licorne schreef:Je noemt je post "karaktertekeningen" maar dat is nou net wat ik niet helemaal terug zie. Ik vind het commercieel handig, maar onpersoonlijk werk. Technisch héél goed, héél knap, ik wéét hoe moeilijk dat is, maar ik mis JUIST nou net het stukje "karakter". Technisch zit elk haartje adembenemend knap op z'n plaats, maar qua uitstraling loop ik er niet warm voor. Ik snap dat opdrachtgevers die dit willen hier lyrisch over zijn, maar het heeft voor mij geen 'bite' die het ECHT afmaakt. Als je een foto wilt, neem dan een foto. Als je een tekening wilt, maak het dan natuurgetrouw maar laat het wel een "kunstwerk" zijn wat zich, al is het maar door kleine dingen, echt onderscheid van een foto!
Verder, wat wil je eigenlijk zeggen met je post? Reclame maken voor "wij"? Wie zijn "wij"? Koninklijk meervoud? We zetten hier op UK vaak juist werk op persoonlijke basis, voor tips en commentaar etc., vaak ook "work in progress" (WIP) zodat je onderweg naar het eindresultaat tips kunt krijgen. Commerciele advertenties voor je werk kunnen elders.
Ben ik dus helemaal mee eens. Je kan net zo goed een foto ophangen