondertussen naar de foto’s te kijken, en ik kijk bij welke hij nu is, ‘die is in Oostenrijk of Zwitserland, ik weet het niet precies meer maar dat heeft oma ooit eens gezegd’, zeg ik. Ik durfde er nooit verder naar te vragen, ik was bang dat oma het doosje zelf zou willen hebben naïef als ik altijd ook ben. Ik kijk op de klok en schrik ‘het is al kwart over 5, dadelijk is ze al terug voordat we weg zijn! Wat moet ik dan zeggen?’, roep ik gehaast ‘heb je niet iets van rouge of zoiets waarmee je het af kunt dekken?, dat hebben toch alle meisjes?’, vraagt hij waarop ik grijns, tuurlijk heb ik dat! ‘man, weetje hoe erg dat gaat prikken!’, roep ik. Ik doe het erg toch op en sta even te springen van de pijn, dan is het gelukkig over Jaron kijkt me lachend aan ‘het valt wel mee toch?’, lacht hij, ‘Ja joh!’, roep ik en duw hem plagend tegen zijn arm. Beneden horen we de deur, ‘Jillanna, ben jij daar?’, hoor ik mijn oma roepen, Jaron schiet in de lach ‘Jillanna?’, fluistert hij waarop ik hem nog een keer in zijn zij stomp ‘ja, zo heet ik echt!’, lach ik en ik roep naar beneden; ‘Ja oma, wij zijn het!’ We lopen naar beneden, ‘is het goed als ik wat langer bij Jaron blijf?, en met hem meega naar Londen?’, val ik maar meteen met de deur in huis. Bij het woord ‘Londen’ zie ik mijn oma heel even in elkaar krimpen, maar ze verbeterd zichzelf meteen ‘tuurlijk mag dat meisje!’, roept ze gemaakt vrolijk. Ik zoek er verder maar niks achter, ‘dankje!’, antwoord ik vrolijk en geef haar snel een knuffel. Met de tas over mijn schouder loop ik met Jaron mee terug naar de auto, ik kijk achterom naar mijn oma en lach naar haar. Verbeelde ik mij dat nou of keek ze echt verdrietig? Ik blijf er maar over piekeren, wat was er met Londen? Waarom keek ze niet vrolijk? mijn oma was altijd blij als ik eens weg ging… of denkt ze dat ik niet meer terug kom? Jaron verbreekt mijn gepieker, ‘volgens mij was ze niet zo blij he?’, zegt hij weer met zijn altijd rake zinnen, ‘nee dat idee had ik ook, vreemd hoor normaal vindt ze het altijd fijn!’, antwoord ik. ‘achja ze trekt wel bij’, zeg ik ookal blijft het toch aan me knagen. Na een tijdje stil voor me uit te hebben gekeken trekt Jaron me uit mijn gedachtes door een vriendelijke klap op mijn been te geven ‘we maken ons druk om niets, wedden? We lijken nu net zo’n bejaard stel!’, zegt hij lachend. Ach dat is waar ook, ik maak me zo vaak druk om niks, ik kijk lachend opzijn en knik ‘volgens mij heb je gelijk ja’, antwoord ik, en ik voel me opgelucht, waarom weet ik niet. Voor zijn appartement stoppen we. Ik spring uit de auto met de tas achter me aan. Jaron draait de deur van het slot ‘we moeten wel vrij snel weer door, mijn ouders verwachten ons om half 7 al’, zegt hij ‘is goed!’, antwoord ik, het maakt me ook niks uit eigenlijk. Ik vindt het wel een beetje spannend, wat zullen ze van me vinden? Vraag ik me af. ‘Wat zullen ze van me vinden denk je?’, vraag ik nu hardop Jaron doet de deur achter ons dicht en knuffelt me ‘een lieverd!’, lacht hij naar me, ‘ach, als ze me gewoon mogen vind ik het wel genoeg!’, zeg ik lachend terug. ‘Moeten we ons niet nog omkleden of kijken ze daar niet zo nauw naar?’, vraag ik ‘neehoor, ze zijn wat gewend’, hij grijnst er zenuwachtig bij ‘je moet niet zenuwachtig zijn joh!’, voegt hij eraan toe. Dus we gaan weer. ‘Heb je eigenlijk weleens meer een vriend gevraagd?’, vraagt Jaron