Mag dit zomaar? fotoshoot met mijn pony zonder toestemming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: Mag dit zomaar? fotoshoot met mijn pony zonder toestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:46

ik snap je wel TS, ik zou het liever ook geweten hebben.
toch raar gevoel als je je eigen paard in eens op een profiel van iemand anders tegenkomt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:47

Ik zou er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Mijn verzorgster heeft ook allemaal foto's van haar met mijn pony's op hyves enz. staan. Maar ik vind het juist leuk dat zij ze ook leuk vindt. En je schaamt je toch niet voor je pony dat hij ergens op internet staat?
Een portfolio van een 14 jarige zal ook weer niet zoveel voorstellen, ze zal nog geen officieel bedrijf hebben :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:48

Frederieke_ schreef:
zo bedoel ik het nu ook weer niet, ben ook blij dat ze haar leuk vinden hoor! en een foto maken voor eigen gebruik prima, maar dit is dan net iets meer, gebruiken in portfolio enzo.

maar ik denk dat ik haar even een berichtje stuur: hee! leuk dat je foto's hebt gemaakt met Grease (ponylief) wil je het de volgende keer wel even vragen van te voren? of even melden oid :) Thanks!

Foto's van jou dier mogen gewoon voor alles worden gebruikt, op een dier zit geen portretrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:00

Dan is het wat anders tijdens een les maar dan nog zou ik haar wel even zeggen of ze volgende keer toestemming wil vragen voordat ze de fotos op internet zet, ook al vind je het misschien niet zo erg maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.

En wat ik wel weer heel typisch vind is dat hier iedereen gaat zeggen dat een foto van iemand anders zn paard maar mee mag gedaan worden wat diegene er mee wil maar zodra in een topic hier op bokt iemand een paard van een ander neer zet er gejammerd word of ts dan wel toestemming heeft gevraagd aan de eigenaar... beetje jammer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:02

Annickkii schreef:
maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.

En wat gaat er dan met de pony gebeuren volgens jou?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:10

Als ik het goed begrijp vind je het niet erg dat het kind de foto's heeft, maar dat de degene die ze gemaakt heeft ze in haar portfolio gedaan heeft op facebook. En dat laatste vind je niet zo leuk. Klopt dat?

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:16

Annickkii schreef:
Dan is het wat anders tijdens een les maar dan nog zou ik haar wel even zeggen of ze volgende keer toestemming wil vragen voordat ze de fotos op internet zet, ook al vind je het misschien niet zo erg maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.

En wat ik wel weer heel typisch vind is dat hier iedereen gaat zeggen dat een foto van iemand anders zn paard maar mee mag gedaan worden wat diegene er mee wil maar zodra in een topic hier op bokt iemand een paard van een ander neer zet er gejammerd word of ts dan wel toestemming heeft gevraagd aan de eigenaar... beetje jammer.

Ik vind het nogal een verschil of het een meisje is die de pony rijdt of een vreemde...
Dat mensen zo moeilijk doen over mensen die een foto van hun verzorgpony plaatsen op bokt vind ik ook nogal raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:31

GamblersCup schreef:
Annickkii schreef:
maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.

En wat gaat er dan met de pony gebeuren volgens jou?

Uhm nou zijn genoeg gekken die dan een volgende stap dan ook nemen, kan van alles zijn maar om maar even een voorbeeld te noemen de pony meenemen naar een andere locatie voor een fotoshoot ofzo, je staat er verbaast van wat voor lef sommige mensen hebben.
Ik zeg niet dat dit meisje dit zal doen maar ik probeer alleen te zeggen tegen ts dat het geen kwaad kan dat dat meisje volgende keer toestemming vraagt, het is tenslotte ts haar pony.

Maar dat moet ts natuurlijk zelf weten, als ze er geen problemen mee heeft ook goed maar als dit in mijn geval zou zijn zou ik dat meisje wel even vriendelijk vragen om toestemming de volgende keer.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:48

a) Er zit op een paard geen portretrecht

b) Jij lijdt geen schade

Case closed.

Of het netjes is om dat zonder overleg te doen is een andere vraag. Maar het 'mag' wel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:01

Persoonlijk denk ik dat het een risico is als je je paard ter beschikking stelt. Mensen zijn toch blij en trots en misschien is het hun lievelingspony. Ik snapt dat het vervelend is dat het je niet gevraagd is anderzijds vindt ik dat het erbij hoort. Zelfde als met een verzorger/bijrijder dat hoort er eigenlijk ook gewoon bij.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

GamblersCup schreef:
Ik vind het overdreven.

Dat hoef je niet 3x te melden.

Ik zou het persoonlijk ook het liefst willen weten.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:09

Natuurlijk is het niet fijn, en je kan dat altijd eens zeggen tegen het meisje in kwestie, maar zolang de mensen geen geld verdienen met het mooie hoofdje van je pony zou ik er me niet te druk in maken, maar me net vereerd voelen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:14

TS, het enige wat hier echt telt is jouw eigen gevoel. Als jij het niet fijn vind is het je goed recht om dit bespreekbaar te maken. Je hoeft daar geen grote toestand van te maken, maar gewoon vertellen hoe je er in staat, en aangeven dat je dit in het vervolg wel van te voren wilt weten.

