[WIP]Website eerste eigen opdracht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:21

Je bent echt al goed op weg zeg! Ziet er goed uit! :j
Maar ik vraag me echt af hoe je uiteindelijk de website gaat opbouwen, 'vroeger' maakte ik namelijk ook gewoon lay-outs in photoshop en die zette ik dan in de codering waarna ik de verschillende frames vervolgens dus op de plek zette. Alleen nadeel is daarin wel dat je echt vast zit aan die vaste afmetingen. Tegenwoordig zijn frames ook eigenlijk beetje achterhaald en is de website opbouw al heel anders. Ook zit ik een beetje met dat idee van dat responsive website design van tegenwoordig.

Ik volg dus even mee hoe je het allemaal verder gaat uitwerken! Ben erg benieuwd! :)
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 05-12-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [WIP]Website eerste eigen opdracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:22

Fluid webdesign bestaat officieel niet. De juiste benaming is responsive, en daar zou ik me als beginnend webdesigner nog helemaal niet aan wagen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:24

Ja klopt, ik weet het, maar kwam even niet op dat woord van responsive, wel op fluid haha! Vandaar, maar heb hem al veranderd. ;)

Maar TS gaat dit dus gewoon op de oude manier doen? Dus met frames? Hmm dan is het niet zo heel lastig eigenlijk... Hoopte eigenlijk dat ze dus juist met de nieuwe technieken bezig ging haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:27

Ik zou het niet met frames doen. Je kan prima hetzelfde bereiken met DIVs en dat is nog steeds prima gangbaar :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 13:45

Jans, ik doe het idd met DIVs. ( <div>...........</div>) enz.
Ik heb nu 2 huiswerkuren en totdat ik een laptop heb besteed ik mijn huiswerkuren op school aan mijn opdracht xD := (Laptop is er als het goed is na het weekeind!)

hier weer wat updatejes:

Deze dacht ik dat ik hem er al op gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn dus bij deze.
Afbeelding

Ik was over de felle kleur groen niet zo te vrede... Dus aangepast naar deze:
Afbeelding
Vind persoonlijk deze kleur wat zachter, maar ben er nog niet over uit welke kleur ik moet gebruiken. (TIPS ZIJN WELKOM!)

Afbeelding
En ben net ook nog bezig geweest met de schets in dit design verwerken. Ik denk dat ik sowieso de schets van de header ga gebruiken, in welk design dan ook. Als de OG (opdracht gever) het hiermee eens is uiteraard. Tot die tijd maar lekker verder prutsen. Ik ga sowieso op nieuw schetsen en inscannen en uitwerken, want heb niet de gehele header geschetst. Denk dat ik hem misschien alleen met de vrouw aan de linker kant doe, dat die de naam van het boek schildert als het ware, maar heb natuurlijk geen rechter kant van de header. Uitwerken is trouwens een heel gedoe en priegelwerk zeg!

Zie nu dat ik ook niet tevreden ben over de NAV... (menu)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:47

Je gaat de goede kant op :j

Hou ook rekening met het gebruiken van de achtergrond: voor welke resolutie ben je nu aan het ontwerpen? De kans is groot dat je hem moet laten aflopen naar één solid kleur ivm de grootte van de plaat.