[TEK][WIP] Paardenhoofd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: [TEK][WIP] Paardenhoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:24

Wow, erg gaaf! Nu krijg ik ook weer zin om te tekenen :D Mag ik vragen hoe je dat oog zo maakt? Daar struikel ik nl altijd over.. :=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 14:30

Bedankt iedereen!

LexLester, ik zie wat je bedoeld!
Deze foto is wel wat beter, lijkt ook meer op zoals die werkelijk is.

Afbeelding

De eerste foto is met flits, omdat we erg weinig daglicht hebben hier (de zon is nu alweer onder namelijk ;) ). Zo is die iets minder flets toch?
Maar hoe dan ook meer contrast in de tekening mag zeker, dat is een groot struikel punt bij mij.

Hihi, het oog struikel ik ook altijd over UMayDream!
Deze keer heb ik eerst met 4H de wimpers getekend en toen met 2B de donkere rand. Toen met ook 2B de pupil getekend en verder ingekleurd met F(??) om de wimpers heen. Met de gum de lichtere puntjes er in verwerkt zoals het licht puntje.

Maar ben er nog niet te vrede over, vind het nog steeds te "plat" het oog lijkt niet rond/bol zeg maar. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:33

Ah oke, thanks voor de uitleg. Ik vind 'm al heel echt lijken hoor :j

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:41

Wat goed dat je weer lekker bezig bent terwijl het even niet lukte. Je komt immers alleen verder door te oefenen :)
Ik vind je tekening dan ook erg goed gelukt! Wat ik wel nog als tip kan meegeven voor een volgende werkje is dat iets meer contrast kunt aanbrengen in je tekening. Dus de donkere stukken echt donker kleuren en de lichte kleuren ook echt heel licht houden (of evt. weer wat lichter maken m.b.v. een kneedgum) op die manier creeer je diepte en maak je je tekening spannender om naar te kijken.