Voorbeeld 5 vind ik erg mooi. Zoals Femke zelf al zegt, het diafragma wordt vaker gebruikt bij fotografielogo's, mijne zou zo ook op die van Hypofocus lijken, maar is zelfs nog eerder gemaakt. Zo gaan die dingen, precies wat jij zegt, bij een pedicure zal je aan voeten denken. Bij een fotografe aan een camera of vaak dus het diafragma. Etcetera, etcetera.
Naja goed, dat die van mij op die van hypo focus zou lijken.. Oke, t dirafragma zit vlak bij de staart... en het is een zeePAARDJE bij hypofocus. Dat maakt de naam van t onderwerp wat gebruikt is een beetje t zelfde misschien.. Maar als je zo gaat denken: lijkt een zeepaardje op een paard? Nee ik vind van niet....
Overigens zegt hypofocus zelf dr geen moeite mee te hebben. Ikzelf ben nog niet uit mijn keuze. Hier verschillen de meningen enorm, maar in mijn vrienden/familie kring helemaal. Heb 5 ook nog op een andere manier uitgewerkt,zodat t paardje er nog meer uit springt..
Daarbij.. als je weer naar jou logo gaat kijken, Vind ik logo 2,4, en 5 er wel een beetje op lijken.... Maar als je van alle fotograven hier op bokt ze naast elkaar gaat zetten, komen ze allemaal wel met elkaar iets overheen. Daarbij wat jijzelf inderdaad al zegt, jou logo was er zelfs al eerder... Maar hoe komt t dat ze jou het gaan verwijten? Omdat hypofocus misschien iets of wat meer logo/naamsbekendheid heeft dan jou....
Zoals ik hierboven al zei, ben ik er nog totaal niet over uit. En misschien dat er binnenkort wel een ander idee in mijn hoofd op komt,wat nóg beter voo mij is.
En toch WildWings zou ik bij die van jou weer niet gelijk aan Femke denken.. Die van jou vind ik toch weer heel anders om de 1 of andere reden Maar HorseAndMe het is je eigen keus, je moet doen wat voor jou goed voelt
YentlShots
Geplaatst: 22-01-13 17:04
Wauww zeg! Mooi hoor! Ik kies voor nummer 5 Waarmee maak je deze watermerken?
Tja, ik had ook direct de associatie met hypofocus.
De logo's zijn persoonlijk niet echt mijn smaak. Het zijn nog heel erg twee losse onderdelen in een logo (dan doel ik op het paard en het diafragma en kijk ik niet naar de tekst in plaats van één geheel. Misschien iets om aan te denken. In een aantal van je ontwerpen is het paard nu al vrij klein of heeft veel lijnen/details. Bedenk dat als je je logo op een visitekaartje zou zetten of in het klein als copyright op je foto's dat dan dat paard dan een onduidelijk krabbeltje wordt. Verklein je logo's en kijk dan of ze nog steeds goed duidelijk en herkenbaar zijn.