als we al even in de auto zitten, ik denk even na een echte vriend niet echt ‘nee, alleen van die 1-maands verhoudingen, maar niet écht zegmaar’, ik zie hem opgelucht kijken, ‘jij wel?, voor loëna dan bedoel ik’, vraag ik op mijn beurt. Hij denkt even ‘nee zelfde verhaal, alleen in de 2e eentje maar dat is dus al écht lang geleden’, lacht hij. Ergens is het fijn om te weten, hij is tenminste niet zo’n player! ‘We zijn er!’, zegt hij opgewekt, ik weet niet of ik blij of zenuwachtig moet zijn, ‘ze bijten écht niet hoor’, lacht hij naar me. Ik zucht een keer, ‘je weet nooit!’ grijns ik. We stappen uit en Jaron gaat me voor naar de deur waar hij aanbelt. We staan al even te wachten als de deur eindelijk open gaat -of het duurde alleen voor mijn gevoel lang?- Een aardige vrouw neemt me in zich op, ze ziet er niet heel oud uit, ik steek mijn hand uit en ze schudt hem hartelijk ‘Ik ben Jill’, zeg ik waarop ze antwoordt ‘Rowena’ waarna ik achter ze aan naar binnen loop, ze wonen bepaald niet klein denk ik bij mezelf. Het is een immens vrijstaand huis, en van binnen ziet het er al net zo groot uit!’ Jaron draait zich om en lacht naar me, ik lach terug ‘O, kijk dit is mijn zusje! Sarah’, en hij wijst naar een foto een blond meisje kijkt lachend in de lens. ‘Wat is er met mij?!’, wordt er van boven ons geroepen ‘aha, ze is thuis’, en daarop volgt ‘Sarah, Jill is mee!’, roept Jaron naar boven terug, ‘Ik kom zo!’, is het antwoord. Jaron schudt lachend zijn hoofd. We gaan een deur door, en daar komt Jaron’s vader ons ook tegemoet lopen. Ook hij steekt zijn hand uit, en ik pak hem aan ‘ik ben Jill’, zeg ik weer, ‘Jack’, antwoord zijn vader met een norse stem. ‘Kom zitten jongens!’, klinkt de uitbundige stem van Jaron’s moeder en we gaan tegenover haar op een grote leren bank zitten, vlak daarna komt ook zijn zusje naar beneden, ik denk dat ze even oud is als mij, misschien zelfs een jaar ouder. ‘Hoi, ik ben Sarah!’ zegt ze vrolijk, ‘Ik ben Jill’, antwoord ik met een glimlach terug, ik mag haar nu al! Ze komt naast me op de bank zitten, vlak daarna komt ook hun vader erbij zitten ‘Rowena, misschien kun je die folders van Londen aan ze laten zien?’, vraagt de man, hij klinkt nu toch wat aardiger, ‘Oja, goed dat je het zegt! Jij wil toch wel mee hé Jill?’, vraagt ze, ‘ja, heel graag zelfs! Echt bedankt dat ik mee mag!’, antwoord ik ‘ach is niks hoor meissie’, zegt zijn moeder weer terug, en ze gaat de folders halen. Jaron buigt zich voor me heen, ‘Saar, ga jij eigenlijk ook mee?’, vraagt hij aan Sarah, ‘Ja, tuurlijk! Londen wil ik niet missen’, lacht ze. ‘Ja dat is ook nog zoiets’, zegt Jaron’s moeder die weer terug komt lopen, ‘We hebben een tweepersoons- en een driepersoons kamer, willen jullie liever met z’n tweeën of met zijn drieën? Ik zie Sarah smekend opzij kijken, Jaron kijkt naar mij ‘zeg jij het maar’, zegt hij, ‘mij maakt het niks uit’, voegt hij eraan toe. Aangezien Sarah niet blij keek met het idee bij haar ouders te moeten slapen antwoord ik, ‘met zijn drieën lijkt me wel gezellig!’ Sarah kijkt me dankbaar aan en Jaron lijkt het ook leuk te vinden. ‘Oke, dat is dan geregeld!’, zegt zijn moeder tevreden. Ineens begint Jaron’s vader weer te praten ‘hoe oud ben je eigenlijk?’, hij kijkt me vragend aan, een beetje overvallen antwoord ik, ’17’. Ik zie hem zijn wenkbrauwen optrekken maar besteed er verder maar geen aandacht aan

