Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Lynn_x schreef:Ik snap het hele punt van de overige bokkers niet zo. Als zij er geld voor wil vragen omdat denkt dat ze het goed kan, waarom moet daar dan zo keihard op tegenin worden gegaan. Het meisje is pas 11 en word gebracht door het ouders. Ze wordt echt niet door het hele land geboekt, en als ze er bijvoorbeeld geld voor gaat vragen merkt ze dat vanzelf. Degene die er 10 euro voor wil betalen, nou helemaal prima toch? Het is niet jou geld, en de ander zal het vast erg blij mee zijn met de foto's, anders liet hij/zij het niet doen naar aanleiding van haar portfolio.
Laat haar toch lekker oefenen, wie zegt dat een meisje van 11 het diafragma niet kan instellen? Zo moeilijk is dat niet hoor
Niemand verplicht een ander iets op bokt te plaatsen... Lynn_x schreef:Ik snap het hele punt van de overige bokkers niet zo. Als zij er geld voor wil vragen omdat denkt dat ze het goed kan, waarom moet daar dan zo keihard op tegenin worden gegaan. Het meisje is pas 11 en word gebracht door het ouders. Ze wordt echt niet door het hele land geboekt, en als ze er bijvoorbeeld geld voor gaat vragen merkt ze dat vanzelf. Degene die er 10 euro voor wil betalen, nou helemaal prima toch? Het is niet jou geld, en de ander zal het vast erg blij mee zijn met de foto's, anders liet hij/zij het niet doen naar aanleiding van haar portfolio.
Laat haar toch lekker oefenen, wie zegt dat een meisje van 11 het diafragma niet kan instellen? Zo moeilijk is dat niet hoor
Dat is meer omdat ik zelf prima foto's kan maken en ik dan geen geld ga verspillen om iemand anders het te laten doen. Ik zeg, neem meer cursusen, oefenen, oefenen en oefenen en dan na een jaar of 3 kan je misschien wel heeeeeeeeel mooie foto's maken!
Oefenen baart letterlijk kunst
saskiakefie schreef:Lynn_x schreef:Ik snap het hele punt van de overige bokkers niet zo. Als zij er geld voor wil vragen omdat denkt dat ze het goed kan, waarom moet daar dan zo keihard op tegenin worden gegaan. Het meisje is pas 11 en word gebracht door het ouders. Ze wordt echt niet door het hele land geboekt, en als ze er bijvoorbeeld geld voor gaat vragen merkt ze dat vanzelf. Degene die er 10 euro voor wil betalen, nou helemaal prima toch? Het is niet jou geld, en de ander zal het vast erg blij mee zijn met de foto's, anders liet hij/zij het niet doen naar aanleiding van haar portfolio.
Ik heb eerder ook gezegd dat ik later pas las dat ze het gratis deed en teon ook geschreven dat het prima is en oefenen alleen maar goed is. Maar haar titel luidt toch anders. Ik denk niet dat ts zoals ze zelf zegt fotografeert op Manuel en dus Iso, Diafragma, Sluitertijd zelf instelt of ze doet maar wat, want ik weet zeker dat je veel meer uit die camera kan halen.
Ik heb haar instellingen bekeken en zie dat ze vrijwel dezelfde instellingen gebruikt heeft, een camera varieert tussen 1/60 en 1/1000 seconde, net hoe 't 'm uit komt. Ik denk dus wel dat ze het manueel instelt, maar dat ze hierin gewoon nog wat moet oefenen
Soms kan dat gewoon prima, en nabewerken doet ook erg veel.
Ja Renee soms als je veel ruimte hebt ivm veel licht dan maakt het soms ook niet zoveel uit, maar er zit een verschil tussen soms maar wat doen of altijd omdat je niet weet hoe het zit.