Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Frederieke_ schreef:zo bedoel ik het nu ook weer niet, ben ook blij dat ze haar leuk vinden hoor! en een foto maken voor eigen gebruik prima, maar dit is dan net iets meer, gebruiken in portfolio enzo.
maar ik denk dat ik haar even een berichtje stuur: hee! leuk dat je foto's hebt gemaakt met Grease (ponylief) wil je het de volgende keer wel even vragen van te voren? of even melden oidThanks!
Annickkii schreef:Dan is het wat anders tijdens een les maar dan nog zou ik haar wel even zeggen of ze volgende keer toestemming wil vragen voordat ze de fotos op internet zet, ook al vind je het misschien niet zo erg maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.
En wat ik wel weer heel typisch vind is dat hier iedereen gaat zeggen dat een foto van iemand anders zn paard maar mee mag gedaan worden wat diegene er mee wil maar zodra in een topic hier op bokt iemand een paard van een ander neer zet er gejammerd word of ts dan wel toestemming heeft gevraagd aan de eigenaar... beetje jammer.
GamblersCup schreef:Annickkii schreef:maar als je alles maar toe laat gebeuren er straks wel dingen met jou pony die je niet wil.
En wat gaat er dan met de pony gebeuren volgens jou?
brechtje122 schreef:Ik zou er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Mijn verzorgster heeft ook allemaal foto's van haar met mijn pony's op hyves enz. staan. Maar ik vind het juist leuk dat zij ze ook leuk vindt. En je schaamt je toch niet voor je pony dat hij ergens op internet staat?
Een portfolio van een 14 jarige zal ook weer niet zoveel voorstellen, ze zal nog geen officieel bedrijf hebben
mang schreef:Frederieke_ schreef:zo bedoel ik het nu ook weer niet, ben ook blij dat ze haar leuk vinden hoor! en een foto maken voor eigen gebruik prima, maar dit is dan net iets meer, gebruiken in portfolio enzo.
maar ik denk dat ik haar even een berichtje stuur: hee! leuk dat je foto's hebt gemaakt met Grease (ponylief) wil je het de volgende keer wel even vragen van te voren? of even melden oidThanks!
Foto's van jou dier mogen gewoon voor alles worden gebruikt, op een dier zit geen portretrecht
Annickkii schreef:En wat ik wel weer heel typisch vind is dat hier iedereen gaat zeggen dat een foto van iemand anders zn paard maar mee mag gedaan worden wat diegene er mee wil maar zodra in een topic hier op bokt iemand een paard van een ander neer zet er gejammerd word of ts dan wel toestemming heeft gevraagd aan de eigenaar... beetje jammer.

Cookies schreef:Als ik het goed begrijp vind je het niet erg dat het kind de foto's heeft, maar dat de degene die ze gemaakt heeft ze in haar portfolio gedaan heeft op facebook. En dat laatste vind je niet zo leuk. Klopt dat?
Ragenbol schreef:Ik vind het nogal een verschil of het een meisje is die de pony rijdt of een vreemde...
Dat mensen zo moeilijk doen over mensen die een foto van hun verzorgpony plaatsen op bokt vind ik ook nogal raar.
Isegrim schreef:Of het netjes is om dat zonder overleg te doen is een andere vraag. Maar het 'mag' wel.
TeckTonie schreef:Natuurlijk is het niet fijn, en je kan dat altijd eens zeggen tegen het meisje in kwestie, maar zolang de mensen geen geld verdienen met het mooie hoofdje van je pony zou ik er me niet te druk in maken, maar me net vereerd voelen.
riagr schreef:TS, het enige wat hier echt telt is jouw eigen gevoel. Als jij het niet fijn vind is het je goed recht om dit bespreekbaar te maken. Je hoeft daar geen grote toestand van te maken, maar gewoon vertellen hoe je er in staat, en aangeven dat je dit in het vervolg wel van te voren wilt weten.
Het gaat er niet om wat de mensen hier op bokt er van vinden. Jíj vind het niet fijn, dat lees ik uit alles in jouw post, en dat is jouw goed recht. Je mág het gewoon niet fijn vinden.
Verder: je hebt je pony dan misschien wel ter beschikking gesteld voor een les ( waar een ander onder deskundige begeleiding je pony rijdt), maar dat is heel wat anders dan een lesklant die zomaar jouw pony uit de stal haalt voor een foto-shoot. Want in dat geval weet je helemaal niet hoe het toezicht op jouw pony geregeld is, en dat zou voor mij toch echt een grens zijn!.
Kortom: even nagaan hoe het precies zit, gewoon uitspreken wat jij er van vind, en aangeven hoe je het in de toekomst graag wilt.
Het is jouw pony, jouw gevoel: dat mag je gewoon serieus nemen ( wát anderen daar ook van vinden!!)
knuffeldier schreef:Als iemand op jouw paard tijdens de les en daar wat foto's van laat maken en die op facebook plaatst, zie ik het probleem niet.
Alleen 1 ding is me niet helemaal duidelijk in het verhaal: heeft ze die foto's nu tijdens een normale les laten maken of heb ze de pony op een ander moment gewoon uit zijn box gehaald en er foto's van gemaakt? Als dat laatste het geval is kan ik me voorstellen dat je het niet zo leuk vind.
. Of je moet echt heel
zijn
. 

PercyLeen schreef:dito schreef:Zijn de foto's gemaakt tijdens de les? Dan lijkt het mij onschuldig. Wel is het netjes om toch aan jou je vragen of je het goed vind....
Idd. Als het op een andere dag is geweest zou ik het absoluut niet kunnen waarderen en dit ook heel duidelijk communiceren.