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:28

weer erg leuk geschreven! het gaat echt al veel beter met de zinnen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 21:36

haha, fijn dat je het zegt! ik doe ook echt mijn best erop te letten :j ik heb er nu al weer een aardig stuk bij, dus ik denk wel dat er morgen zowieso een stuk bijkomt, en dan in 't weekend natuurlijk ook weer :D (vinden jullie het trouwens niet terug zakken? ik heb het idee dat het saaier wordt, maar dat kan ook zijn omdat ik zelf al weet wat er in londen gebeurd xD)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:40

Ik volg t ook

Zag vandaag dat er een nieuw stuk was , toen heb ik mn pc aangezet om t te lezen

echt een geweldig verhaal :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 21:42

brandylove2 schreef:
Ik volg t ook

Zag vandaag dat er een nieuw stuk was , toen heb ik mn pc aangezet om t te lezen

echt een geweldig verhaal :)

Dankjewel! ik vindt het heel leuk dat er al veel volgers zijn :j

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:54

Kom ik weer :')

Ik vind het echt mooi :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 15:57

_O- ik zal even verdergaan, zit al weer dik boven de 1000 woorden, dus ik zit wel zo weer aan genoeg voor een nieuwe update!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:15

Mooi verhaal. Het blijft de aandacht vasthouden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 16:18

Dankje! mooizo, dat is de bedoeling :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:08

Hier weer een update!

