Bedankt. Ik zit eraan te denken om met dezelfde kralen ook een ketting te maken. (Ik heb nog vrij veel over.) Alleen nog even bedenken hoe ik dat ga doen
Ik koop bij webshops en soms ook bij groothandels. Wel altijd via internet. Nog nooit bij Ebay gekocht
Dinniej
Geplaatst: 12-07-12 08:50
Ik bestelde tot nu toe eigenlijk alles op Sayila, maar mijn sieraden zijn wel een iets andere stijl. Ik maak tot nu toe ook alleen maar voor mezelf sieraden.
Ik ben van de week weer even bezig geweest, en daar is dit uitgekomen; http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9180_n.jpg Om te beginnen heb ik een foto in een hanger verwerkt met een glass dome. Dat is net iets makkelijker dan resin, en wordt ook mooier. Dit is echt een eerste poging, nu weet ik een beetje hoe ik het ga doen. Als je goed kijkt is deze foto niet mooi, omdat ik de juiste lijm niet had. Weet iemand of de Pipoos ook Diamond Glaze (of iets dat hetzelfde werkt) verkoopt? Op het moment ben ik echt even afhankelijk van de Pipoos, want ik heb geen geld, maar wel een Irischeque.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8717_n.jpg Een uiltjesketting. Eigenlijk heel simpel. Dat takje met uiltje was al zo, dat heb ik van een armbandje gehaald. Dat armbandje was te breed voor mijn pols en zag er daarom niet mooi uit. Als ketting heb ik er gewoon twee satijnbandjes aan gedaan die ik in mijn nek kan strikken. Het lijkt me wel een mooi subtiel sieraad bij een zwart jurkje op een nette gelegenheid ofzo. =)
Ik was vandaag bij de Pipoos, maar ze hadden geen Diamond Glaze, konden het ook niet bestellen en die mevrouw had geen flauw idee wat ik had gemaakt (ik had het kettinkje bij me). Ze dacht dat ik plexiglas (?) op het hangertje moest plakken. Like whut? Ik moest glas op een foto plakken. Ze zei wel dat ik sieradenlijm kon proberen, maar ik kreeg de indruk dat ze er weinig verstand van had, dus ik durfde het niet aan. Weet iemand of sieradenlijm inderdaad mooi transparant opdroogt? Of wordt dat korrelig zoals bij alleslijm?
Squawk
Geplaatst: 17-07-12 12:10
Zijn er overigens nog boeken met tips/technieken die jullie aanraden?
Op Ebay moet je alleen wel weten waar je op moet zoeken. Ik had nog gezocht voor die aanbieding van 10m ballchain, want dat leek mij ook wel wat, maar ik kon 't niet vinden. =\
Heeft iemand wel eens het waxkoord van 1mm dik van CreaDream besteld? Is dat ook echt 1mm dik? Ik heb namelijk de vorige keer bij Sayila het "waxkoord met een mooie glans" in het zwart besteld, maar dat was veel dikker dan 1mm en dus niet geschikt voor wat ik wilde maken. =(
Was dat deze toevallig? Ik weet niet precies wat findings in deze context betekent, dus ik ben bang dat ik dan allemaal losse stukjes krijg. =O Deze staat er wel op voor bieden vanaf 1.99, maar als ik ze voor 1.99 kan meenemen vind ik dat nog steeds de moeite waard. =D
En heb jij ook ergens sluitingen voor balchain vandaan getoverd?