Betaald willen worden om te oefenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Betaald willen worden om te oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:58

Ze hebben me dan alleen maar met mn camera rond zien lopen, vragen achteraf of ik foto's heb gemaakt, en of ik foto's van hun door wil sturen. Ze weten dan echt nog niet hoe goed of slecht die foto's zijn ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:01

Waar je je druk om kunt maken zeg. Als je het niet waard vind, zoek je toch een ander? :+
En bovendien om nou van schandalig te spreken als het om 15 euro gaat... sjonge jonge. Wel dure setjes van 100+ aanschaffen ieder seizoen, maar 15 euro voor iemand die foto's van je paard komt maken, is schandalig duur?

Koop dan zelf een camera en ga lekker zelf foto's maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:10

Smeetjoew waar slaat dat nou weer op?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:13

Op jouw openingspost :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:19

Om dan even op jou te reageren Smeetjoew, dat doe ik ook. En daar gaat het ook niet om in dit topic. Ik kies zelf wel waar ik mijn geld wel of niet aan uit geef.

Het gaat erom of het tegenwoordig normaal is dat mensen betaald willen worden om te mogen oefenen. En wat voor ieders de reden is om geld te vragen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:30

Tuurlijk kies je daar zelf voor, dat zeg ik toch ook. Als het het niet waard vindt, moet je opzoek gaan naar een ander....
Ik vind het alleen apart dat je termen als 'schandalig' gebruikt voor iemand die een luttele 15 euries vraagt voor foto's maken, terwijl ze helemaal aan huis komt, dure apparatuur gebruikt en daarna ook nog even zoet is met uitzoeken en nabewerken.

Persoonlijk, als ik iemand was die net een camera had gekocht, zou ik oefenen op de dieren/objecten om je heen en niet helemaal bij anderen foto's gaan maken. Maargoed, da's ieders eigen keuze.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:54

Het ligt er ook weer aan hoever je bent met oefenen. Maak je huis tuin en keuken foto's (om zo maar te noemen), of ben je een paar stadia verder en lever je al kwaliteit af? Vraag je het model zelf, of wordt je gevraagd?

Aan de andere kant; is die 15,- teveel betaald voor de foto's, dan heeft zo iemand snel genoeg geen klanten of slechte naam

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:54

Maar een camera kopen is eigen keuze, in het begin hobby, wat oefenen betekend. Andere hoeven niet te betalen zodat diegene zijn hobby kan uitoefenen en veroorloven ;) Dat noemen ze een investering maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:01

Ik betaal geen 15 euro om als oefenmateriaal te dienen, ik stel mijn tijd immers al beschikbaar om voor diegene interessant portfolio materiaal te leveren cq gewoon ervaring op te doen :)

Eventuele reiskosten wil ik best betalen, afhankelijk van of ik diegene heb gevraagd of dat diegene mij juist heeft benaderd.