Jaron’s moeder geeft wat folders aan ons, ik pak er eentje aan en blader er doorheen, we zitten echt in een gigantisch mooi hotel. ‘Dat is niet niks ma!’, hoor ik Jaron naast me mompelen ‘wow!! Moet je die badkamers zien!’, roept Sarah uit die in de folder van de inrichting zit te kijken, ik kijk opzij naar de foto’s en mijn ogen worden groot, het ziet er echt niet normaal luxe uit! Hun ouders kijken tevreden toe ‘goed gevonden toch?’, lachen ze, ik knik het is zeker mooi daar! ‘Jaron, kun je nog even mee naar boven, je moet nog even zeggen wat er van je kamer weg kan, het is echt een rotzooi daar’, zegt zijn vader ineens. Jaron port mij in mijn zij ‘ben zo terug hoor’, zegt hij en loopt met zijn ouders mee. Sarah en ik blijven over, ‘je moet je niks van ons pa aantrekken hoor, hij vindt het alleen maar niks als ik met oudere jongens ga, dus hij zal er ook wel niet blij mee zijn als Jaron met iemand thuis komt die ook jonger is’, ze lacht me bemoedigend toe, ‘achja zolang we zelf maar weten dat het niks uitmaakt’, zeg ik lachend terug, ik zie dat haar ogen naar m’n wang gaan, ‘wat heb je daar gedaan?’, vraagt ze, ik kijk naar de deur waardoor Jaron en zijn ouders gingen, ‘dat leg ik nog wel een keer uit’, antwoord ik. ‘Hoe oud ben jij dan eigenlijk?’, vraag ik aan haar ‘bijna 18’, antwoord ze ‘dat dacht ik al ja, ik ben pas net 17, maar zeg dat maar niet tegen je ouders’, lach ik. Ze kijkt me grijnzend aan, ‘lijkt me geen goed idee nee’, lacht ze. Net op dat moment komen Jaron en zijn ouders weer binnen, Jaron heeft een woedende blik in zijn ogen en zijn vader een nogal opstandige, dat is dus al duidelijk waarover het ging! ‘Wanneer moet jij thuis zijn?’, vraagt Jaron’s moeder aan me, ‘ze slaapt bij mij’, antwoord Jaron waarop zijn vader snuift, ik zie Jaron’s blik van woedend, ik ziedend overgaan, ik hoop maar dat ze hier geen erge ruzie om gaan krijgen… ‘Zeg pa, gingen jullie vanavond eigenlijk uit eten?’, probeert Sarah van onderwerp te veranderen, ‘Ja’, snauwt haar vader, ‘ga jij anders met hun mee?’, probeert hij, Sofie kijkt Jaron aan en die knikt, ze haalt haar schouders op, ‘prima hoor!’ . ‘Pak jij je spullen Saar, dan gaan wij weer?’, zegt Jaron, ‘Ja, is goed!’, en ze loopt naar boven. Hun vader snelt erachteraan, die gaat haar vast even vertellen wat ze ons niet moet laten doen, denk ik lachend. Jaron’s moeder staat op en loopt een door deur, Jaron is ondertussen zenuwachtig aan het ijsberen. Ik sta op, ga voor hem staan en leg mijn handen op zijn borst ‘rustig maar joh, dat trekt wel bij’, probeer ik hem rustiger te krijgen, ‘dan ken je mijn vader nog niet, dat leg ik straks wel uit’, zegt hij en zoent me snel op mijn voorhoofd. Sarah komt met een tas naar beneden, ‘ja?’, vraagt ze, ‘Ja, we gaan’, antwoord Jaron. We lopen naar buiten en stappen in zijn auto, door de grote voorbank passen we makkelijk met zijn 3en voorin, Jaron ziet er nogsteeds woedend uit, ‘Je rijdt wel normaal, Ja?!’, zegt Sarah, ik zie haar benauwd kijken en grinnik ‘bang?’, vraag ik, ‘nou, je wilt niet weten hoe hij kan rijden’, knikt ze lachend richting Jaron, ‘Jaja, ik wil nou nog weleens zien als je achter het stuur kruipt!’, zegt het lachend. We rijden richting zijn appartement ‘zeg, wat heeft je vader nou gezegd dat je nu zo kwaad op ‘m bent?’, vraag ik, ‘Jou ontgaat ook niks he?’, zegt hij lachend en vervolgd, ‘ik kreeg zo’n mega preek dat ik moet oppassen met te jonge meisjes enzo, maar zo zijn wij helemaal niet, maar dat heeft hij niet door!’, zegt hij, ‘ach dat trekt toch wel bij?’, vraag ik. Jaron lacht als een boer met kiespijn ‘ik weet het niet, hij is hartstikke koppig daarin hoor’, antwoord hij, ‘vinden jullie het toch niet erg dat hij mij meestuurde?’, vraagt Sarah, ‘ik bedoel, ik zal jullie niet in de weg lopen hoor!’, zegt ze, ‘Nee hoor, gezellig toch!’, lach ik, en Jaron stemt in ‘dan ben jij daar ook eens weg’, lacht hij. Sofie trekt een grimas ’het is er wel extra saai geworden sinds jij weg bent hoor!’, zegt ze, ‘nu wordt er helemaal veel op me gelet’, zucht ze. Ik kijk maar naar de weg, ik weet niet hoe dat is, mijn oma zag me nooit staan.. Jaron slaat een arm om me heen en trekt me dichter naar zich