Yes!! weer een werk van jou!! Prachtig, super compositie, heerlijke sfeer, levendig en vol bezieling. En ik weet nu hoe moeilijk schimmels zijn om te schilderen dus En dan denk ik straks, soooo die is af en dan tover je nog even de meest perfecte update eruit.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-12 15:01
Dank jullie wel voor de leuke reacties!
Ben weer een stukje verder...
winnie03
Geplaatst: 16-10-12 10:05
Wauw, diep respect! Wat ongelooflijk prachtig, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Dit zou ik wel boven mijn bank hebben willen hangen. Je hebt een geweldige stijl en ben diep onder de indruk van je kleurgebruik. Heel bijzonder!
Ha pietje psies, die appeltjes!!! Wordt prachtig!! Jeetje, al die benen ook, 12 stuks pfffff. Wordt zo mooi. Het moeilijke is alles ok te krijgen , lijkt mij,want als er twee paarden perfect zij en eentje klopt niet, bv. qua verhouding stoort dat meteen! Maar daar heb jij geen moeite mee
vindt dat je een enorme mooie techniek hebt van schilderen.... paarden worden mooi op het doek neergezet... misschien een stomme vraag maar waar heb jij zo leren schilderen? ik kom meestal niet verder dan schilderen op nummer kan namelijk nooit goed diepte aanbrengen als ik een paard teken of schilder
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 13:59
Dank je boleertje.
@ manfredie, dank je wel. Ik heb het mezelf geleerd, door veel te oefenen. En tips zoeken op internet als ik vast liep met kleur. Schilder fanatiek zins 2009.
ik kan alleen maar hoe zeg ik het plat tekenen dus geen diepte creeeren. en ook al neus ik op het internet vindt het heel moeilijk om een duidelijke site met goede uitleg te vinden om ergens diepte in te krijgen. in elk geval petje af dat je dit jezelf aan hebt kunnen leren
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 14:51
Met acryl is het erg fijn als je van donker naar licht werkt, ik werk ook met veel dunne lagen. Maakt het transparant. Het mooist is om geen zwart uit een pot te gebruiken maar zelf zwart te maken. Daar worden de schaduwen en lichtvallen veel levendiger van. Ik ontdekte door omber gebrand met sap groen te mengen dat ik daardoor zwart kon maken, op internet kwam ik daarna een andere kleuren combi tegen die zwart gaf, omber gebrand met aquamarijn blauw. Belangrijk om meer diepte krijgen is hele kleine stapjes te maken. Een klein puntje wit aan het zwart toevoegen geeft al een verschil. Dan krijg je een vloeiende overgang.
dankje jis_....denk dat ik gewoon maar eens een keer met iets heel simpels begin en dat zo ga uitbreiden
Sall
Geplaatst: 24-10-12 18:07
Als ik naar je eerste schilderij kijk, dan barst je gewoon van het talent, Jis! Als je een schimmel op die manier opzet en op dat formaat.. dan heb je lef/durf etc. Talent dus
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 19:31
Dank je wel Sall! Erg mooi compliment.
Graag gedaan en succes manfresie, je kan me altijd pben als je nog ergens tegen aan loopt, misschien kan ik je dan helpen om verder te komen.