[DIGI] Remake

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Re: [DIGI] Remake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 00:41

Ohyeah :D

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:26

Nee joh, die vorige was veel mooier de nieuwe is echt lelijk :')

Nee grapje DOE NORMAAL, het is echt geweldig! *\o/*
Waarmee werkt jij? programma, tablet, brush etc? Ben ik toch wel naar benieuwd :Y)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:53

Echt waanzinnig knap!
Extra mooi detail is de weerkaatsing van de ondergrond op de buik van het paard. Echt top! Je hebt ook zeer zeker tijd gestoken in de setting waarin het paard staat. Echt heeeeul knap gedaan!!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:09

Zeker vooruit gegaan, ga zo door! :D

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:40

wat mooi, zo realistisch!
alleen lijkt het alsof er van de nek iets niet goed zit, de hoek nek/hoofd ziet er precies een beetje vreemd uit, voorzover ik zoiets kan beoordelen :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:25

PaulaPom schreef:
Nee joh, die vorige was veel mooier de nieuwe is echt lelijk :')

Nee grapje DOE NORMAAL, het is echt geweldig! *\o/*
Waarmee werkt jij? programma, tablet, brush etc? Ben ik toch wel naar benieuwd :Y)

Ze werkt met een MUIS :oo ;) de rest laat ik aan haar over :Y) wonderbaarlijk hé

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 15:22

Dankjullie :D
Ik werk met GIMP (met de standard brushes) en een muis :P

@merrylegs: Kan kloppen, maar ik ga nu met een heel zwak excuus komen: Zo zag het er ook uit op de foto :P

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:38

EmmaVZ schreef:
Dankjullie :D
Ik werk met GIMP (met de standard brushes) en een muis :P

@merrylegs: Kan kloppen, maar ik ga nu met een heel zwak excuus komen: Zo zag het er ook uit op de foto :P

aan jou om het nóg mooier te maken dan :D

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:21

Superknap en heel mooi! :D

Vind alleen net of er een bobbel loopt bij zijn flank,
Dat klopt niet.
Is dat ingewikkeld om te veranderen?
(Heb er 0 verstand van...)
:)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 17:38

Heb je het nu over versie 2 (die verder ergens in dit topic staat) of over versie 1 (die in de OP staat)? xd

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:33

Erg mooi en zéker vooruitgang! Maar ik vind de bij zn flank wel storend, en de rollen in zn nek. Maar verder heel mooi :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:26

Naar mijn smaak beide, die 'bobbel' bij de flank/ lies, in t echt loopt t daar mooi glad

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:27

amanda2 schreef:
Naar mijn smaak beide, die 'bobbel' bij de flank/ lies, in t echt loopt t daar mooi glad

Ja klopt, maar je kunt moeilijk de foto precies namaken en vond dit wat minder saai staan. Anders was bijna heel z'n lijf glad :P

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:56

ah, nu zie ik wat er niet klopt zijn, klopt aan de nek: volgens mij eindigt de schoft te laag, en moet die wat hoger zijn, zoals op de eerste digi :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 20:14

merrylegs schreef:
ah, nu zie ik wat er niet klopt zijn, klopt aan de nek: volgens mij eindigt de schoft te laag, en moet die wat hoger zijn, zoals op de eerste digi :)

Ah, dat zou kunnen ja! :P
Zal ik aan denken als ik de volgende tekening maak :D

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:10

Whow ik vind hem echt heel erg gaaf!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:33

Je maakt dit, met een muis? Wow :oo
Dan heb ik eigenlijk maar één tip: trakteer jezelf op een wacom (of voor kerst, of zoek een sponsor, of...) ik wil wedden dat je dan ineens nog een flinke sprong voorwaarts kan maken :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 15:57

Dankje Eline!
Ik wil trouwens geen tablet, om genoeg redenen namelijk.

- Ik ben links, dus teken normaal op papier met links. Ik teken echter bijna nooit meer op papier en met rechts heb ik de muis altijd vast als ik digitaal teken. Wat betekend dat mijn linkerhand niet gewend is om strakke nette lijnen te zetten, waardoor wennen aan een tablet moeilijk wordt. (en op die tablet zal ik dus zeer zeker met links gaan tekenen omdat ik met mijn rechterhand al helemaal niet kan tekenen (alleen met een muis dus)
- Waarschijnlijk doet de tablet het niet op mijn computer, want ik heb eens een tablet uitgeprobeerd (van trust weliswaar, maar ik denk dat wacom het ook niet zal doen, gezien mijn computer een beetje oud is) en die tablet deed het alleen op mijn laptop (die nu stuk is)
- Als ik het met de muis kan en ik geen last heb van RSI, waarom een tablet kopen? :P
- De tablets die ik heb uitgeprobeerd (trust & een wacom) werkten beide niet fijn, had er veel minder controle mee dan met een muis.
- Ik hoor echt heel veel nadelen van tablet-gebruikers, en met een muis heb ik nooit problemen

Het enige pluspuntje van een tablet is dus mooie eindjes aan de lijnen. Maar met een muis kan ik daar heus nog wel eens wat werkends op vinden en anders ist pech, this maar een hobby :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:07

Ik heb met Wacoms en oude computers eigenlijk nooit problemen gehad - met nieuwe ook niet (en anders kijken of je een oude wacom kan vinden :+ ).Linkshandig zou een goed argument kunnen zijn, daar heb ik geen ervaring mee (RSI-technisch wel handig trouwens, rechts muizen en links tekenen :D).
Waarom ik het wel zou doen: je hebt gewoon zo ontzettend veel meer controle. Ik heb zelf heel lang foto's bewerkt met een muis, ook dingen ingetekend/weggehaald/masks/selecties gemaakt en alles, en het gaat prima. Ook redelijk lang eigenwijs gedaan: waarom veranderen, dit werkt toch gewoon? Maar eenmaal over scheelde het toch gewoon de halve wereld, drukgevoeligheid, mate waar je in detail kan werken, gemak van een pen over een muis qua bediening: ik zou niet meer terugwillen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:34

Tjah, maar mijn computer is een windows XP die 10 jaar oud is :Y)
En toen ik de trust tablet "instaleerde" zegmaar, toen deed ie niks. Reageerde die niet enzo, terwijl hij het op mijn windows 7 laptop wel deed :P

"je hebt gewoon zo ontzettend veel meer controle."
Ik vind van niet :') Ik merk dat ik absoluut geen controle heb als ik met een tablet werk.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:47

Trust staat niet per se bekend als merk wat support goed onder controle heeft, mijn Wacom deed het onder XP gewoon prima. En controle: moet ook wennen. Als je altijd muis gewend ben, ben je niet ineens net zo precies met een nieuw apparaat - maar uiteindelijk kan je er preciezer mee werken. Als dat niet zo zou zijn zouden ze bij Disney, Pixar en gewoon een gemiddeld vormgevingsbureau ook allemaal wel braaf met muizen werken :P
Maar: je moet het natuurlijk zelf weten, ik vind dat je met een muis echt wonderen verricht, en als dat voor jou het beste gereedschap is moet je mij en anderen lekker laten blaten en gewoon doen wat voor jou goed voelt :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:23

Naja, in de kerstvakantie komt een vriendin logeren en die neemt der wacom tablet mee, dan zal ik eens kijken of die wel op m'n comp kan. En tjah, ik vind tablets gewoon echt niet fijn werken, ik ben zeer tevreden met mijn muis dus ik blijf daar gewoon mee doorgaan :)