toe,’we moeten niet zo over onze ouders zeuren he’,zegt hij en hij wrijft zijn wang over mijn hoofd, ‘maakt niet uit hoor’, zeg ik. Sarah kucht, en kijkt vragend naar ons, ‘jullie praten wartaal voor mij?’, zegt ze, ‘Saar, Jill heeft geen ouders meer’, zegt Jaron. Ik zie Sarah schrikken ‘oh, sorry!’, zegt ze geschrokken, ‘maakt niet uit joh, dat kon je toch niet weten? Ze zijn er trouwens al sinds mijn 3e niet meer, dus ik ben het ‘gewend’.’, zeg ik. Jaron parkeert de auto voor het appartement en we stappen uit. ‘Goh, ik ben hier al lang niet meer geweest!’, merkt Sarah op, ‘klopt, vorige vakantie was volgens mij de laatste keer dat je gevlucht bent van ons pa’, lacht Jaron, en we lopen naar binnen. ‘Gaan we eerst eten, ik ben uitgehongerd?!’, vraagt Sarah, Jaron lacht hardop, ‘jij hebt altijd honger! Maar is goed hoor, Jill jij hebt ondertussen toch ook wel honger of niet?’, vraagt hij ‘Ja best wel eigenlijk’, antwoord ik. ‘Zal ik anders iets maken?, ik vindt koken leuk!’, vraagt Sarah, ‘Jahoor mij best, volgens mij staat er nog wel wat in de kast toch?’, zegt Jaron. Sarah loopt naar een van de keukenkasten ‘er is nasi, bami en tomatensoep, zeg het maar’, zegt ze ‘ik vindt het alledrie prima, jij Jill?’, vraagt hij aan mij, ‘het maakt mij ook niks uit’, zeg ik, ‘oke, dan maak ik die nasi wel’, zegt Sarah ‘gaan jullie maar je ding doen, ik redt me hier wel’, grijnst ze. Dus Jaron en ik lopen door naar de woonkamer en ploffen op de bank ‘vindt je het echt niet erg dat Sarah nu ook hier slaapt?’, vraagt Jaron ‘neehoor, echt niet ik vindt haar juist aardig’, antwoord ik, en het is ook zo ik mag haar écht! Ik leun tegen Jaron aan ‘ik heb echt zoveel zin in Londen! Het lijkt me zo gaaf om een keer wat te zien!’, zeg ik tegen hem. Hij lacht naar me ‘het is er ook echt gaaf ja, ik ben er een aantal jaar geleden een keer geweest! Alleen toen hebben we nog lang niet alles gezien hoor’, antwoord hij. ‘Doet je wang eigenlijk nog pijn?’, vraagt hij ‘niet heel erg meer gelukkig’, antwoord ik. Hij buigt voorover en zoent me voorzichtig, ‘helpt dat?’, lacht hij ‘niks helpt beter’, zucht ik, waarop hij nog een keer voorover buigt en me zoent, ik sluit mijn ogen en sla mijn armen om zijn nek. Als hij stopt kijk ik hem aan ‘ik hou van je’, fluister ik, hij buigt verder en fluistert in mijn oor ‘ik ook van jou’. Zijn warme adem doet mijn nek gloeien, het is dat we niet voor altijd zo kunnen blijven zitten, anders zouden we dat doen. ‘Niks, echt niks kan mijn gevoel voor jij beschrijven’, zucht ik. Jaron zoent me nog een keer in mijn nek, als ik opkijk staat Sarah grijnzend in de deuropening ‘het eten is klaar’, lacht ze en draait om naar de keuken. Ik zoen Jaron nog snel terug op zijn mond ‘dat van mij voor jou ook niet’, zeg ik als antwoord. We staan op en lopen richting de keuken, waar ook de eet tafel is. ‘Ruikt goed!’, zegt Jaron en ik knik in om daarmee in te stemmen. ‘Zeg eens, waarvan kennen jullie elkaar eigenlijk?’, vraagt Sarah. Jaron grijnst ‘Ik was leiding bij hun introductie kamp’, zegt hij ik denk na ‘maar bij dat gala de maand erna vroeg je me tocht?’, vraag ik ‘Ja klopt, het was nog een hele klus om die Sharon af te leiden!’, zegt hij, ik lach Sharon was toen mijn beste vriendin, heel even leek de opleiding goed te gaan! Maarja Sharon verhuisde en toen stond ik er alleen voor en begon alles dus overnieuw! Sarah lacht, ‘dus jij was een niet brave leiding’, grijnst ze ‘O jawel hoor’, lach ik met een blik op Jaron ‘de beste leiding ooit!’. ‘Met Jake ging het ook aan op het gala’, zucht Sarah ik weet natuurlijk niet wie ze bedoeld ‘wie is Jake?’, vraag ik me af omdat ik niet het idee heb dat Sarah een vriend heeft. Sarah kijkt droevig voor zich uit ‘hij was mijn vriend, ruim een jaar lang en ineens liet hij me vallen voor een ander’, ze zucht en gaat weer overeind zitten ‘achja, dat is gebeurd maar ik kan er moeilijk stil bij blijven hangen!’, zegt ze. Ik heb respect voor haar houding, ik kan me er helemaal niks bij voorstellen dat ik Jaron ineens kwijt zou zijn, en dat na een paar maanden, laat staan na een jaar! Als we klaar zijn zegt Jaron ‘wij ruimen wel op, jij hebt al gekookt’, dus gaan we afwassen.

