ik weet niet of het goed staat maar ik heb sinds kort een olympus SP810UZ. (compact)
Ik heb echter een beetje ruzie mee.
Ik heb geprobeer rij fotos te maken maar echter krijg ik steeds wazige benen of wazige paarden erop. Ik heb het al geprobeerd om het met de "sport"stand te doen maar zelf dan worden de foto's wazig kwa benen maar ook he lichaam. Stand foto's lukken wel mooi.
Doe ik iets fout of ligt het aan bepaalde instellingen? Ik heb de handleiding al geraadpleeg maar ik kom niet verder
Kun je ergens zien waar de sluiterstijd op staat? Hij moet zo laag mogelijk. Of juist zo hoog, heb al te lang niet gefotografeerd. Questie van uitproberen
Butterfly
Geplaatst: 26-11-12 21:50
xSlvna schreef:
Kun je ergens zien waar de sluiterstijd op staat? Hij moet zo laag mogelijk. Of juist zo hoog, heb al te lang niet gefotografeerd. Questie van uitproberen
Lage sluitertijd geeft juist die onscherpte, ik zou de sluitertijd zo snel als mogelijk houden haha
Ja daarom zei ik al 'of juist hoog', de snelheid moet zo snel mogelijk, maar is dan ook gelijk de nummer laag? Sluiterstijd 80 beter dan sluiterstijd 200 bijvoorbeeld?
ik heb de handleiding na geslagen maar kan nergens vinden hoe in de sluiter tijd moet instellen eigelijk en op google kom ik ook niet verder
Butterfly
Geplaatst: 27-11-12 07:42
xSlvna schreef:
Ja daarom zei ik al 'of juist hoog', de snelheid moet zo snel mogelijk, maar is dan ook gelijk de nummer laag? Sluiterstijd 80 beter dan sluiterstijd 200 bijvoorbeeld?
Jij haalt sluitertijd en diafragma door elkaar Bij het fotograferen van paarden zou ik van die twee sluitertijden die jij geeft, zeker de 1/200 doen. Diafragma (is de opening in je camera waar de hoeveelheid licht doorheen komt), is inderdaad hoe lager het nummer hoe groter de opening.