Het gaat er niet om wat de mensen hier op bokt er van vinden. Jíj vind het niet fijn, dat lees ik uit alles in jouw post, en dat is jouw goed recht. Je mág het gewoon niet fijn vinden.

Verder: je hebt je pony dan misschien wel ter beschikking gesteld voor een les ( waar een ander onder deskundige begeleiding je pony rijdt), maar dat is heel wat anders dan een lesklant die zomaar jouw pony uit de stal haalt voor een foto-shoot. Want in dat geval weet je helemaal niet hoe het toezicht op jouw pony geregeld is, en dat zou voor mij toch echt een grens zijn!.

Kortom: even nagaan hoe het precies zit, gewoon uitspreken wat jij er van vind, en aangeven hoe je het in de toekomst graag wilt.
Het is jouw pony, jouw gevoel: dat mag je gewoon serieus nemen ( wát anderen daar ook van vinden!!)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:24

Als iemand op jouw paard tijdens de les en daar wat foto's van laat maken en die op facebook plaatst, zie ik het probleem niet.

Alleen 1 ding is me niet helemaal duidelijk in het verhaal: heeft ze die foto's nu tijdens een normale les laten maken of heb ze de pony op een ander moment gewoon uit zijn box gehaald en er foto's van gemaakt? Als dat laatste het geval is kan ik me voorstellen dat je het niet zo leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:45

brechtje122 schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Mijn verzorgster heeft ook allemaal foto's van haar met mijn pony's op hyves enz. staan. Maar ik vind het juist leuk dat zij ze ook leuk vindt. En je schaamt je toch niet voor je pony dat hij ergens op internet staat?
Een portfolio van een 14 jarige zal ook weer niet zoveel voorstellen, ze zal nog geen officieel bedrijf hebben :')

maar bij een verzorgster is er ook helemaal geen probleem, maar dit meisje ken ik nauwelijks, en het meisje die de foto's maakt doet wel tegen betaling, al weet ik niet of dit gebeurd is...

ik weet ook niet of ze haar speciaal uit de stal hebben gehaald voor de foto's. ik was er namelijk niet bij. het enige wat ik weet is dat ik ze opeens op facebook in het meisje haar portfolio tegenkom; fotoshoot grease

mang schreef:
Frederieke_ schreef:
zo bedoel ik het nu ook weer niet, ben ook blij dat ze haar leuk vinden hoor! en een foto maken voor eigen gebruik prima, maar dit is dan net iets meer, gebruiken in portfolio enzo.

maar ik denk dat ik haar even een berichtje stuur: hee! leuk dat je foto's hebt gemaakt met Grease (ponylief) wil je het de volgende keer wel even vragen van te voren? of even melden oid :) Thanks!

Foto's van jou dier mogen gewoon voor alles worden gebruikt, op een dier zit geen portretrecht

maar je kunt toch wel begrijpen dat ik zo reageer als je opeens foto's op internet tegenkomt met foto's van je pony zonder toestemming... en niet gewoon een foto'tje maar een fotoshoot met portret en rijfoto's
jij zou het ook niet op prijs stellen neem ik aan als er allerlei pennymeisjes fotoshoot foto's met jou pony op internet zetten zonder dat je ergens van weet.

Annickkii schreef:

precies :j

Cookies schreef:
Als ik het goed begrijp vind je het niet erg dat het kind de foto's heeft, maar dat de degene die ze gemaakt heeft ze in haar portfolio gedaan heeft op facebook. En dat laatste vind je niet zo leuk. Klopt dat?

Ja klopt.

Ragenbol schreef:
Ik vind het nogal een verschil of het een meisje is die de pony rijdt of een vreemde...
Dat mensen zo moeilijk doen over mensen die een foto van hun verzorgpony plaatsen op bokt vind ik ook nogal raar.

voor alle duidelijkheid, het is NIET haar verzorgpony, voor mij (bijna) een volstrekt vreemde.

Isegrim schreef:
Of het netjes is om dat zonder overleg te doen is een andere vraag. Maar het 'mag' wel.

het probleem is ook niet zozeer of het mag, maar ik had gewoon liever gehad dat ze het even hadden gezegd, ik vind het nogal vreemd om die foto's zo tegen te komen.

TeckTonie schreef:
Natuurlijk is het niet fijn, en je kan dat altijd eens zeggen tegen het meisje in kwestie, maar zolang de mensen geen geld verdienen met het mooie hoofdje van je pony zou ik er me niet te druk in maken, maar me net vereerd voelen.

ik voel me zeker vereerd dat ze haar leuk vinden, en foto's van haar maken opzich is absoluut ook geen probleem, deed ik vroeger ook. maar om dan een fotoshoot te houden en het in haar portfolio te gebruiken....
als ze het even hadden gevraagd wat dat ook zelfs geen probleem geweest, zou ik me juist vereerd voelen. maar VRAAG het dan even. op deze manier vind ik het juist niet leuk om ze zo tegen te komen....

riagr schreef:
TS, het enige wat hier echt telt is jouw eigen gevoel. Als jij het niet fijn vind is het je goed recht om dit bespreekbaar te maken. Je hoeft daar geen grote toestand van te maken, maar gewoon vertellen hoe je er in staat, en aangeven dat je dit in het vervolg wel van te voren wilt weten.