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:24

_/-\o_

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:25

:o nou moet ik er tijd in gaan rekken, voor het Londen secret! :+

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:39

Aah, je maakt me nieuwsgierig! :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:47

supermooi verhaal
i like it :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:49

haha mooizo!

dankje brandy! jammer dat er geen like knop op bokt zit :')

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:12

Ja inderdaad. Ik heb wel een vrienden (@bokt LiberyHorse) gezegd dat dit een heel leuk verhaal is, ze zal het eens een keer lezen als ze zich verveelt! :)

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:27

_/-\o_ wat een mooi verhaal!!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:07

Leuk!
Maar probeer echt om na als ze iets zeggen, een enter te zetten. Dat leest veel overzichtelijker :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:30

LoveBodin schreef:
Leuk!
Maar probeer echt om na als ze iets zeggen, een enter te zetten. Dat leest veel overzichtelijker :)

ben ik het wel mee eens, dat zou wel veel makkelijker lezen. nu zie je in één keer zo'n lap tekst voor je

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:44

Ja klopt, dat valt mij ook op zal proberen er meer op te letten :) (heb er alleen weer 1000 woorden ofzo opzitten, dus dat is zowieso nog verkeerd :p)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:53

nog even een update:

We zijn vrij snel klaar en lopen naar de kamer waar Sarah tv zit te kijken ‘moet je zien, er komt een grote awardshow in Nederland!!’, roept ze enthousiast ‘ohh gaaf, wie komen er? Daar wil ik heen!!’, antwoord ik want ze heeft me aangestoken! Een concert ben ik altijd voor in! ‘umm, Flo rida, Pink, Taylor Swift en nog een stel, maar die ben ik alweer vergeten!’, antwoord ze vrolijk ‘komen de wildstylez?’, wil Jaron weten die nu ook enthousiast begin te worden ‘ja!!’, antwoord Sarah ‘oke, dan ga ik mee!’, antwoord Jaron vrolijk. ‘Zit jij eigenlijk nog op school?’, vraag ik aan Sarah ‘Nee, ik heb nu een tussenjaar, maar volgend jaar ga ik een opleiding doen voor dierenverzorging en geneeskunde’, antwoord ze ‘ohh leuk!’, antwoord ik. Ik heb dieren altijd leuk gevonden, maar verder dan wat hamsters en een paar cavia’s ben ik nooit gekomen want mijn oma vond het allemaal maar niks.. mijn mobieltje piept en ik pluk hem uit mijn ‘zak kun je morgen even langskomen, alleen. Oma’, ‘mijn oma wil dat ik morgen alleen langskom’, zeg ik bedachtzaam ‘wat vreemd’ zegt Jaron, maar Sarah begint al te lachen ‘die wil vast ook nog even voorlichting geven!’ grijnst ze. ‘Oja, dat kan inderdaad best zo zijn’, lach ik, maar toch blijf ik er in mijn achterhoofd mee bezig want volgens mij is er meer.. Ik kijk opzij en zie dat Jaron er net zo over denkt. ‘Is er niks leuks op tv?’, vraagt Jaron en Sarah begint te zappen ‘heb je geen films ofzo?’, vraagt ze ‘jawel, een paar ze liggen onderin die kast daar’, antwoord Jaron. Sarah loopt naar de kast en rommelt er wat in ‘Alles is liefde of Twilight?’, vraagt ze ‘doe maar alles is liefde, die ken ik nog niet!’, lacht Jaron en slaat zijn armen om me heen ‘alles is liefde past nu ook wel goed’, lacht hij. Ik wrijf mijn wang over zijn shirt, ik ken de film ook nog niet maar hij klinkt