[WIP][DIGI] eerste digi, herdershond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Re: [WIP][DIGI] eerste digi, herdershond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:19

Update Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:30

ravvie schreef:
ik zweer echt met mijnhand op mijn hart dat deze niet is overgetrokken. ik ben er niet voor niets heeeel lang mee bezig geweest met de schets :( alle lijnen gingen scheef . ook raster geprobeerd. maar dat werkte al helemaal niet . daarbij dit is de eerste digi tekening op computer . tevens heb ik deze foto al vaker op papier geschets mischien dat het daarom zo lijkt ? en de schets is trouwens gemaakt met een tablet en niet met mijn muis. want daarmee lukte het al helemaal niet haha !

maar ik heb hem echt niet overgetrokken en vind het jammer dat mensen dit denken :(

Het is wel erg jammer dat je vol blijft houden dat je hem niet hebt overgetrokken...
er zijn mensen die je dat wijs kunt maken...
maar de mensen die langer met het tekenen/schilderen bezig zijn kun je echt niet voor de gek houden..
het is jammer want je maakt jezelf in het vervolg erg ongeloofwaardig zo...

Tijd terug hebben we eenzelfde discussie gehad met Bitje@bokt...die trok ook over en ontkende dat een hele tijd...
ze werd ongeloofwaardig en kreeg geen reakties meer van de serieuse mensen...
ze heeft het uiteindelijk eerlijk toegegeven en kreeg toen genoeg tips!
En inmiddels heeft ze bewezen dat ze goed in staat is om een tekening te maken op haar eigen krachten

De enige die je er mee hebt is jezelf...je houd enkel je eigen voor de gek...

oja en als je nog steeds beweerd niet te hebben overgetrokken mag jij mij het onderstaande plaatje uitleggen...

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:33

Jammer... Probeer toch uit je eigen hand te tekenen, daar wordt een tekening veel persoonlijker en mooier van. :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:38

Dit is inderdaad jammer. Op zich niets mis mee als je niet wilt/kunt schetsen, maar wees daar dan gewoon eerlijk over...

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:40

vind jammer dat nieman me gelooft, ik blijf toch wel bij me punt. ik heb niks overgetrokken. ik heb gewoon geschetst. heb er niets voor niets lang overgedaan .

maar geloof wat je wil geloven.... ik ben hier nietom afgezeken te worden ..

ikd enk ook eindelijk ergens is goed in te zijn -_-

vind het eerlijk gezegt ook best respectloos dat je het perse zo moet spelen... laat het er gewoon lekker bij , reaggeer dan lekker op een andere topic.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:50

Kun je me vertellen hoe je je schets hebt opgezet? :) Want ben toch benieuwd hoe je aan de plaatsing van je lijnen komt. Want, zoals ik al eerder zei, mis ik een gedachte achter deze plaatsing. Ze lijken zomaar op papier gezet zonder houvast, zonder dat het vormen volgt, enkel slechts contouren van een foto.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:58

ik heb deze foto op papier al tig keer geschetst. ik heb punten gemaakt met lineaal juist zodat ik een precisie zou krijgen. lijn voor lijn heb ik getekent tot ik alles had

daarbij schets ik altijd op deze manier. met contouren .ook op papier ook op de computer. ik vind dit zelfs het makkelijkst omdat ik heel slecht ben in de 'levendige schetsen zegmaar

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:45

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:05

TinkerTom schreef:
Tijd terug hebben we eenzelfde discussie gehad met Bitje@bokt...die trok ook over en ontkende dat een hele tijd...
ze werd ongeloofwaardig en kreeg geen reakties meer van de serieuse mensen...
ze heeft het uiteindelijk eerlijk toegegeven en kreeg toen genoeg tips!
En inmiddels heeft ze bewezen dat ze goed in staat is om een tekening te maken op haar eigen krachten

:j

toen ik 13/14 was heb ik een periode gehad dat ik ook digi ging tekenen en dezelfde fout heb gemaakt als mening een hier op bokt
die begint met digitaal tekenen. Ik vond mijzelf een slechte tekenaar toen der tijd. Had weinig zelfvertrouwen en dacht dit op
te lossen met simpelweg overtrekken. Nou ik had het geweten, ik heb erg veel geleerd van die fout. Al durfde ik eerst niet toetegeven
dat ik het deed, uiteindelijk heb ik het wel gedaan en ben ik voor de juiste maar moeilijkere weg gegaan: het echt leren schetsen door
veel te oefenen en te kijken. En al snel leerde ik dat ik het prima kon zonder, zoals je nu ziet. Het is gewoon een kwestie van doorzetten,
en niet opgeven. Iedereen kan leren tekenen, hoe oud je ook bent. Je moet het alleen wel zelf willen en er voor gaan. én helaas doe je dat
niet via overtrekken, of een mega raster. Maar echt door puur te kijken en de verhoudingen te zien. Het lukt je wel! Mij is het ook gelukt :j

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:39

Of het nou wel of niet overgetrokken is (zou het jammer vinden als dit wel het geval is, wees dan eerlijk.) ik vind zoiezo het inkleuren top!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:54

Idd! Hoe heb je dAt in gekleurt?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:16

Afbeelding ik ben ontevreden over het lichaam zegmaar..

maar heb geen zin om deze mooierte maken dus ik begin weer met een nieuwe :)

ik heb hem ingekleurd met best een aparte brush . hierdoor heb je al een soort van haartjes effect :)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:33

Waar werk je mee en hoe heet die brush?
Ik vind het zelf erg moeilijk om het zo' n ' harig' efect te geven :\
Hij is erg mooi gelukt voor de eerste keer!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:38

Ik zou echt niet weten waar ik kan zien hoe die brush heet ? Ken fotoshop niet zo goed. Maar is beetje pixel stippelig.

Vervolgend heb ik met een nieuwe laag trouwens ook nog extra haartjes getekent en die heb ik beetje transpirant gemaakt .

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:56

Ik vind hem eerlijk gezegd iets te pixelig geworden. Verder wel mooi kleurgebruik. De ogen hadden van mij ook iets meer mogen leven. Dat krijg je waarschijnlijk nog wel voor elkaar door er echt een wit lichtpuntje in te maken.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:50

Ik ben benieuwd naar de volgende! :) ;)