HELP! Praktijk-Teken Examens en compleet inspiratieloos!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijnn

Re: HELP! Praktijk-Teken Examens en compleet inspiratieloos!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:23

ik vind de laatse wel heel erg mooi :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:56

Valt wel mee toch hoe moeilijk het is?

Toen ik examen deed was het onderwerp traktatie.. En de docent wilde niemand die met alleen maar cakejes aankwam. Was ook onwijs lastig.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:33

Ik zou zelf niet gaan voor apparaten of dingen met stekkers omdat ik die niet zo goed kan tekenen; ik zou bij jou ook geen spontaan verschenen achtergrond dingen (bomen oid) dus denk ik dat je eerder op dieren gefocust bent dan op achtergronden... vandaar dat ik dacht aan een luchtgevecht met een draak. Maar 'groen van jaloezie' maakt het voor mij weer een beetje cartoonesk.

Ik hou zelf meer van de Boris Vallejo stijl: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZ_FGgxgbWhFS9WSTp6K_E7U_8y7clpr5XHpt8BdJRXhbfi-RasK9R0BVraQ

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:31

En als je nu het beschermen van je eerdere schets gebruikt tegen geld. Geld = green = groen, dus misschien de eenhoorn/pegasus die het veulen beschermt tegen een circusdirecteur (met zweep en dollarbiljetten in z'n jaszak) die ze wil gebruiken voor zijn circus om geld mee te verdienen? Dan heb je zowel de positieve als negatieve kant van groen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:37

Dankjulliewel allemaal voor het meedenken! Door jullie zie ik er weer een beetje hoop in :D

Warbling schreef:
Valt wel mee toch hoe moeilijk het is?

Toen ik examen deed was het onderwerp traktatie.. En de docent wilde niemand die met alleen maar cakejes aankwam. Was ook onwijs lastig.

Traktatie is inderdaad nog vervelender, maar om echt iets moois te bedenken bij groen valt goed tegen vind ik.
Vorig jaar hadden ze vleugels of vliegen als onderwerp, die had ik veel beter kunnen hebben :P

sallandval schreef:
Ik zou zelf niet gaan voor apparaten of dingen met stekkers omdat ik die niet zo goed kan tekenen; ik zou bij jou ook geen spontaan verschenen achtergrond dingen (bomen oid) dus denk ik dat je eerder op dieren gefocust bent dan op achtergronden... vandaar dat ik dacht aan een luchtgevecht met een draak. Maar 'groen van jaloezie' maakt het voor mij weer een beetje cartoonesk.

Ik hou zelf meer van de Boris Vallejo stijl: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZ_FGgxgbWhFS9WSTp6K_E7U_8y7clpr5XHpt8BdJRXhbfi-RasK9R0BVraQ

Wauw erg mooie stijl zeg! Vind die compositie ook erg goed! Zo iets wil ik ook!

Stekkers en draden , dus dat groene stroom idee gaat hem denk ik ook niet worden. Het is te moeilijk om echt mooi uit te laten pakken. :j

mylittlejoy schreef:
En als je nu het beschermen van je eerdere schets gebruikt tegen geld. Geld = green = groen, dus misschien de eenhoorn/pegasus die het veulen beschermt tegen een circusdirecteur (met zweep en dollarbiljetten in z'n jaszak) die ze wil gebruiken voor zijn circus om geld mee te verdienen? Dan heb je zowel de positieve als negatieve kant van groen.

Dat is ook wel een goed idee zeg! Maar staat groen ook symbool voor geld dan? Dat wist ik niet :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:28

nieuw ontwerp :D
Met paint ingekleurd :')
Afbeelding
dat groene moet bomen (oerwoud of bos) voorstellen en onder het paard een kapot ei waar ie uit is gekomen. En bij de hoorn een soort van
zon wat energie moet voorstellen wat het paard opneemt ? :P

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:34

Ik ben totaal niet artistiek onderlegt maar als je nou een een bliksem op het paard zijn hoorn laat komen? Is genoeg groene stroom :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:35

top idee! :D

Kan iemand helpen zoeken naar een mooie voorbeeld foto voor de achtergrond? :o

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:42

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:44

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:50

intussen al wat verder uitgewerkt, lijkt dit wat? :D
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:33

oh help, ik snap niks van die vragen die er bij zitten:

Beschrijf de groene ruimte die je gaat verbeelden , de bezigheid waarvoor deze geschikt moet zijn en de sfeer die deze hebben.
Groene ruimte:....
Bezigheid:....
sfeer:....