leuk! Sarah start de film op en al snel liggen we alle drie dubbel van het lachen! Ik lig onderuit gezakt tegen Jaron aan als de deurbel gaat, ik ga overeind zitten en Jaron staat op ‘zet ‘m even op pauze, ik ben zo terug!’, zegt hij. Sarah zet de dvd stil en Jaron loopt naar de deur, Sarah wil net iets gaan zeggen als ze op de gang harder gaan praten, Sarah trekt haar wenkbrauwen op en zegt zacht ‘volgens mij is dat mijn vader’, ze staat op en komt naast me zitten, want de bank staat dichter bij de deur. Ingespannen zitten we te luisteren maar het is niet te verstaan ookal praten ze wel hard, ‘volgens mij is ons pa aardig boos..’, mompelt Sarah. De minuten tikken weg en het lijkt niet bepaald rustiger te gaan ‘ik ga er wel even heen’, zegt Sarah en ze staat op en loopt de gang in. Vlak daarna hoor ik haar stem kalmerend praten maar ik kan nog steeds niks verstaan. Ergens voel ik me schuldig, want waarschijnlijk hebben ze ruzie om mij… ik trek mijn benen onder meen leun met mijn hoofd op mijn hand, ingespannen probeer ik om er iets van te verstaan, maar dat is dus echt niet te doen..
Na zeker 10 minuten hoor ik hun vader heel hard roepen en daarna een klap van de deur die dichtgaat, het blijft even stil en dan komen Jaron en Sarah beteuterd binnen. Vragend kijk ik ze aan ‘wat zei hij?’, vraag ik een beetje benauwd, ‘tja, hij is echt heel boos omdat ik met een minderjarige ga, en daar kan hij dus aardig lang over zeuren…’, antwoord Jaron. ik kijk voor me uit ‘moet ik weg denk je?’, vraag ik bang. ‘Ben je gek?! Hij is niet meer de baas over mij, ik laat je niet in de steek, nooit!’, roept hij uit, hij loopt naar me toe en slaat zijn armen om me heen ‘niks of niemand kan mij dwingen om jou alleen te laten’, zegt hij geruststellend tegen me. Ik kijk naar Sarah, die er maar moeilijk bij zit te kijken, ze vangt mijn blik op en zucht ‘ik vindt het zo laf van hem he… je ziet gewoon hoeveel jullie van elkaar houden, kan hij dat niet gewoon accepteren?’, zegt ze in haar stem klinkt door hoe boos ze erom is. ‘Ach, hij trekt heus wel bij Saar’, probeert Jaron haar rustig te maken, maar het komt niet bepaald geloofwaardig over. ‘Zullen we die film maar verder kijken?’, probeer ik ookal weet ik dat het nu een stuk minder leuk is! ‘Ja is goed’, zegt Sarah waarop ze hem aanzit en we alle drie weer gaan zitten. Na een half uurtje kunnen we alle drie toch wel weer lachen en verdwijnt de gespannen sfeer weer. Als de film afgelopen is zijn we toch alle drie wel moe dus besluiten we te gaan slapen, Sarah vertrekt naar de logeerkamer –die er ook nog blijkt te zijn- en wij naar de grote slaapkamer.’Kan ik misschien nog even douche?’ , vraag ik aan Jaron ‘Jahoor, kom maar ik wijs wel even waar de handdoeken liggen’ ,ik pak nog even een pyjama uit mijn tas en loop achter hem aan naar de badkamer ‘kijk hier ligt het allemaal’, lacht hij en geeft een handdoek aan ‘dankje!’, zeg ik terug. Hij loopt de badkamer uit en ik kleed me uit en stap onder de douche. Ik draai de knop een heel stuk kouder tot het water prikt op mijn schouders en zucht, ik denk aan de afgelopen dagen wat is er onwijs veel gebeurd zeg! Ik blijf even staan en dan stap ik er weer onderuit en droog me af en trek m’n pyjama aan, ofja pyjama.. het is gewoon een kort broekje en een shirt. Ik kijk in de spiegel en strijk met mijn hand mijn haar naar achteren en rek me uit. Ik