Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Warbling schreef:Valt wel mee toch hoe moeilijk het is?
Toen ik examen deed was het onderwerp traktatie.. En de docent wilde niemand die met alleen maar cakejes aankwam. Was ook onwijs lastig.

sallandval schreef:Ik zou zelf niet gaan voor apparaten of dingen met stekkers omdat ik die niet zo goed kan tekenen; ik zou bij jou ook geen spontaan verschenen achtergrond dingen (bomen oid) dus denk ik dat je eerder op dieren gefocust bent dan op achtergronden... vandaar dat ik dacht aan een luchtgevecht met een draak. Maar 'groen van jaloezie' maakt het voor mij weer een beetje cartoonesk.
Ik hou zelf meer van de Boris Vallejo stijl: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZ_FGgxgbWhFS9WSTp6K_E7U_8y7clpr5XHpt8BdJRXhbfi-RasK9R0BVraQ

mylittlejoy schreef:En als je nu het beschermen van je eerdere schets gebruikt tegen geld. Geld = green = groen, dus misschien de eenhoorn/pegasus die het veulen beschermt tegen een circusdirecteur (met zweep en dollarbiljetten in z'n jaszak) die ze wil gebruiken voor zijn circus om geld mee te verdienen? Dan heb je zowel de positieve als negatieve kant van groen.

(kleur, licht donker contrast, overlapping, afsnijding enz.)
)
Ik ga je geen concrete ideeeen geven, maar wat misschien wel goed werkt is om een woordboom te maken. Schrijf op een groot vel het woord "Groen" en knal dan twee minuten lang élke associatie die in je opkomt op papier. Grote kans dat je daar iets mee kunt!

_Bitje_ schreef:Morgen is het al zo ver, tot nu toe 3 ideeen en kan echt niet kiezen![]()
![]()
1. The Green eye of a tiger.
Ik teken een teiger --> bedreigd diersoort, leeft in omgeving wat ook bedreigd word (greenpeace)
Die teiger teken ik in grafiet, en alleen de ogen en achtergrond kleur ik groen --> komt het groene dus letterlijk in de tekening terug.
Het idee is dat je alleen al door het kijken in een teigers oog de groene ''(bedreigde) omgeving" kan waarnemen. En dat groene mag simpelweg niet weg. dat moet blijven. Groen staat voor vrijheid, en in de ogen van de teiger proef je ook het verlangen naar vrijheid en ontspanning.
En daar moeten wij voor vechten.
dan neem ik waarschijnlijk dit voorbeeld als compositie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6686 ... 6cf4_z.jpg
2. Green in Ireland.
Ierland staat voor het groene land. De nationale kleur van ierland is ook groen.
Op de achtergrond teken ik de vlag van ierland.
Op de voorgrond teken ik een paar shire paarden, waaronder minimaal 1 veulen.
Het shire ras komt daar vandaan en het jonge veulen staat ook als groen/nieuw leven.
3. New life is born
Dat is die schets die ik gemaakt heb, die eenhoorn die uit dat ei komt. De eenhoorn staat
als nieuw leven, wat groen is. Maar tegelijkertijd ook als echt NIEUW leven omdat een eenhoorn
mensvreemd is en niet bestaat. Groen staat ook voor dingen die niet bestaan--> mensvreemd dus.
En die natuurlijke bosrijke omgeving is letterlijk groen.
Wat vinden jullie, welk idee vinden jullie het beste?