Noem de twee aspecten van de voorstelling waarmee je de inhoud gaat verbeelden en geef bij elk espect een korte toelichting:
1.
2.

Noem de belangrijkste twee beelden aspecten van de voorstelling waarmee je de inhoud gaat verbeelden en geef bij elk espect een korte toelichting:
1.
2.

Ik snap t niet, wat bedoelen ze :oo

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:46

vind je schetsen erg leuk vooral de laatste :j
wat voor examen doe je? wil je wel waarschuwen, bij ons op school wordt om ínspiratie' vragen bij anderen behoorlijk streng afgerekend...
dat van die vragen kun je het beste even aan je docent vragen, maar met de voorstelling bedoelen ze: wat is er te zien ( in de laatste schets dus een gevleugelde eenhoorn die uit een ei komt)
bij beeldende aspecten... tsja de beeldende aspecten :+ (kleur, licht donker contrast, overlapping, afsnijding enz.)
als ik klem zat met een opdracht vond ik het altijd prettig om opnieuw te beginnen en compleet een andere kant op te gaan (hoe leuk paarden tekenen ook is :P)
succes!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:33

Als ik heel eerlijk ben, zou ik het idee dat je er per se een paard in wil hebben even loslaten. Je laatste schets vind ik hartstikke gaaf, een kleur is juist een heel breed thema, waarbij je heel veel kanten op kunt. Dus het is zonde om jezelf meteen al zo te beperken. :) Ik ga je geen concrete ideeeen geven, maar wat misschien wel goed werkt is om een woordboom te maken. Schrijf op een groot vel het woord "Groen" en knal dan twee minuten lang élke associatie die in je opkomt op papier. Grote kans dat je daar iets mee kunt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:32

Ja even flink brainstormen is ook wel goed inderdaad! Kan trouwens onwijs leuk zijn, soms kom je echt op woorden en denk je later: hoe ben ik daar op gekomen.. En die kan je dan uitwerken.
Misschien heeft Elanor ook wel gelijk en moet je het paard even loslaten. Wil je verder met een "teken"opleiding? Daar zijn ze meestal niet zo blij met altijd paarden namelijk :P
Het is misschien wel leuk om de leraar te verassen en gewoon iets heel anders te maken :D

Ik had toen trouwens een drumstel van cake gemaakt, in de ruimte :')

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:09

Heb zo geen ideeën Lotte, maar vind je tekeningen (zoals gewoonlijk) echt prachtig! :D
En er zijn al veel goede ideeën voorbij gekomen :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:53

Dankjulliewel allemaal :D

Had al een woordspin gemaakt, maar daar kwam weinigs soeps uit :')
Wel raar want normaal gesproken kom ik op de raarste dingen, zal wel de spanning zijn dat ik niet meer na kan denken :P

Ik denk dat ik toch voor het laatste ontwerp ga. :j
Ik zat ook al te denken aan een groene pauw die op een heuvel zit en kijkt naar een groen bos, of een kat in grafiet tekenen en de ogen met groen potlood doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:15

Je kunt ook de leger kant op. Een oorlogspaard die hoop en vrede brengt. Groen is naast wit namelijk ook de kleur van hoop en vrede. En als je dan het paard los laat kun je een een oorlogsheld nemen in zijn groene leger uniform. Met een klein kind ofzo. Je kunt zo veel kanten op met 'groen'

Oh bah waarom had ik dit onderwerp niet, ik raak helemaal geinspireerd _O-

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:20

ook heel leuk bedacht! Alleen ik weet zo snel niet meer een goede compositie te bedenken daarvoor .
Ik vind mijn laatste idee van die kat toch ook wel erg leuk, alleen kan geen geschikte voorbeeld vinden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:17