draai me om en loop naar de slaapkamer, ik geeuw ‘even mijn taaaandenborstel pakken hoor’, Jaron kijkt me lachend aan ‘goh ben je soms moe?’, lacht hij ‘hoe kom je erbij?’, antwoord ik met een grijns. Ik haal de tandenborstel uit mijn tas en loop weer terug naar de badkamer, poets mijn tanden en loop weer terug. Jaron heeft zich ondertussen ook omgekleed en gaat ook zijn tanden poetsen. Ik laat me achterover op het ben vallen en schuif mezelf omhoog tot ik op het kussen lig. Ik staar omhoog en trek mijn voeten op en vouw mijn armen onder mijn hoofd, een heerlijk gevoel overvalt me, voor het eerst voel ik me ergens echt thuis en welkom! Jaron komt de kamer inlopen en gaat naast me liggen. Ik staat nogsteeds naar het plafond ‘waar denk je aan?’, vraagt Jaron ‘dat ik me voor het eerst ergens echt thuis voel’, antwoord ik terwijl ik opzij kijk. Jaron schuift dichter naar me toe tot we elkaar raken, dan legt hij zijn arm over mij heen ‘je bent hier ook altijd welkom’, zegt hij waarop hij me zoent. Die nacht slaap ik met zijn arm om me heen en zijn warme adem in mijn nek. Als ik de volgende ochtend wakker wordt ligt hij niet meer naast me, slaperig wrijf ik door mijn ogen en kijk op de wekker, geen wonder dat hij eruit is! Het is al 1 uur ’s middags ik lach, normaal slaap ik nooit uit. Ik hang mijn voeten buiten het bed en duw mezelf omhoog, ik loop naar de woonkamer en daar zijn Jaron en Sarah inderdaad. ‘Haa, slaapkop! Dat hou je lang vol’, lacht Jaron. ik plof naast hem op de bank ‘heb je honger?’, vraagt Sarah, ‘Nee, eigenlijk niet’, antwoord ik, ik heb eigenlijk nooit honger denk ik bij mezelf. ‘Dat is niet goed he, als je altijd zo weinig eet?’, zegt Jaron, ‘nee weet ik, maar ik heb gewoon nooit honger’, lach ik. ‘Oja, ik moet naar m’n oma!’, schrik ik ineens wakker, ‘oja, das waar ook zal ik je even afzetten?’, vraagt Jaron, ‘ja graag, dan kleed ik me even om!’ Snel trek ik een spijkerbroek aan en een ander shirt en loop weer terug. ‘Gaan we?’, vraag ik ‘Ja is goed!’, antwoord Jaron, Sarah duwt snel een pakje crackers in mijn hand ‘je moet wel eten hoor!’, zegt ze met een grijns. Dankbaar pak ik het aan ‘is goed’, lach ik terug. In de auto eet ik snel de crackers op, ‘ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze te zeggen heeft hoor…’, zeg ik, ‘Ja, ik eigenlijk ook wel ja’, zegt Jaron bedenkelijk. Voor het huis stopt hij ‘ik wacht hier wel ja?’, zegt hij, ‘Is goed!’, antwoord ik en spring de auto uit ‘tot zo!’, roep ik nog vrolijk achterom. Ik loop naar de deur, zucht en haal de sleutel uit mijn zak. Ik hoop heel erg dat er niks belangrijks is denk ik bij mezelf. Een preek zit ik eigenlijk ook niet op te wachten. Ik draai de sleutel om in het slot en stap naar binnen, opeens voel ik me heel zenuwachtig, wat zal er zijn dat ze me perse alleen wil spreken?!

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:36

Volger meld zich!
BruineWelsh heeft me dit topic gestuurd en ik zou het lezen als ik me verveelde, en ik had nu niets te doen dusja.
En wat een prachtig verhaal! Heel mooi geschreven! :D

Let er trouwens wel op dat je de namen van de personages goed schrijft.
Ipv Jaron stond er al eens Jason en ipv Sarah stond er een paar keer Sofie.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 09:08

Dankje!
Oh dat van die namen :') ik zal proberen erop te letten maar dat gaat vrij automatisch xD