Het gaat er niet om wat de mensen hier op bokt er van vinden. Jíj vind het niet fijn, dat lees ik uit alles in jouw post, en dat is jouw goed recht. Je mág het gewoon niet fijn vinden.

Verder: je hebt je pony dan misschien wel ter beschikking gesteld voor een les ( waar een ander onder deskundige begeleiding je pony rijdt), maar dat is heel wat anders dan een lesklant die zomaar jouw pony uit de stal haalt voor een foto-shoot. Want in dat geval weet je helemaal niet hoe het toezicht op jouw pony geregeld is, en dat zou voor mij toch echt een grens zijn!.

Kortom: even nagaan hoe het precies zit, gewoon uitspreken wat jij er van vind, en aangeven hoe je het in de toekomst graag wilt.
Het is jouw pony, jouw gevoel: dat mag je gewoon serieus nemen ( wát anderen daar ook van vinden!!)

ik ga het inderdaad even navragen, ik weet namelijk niet precies hoe het zit. ik was er niet bij, en dat is niet super duidelijk aan de foto's te zien.

knuffeldier schreef:
Als iemand op jouw paard tijdens de les en daar wat foto's van laat maken en die op facebook plaatst, zie ik het probleem niet.

Alleen 1 ding is me niet helemaal duidelijk in het verhaal: heeft ze die foto's nu tijdens een normale les laten maken of heb ze de pony op een ander moment gewoon uit zijn box gehaald en er foto's van gemaakt? Als dat laatste het geval is kan ik me voorstellen dat je het niet zo leuk vind.

en dat is dus wat ik nog niet precies weet....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:57

Het wordt natuurlijk een héél ander verhaal als iemand je pony uit z'n box haalt voor een fotoshoot. Foto's maken tijdens de les moet je je niet zo druk om maken, dat hoort erbij. Anders pony daarvoor niet uitlenen. Maar een pony uit de box halen voor een fotoshoot zou hier de hel doen laten losbarsten.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:59

Kan je niet aan je verzorgster vragen wanneer die foto's gemaakt zijn en of ze door een vriendin zijn gemaakt of door iemand die ze speciaal heeft laten komen en niet kent? Dan weet je gelijk hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:00

Dat bedoelde ik dus met mijn post gamblerscup...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:02

Ik ken dat gevoel wel wat je dan op zo'n moment hebt. Ik zou t zelf even overleggen van in hoeverre ze zoiets mag doen.
En als je niet wilt dat internet ermee vol komt te staan dan eerlijk zeggen.
T is tenslotte jou pony.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:21

Ik denk dat de foto's gewoon gemaakt zijn in de les. Ik bedoel als je een paard stiekem pakt zonder toestemming zet je daarvan geen foto's online :Y) . Of je moet echt heel :o? :o? :o? :o? :o? :o? zijn :P

Waarschijnlijk gaat het ook gewoon om de ruiter die het leuk vind om foto's te hebben van zichzelf op een paard. Ik weet niet of de indeling vast staat en iedereen steeds op hetzelfde paard rijd. Misschien wisten ze wel helemaal niet van te voren welk paard er op de foto zou komen :? .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:24

You have got to be fiets kidding me. :D

Wat een onzin zeg TS. Als je niet wil dat er foto's worden gemaakt moet je hem niet beschikbaar stellen.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:38

Als ze je paard nou echt uit de stal haalt, dan zal ik het ook niet leuk vinden, maar zeggen die mensen daar dan niks van die weten dat het jou paard is ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:45

Ik zou eerder zeggen; wat een mooie foto's heb je gemaakt van mijn pony! Super leuk :)

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:59

PercyLeen schreef:
dito schreef:
Zijn de foto's gemaakt tijdens de les? Dan lijkt het mij onschuldig. Wel is het netjes om toch aan jou je vragen of je het goed vind....

Idd. Als het op een andere dag is geweest zou ik het absoluut niet kunnen waarderen en dit ook heel duidelijk communiceren.

Ja, zo zou ik het ook zien.
Ik zou er wel ff flink boos worden als mn pony zomaar uit de stal gehaald zou worden.
Is het tijdens een les geweest of welke situatie was het?
Het je een link van de pagina?

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:59

FD_horses schreef:
Als ze je paard nou echt uit de stal haalt, dan zal ik het ook niet leuk vinden, maar zeggen die mensen daar dan niks van die weten dat het jou paard is ?

Ik denk dat er mensen zijn geweest die zoiets hadden, ze heeft toestemming gehad, ;)