Morgen is het al zo ver, tot nu toe 3 ideeen en kan echt niet kiezen :o :(

1. The Green eye of a tiger.
Ik teken een teiger --> bedreigd diersoort, leeft in omgeving wat ook bedreigd word (greenpeace)
Die teiger teken ik in grafiet, en alleen de ogen en achtergrond kleur ik groen --> komt het groene dus letterlijk in de tekening terug.
Het idee is dat je alleen al door het kijken in een teigers oog de groene ''(bedreigde) omgeving" kan waarnemen. En dat groene mag simpelweg niet weg. dat moet blijven. Groen staat voor vrijheid, en in de ogen van de teiger proef je ook het verlangen naar vrijheid en ontspanning.
En daar moeten wij voor vechten.
dan neem ik waarschijnlijk dit voorbeeld als compositie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6686 ... 6cf4_z.jpg

2. Green in Ireland.
Ierland staat voor het groene land. De nationale kleur van ierland is ook groen.
Op de achtergrond teken ik de vlag van ierland.
Op de voorgrond teken ik een paar shire paarden, waaronder minimaal 1 veulen.
Het shire ras komt daar vandaan en het jonge veulen staat ook als groen/nieuw leven.

3. New life is born
Dat is die schets die ik gemaakt heb, die eenhoorn die uit dat ei komt. De eenhoorn staat
als nieuw leven, wat groen is. Maar tegelijkertijd ook als echt NIEUW leven omdat een eenhoorn
mensvreemd is en niet bestaat. Groen staat ook voor dingen die niet bestaan--> mensvreemd dus.
En die natuurlijke bosrijke omgeving is letterlijk groen.

Wat vinden jullie, welk idee vinden jullie het beste?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:57

_Bitje_ schreef:
Morgen is het al zo ver, tot nu toe 3 ideeen en kan echt niet kiezen :o :(

1. The Green eye of a tiger.
Ik teken een teiger --> bedreigd diersoort, leeft in omgeving wat ook bedreigd word (greenpeace)
Die teiger teken ik in grafiet, en alleen de ogen en achtergrond kleur ik groen --> komt het groene dus letterlijk in de tekening terug.
Het idee is dat je alleen al door het kijken in een teigers oog de groene ''(bedreigde) omgeving" kan waarnemen. En dat groene mag simpelweg niet weg. dat moet blijven. Groen staat voor vrijheid, en in de ogen van de teiger proef je ook het verlangen naar vrijheid en ontspanning.
En daar moeten wij voor vechten.
dan neem ik waarschijnlijk dit voorbeeld als compositie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6686 ... 6cf4_z.jpg

2. Green in Ireland.
Ierland staat voor het groene land. De nationale kleur van ierland is ook groen.
Op de achtergrond teken ik de vlag van ierland.
Op de voorgrond teken ik een paar shire paarden, waaronder minimaal 1 veulen.
Het shire ras komt daar vandaan en het jonge veulen staat ook als groen/nieuw leven.

3. New life is born
Dat is die schets die ik gemaakt heb, die eenhoorn die uit dat ei komt. De eenhoorn staat
als nieuw leven, wat groen is. Maar tegelijkertijd ook als echt NIEUW leven omdat een eenhoorn
mensvreemd is en niet bestaat. Groen staat ook voor dingen die niet bestaan--> mensvreemd dus.
En die natuurlijke bosrijke omgeving is letterlijk groen.

Wat vinden jullie, welk idee vinden jullie het beste?

Hihi dan kun je ook nog een berg dronken mensen tekenen op St. Patrick's Day :Y)
Ik zou voor a of b gaan :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:07

Ik zou voor de eerste gaan, die eye of the tiger..

Verder schoot mij nog als idee het volgende te binnen:
Teken een contrast tussen een paard met een vrolijk en vrij leven op een grote groene weide, in tegenstelling tot een paard achter 'tralies' die dus jaloers (groen) is op de vrijheid van het andere paard..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 06:45

He wat toevallig ! Dát had ik zelf ook nog in gedachten :D

Bedankt voor het kiezen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:08

Afbeelding
Ben ondertussen al lekker bezig, het werd de teiger :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:28

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar het ziet er al veelbelovend uit :)