[SITE] Mijn website tot nu toe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:14

Ik durf het bijna niet te zeggen, want ik vind het zelf zo irritant als mensen zinnen gaan verbeteren... :o
Maar er staat onde(r) het kopje contact....
Is het niet beter om te zeggen : u kunt mij bereiken (altijd is zo'n groot woord) via e-mail ....en dan een link naar je e-mailadres?
Ik zeg maar wat hoor, want zelf heb ik nog nooit een website gemaakt. Maar als ik naar website van vriendinnnen kijk, dat staat het woord contact er wel,wat je kan aanklikken maar geen zin erbij.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 13:16

Ersina schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, want ik vind het zelf zo irritant als mensen zinnen gaan verbeteren... :o
Maar er staat onde(r) het kopje contact....
Is het niet beter om te zeggen : u kunt mij bereiken (altijd is zo'n groot woord) via e-mail ....en dan een link naar je e-mailadres?
Ik zeg maar wat hoor, want zelf heb ik nog nooit een website gemaakt. Maar als ik naar website van vriendinnnen kijk, dat staat het woord contact er wel,wat je kan aanklikken maar geen zin erbij.

Dank je wel, ik ga er wat mee doen! :)

_Jessie

Re: Mijn website tot nu toe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:20

eens met bovengaande reactie wat betreft contact. Altijd zorgen dat je het zo kant en klaar aanlevert bij je klant (de mensen die je website bezoeken dus)

Zorg dat op je home page inderdaad een linkje staan naar je mail adres. Maak deze aanklikbaar zodat je of gelijk naar de contact pagina gaat of dat er een mail opent waar je gelijk in kan tikken.
Zorg ook dat je mail leesbaar is dus niet altijd een formulier. Sommige mensen willen bijlages mee sturen en dat gaan vaak niet of moeilijk met zo'n formulier.

Zorg voor je platte tekst (dat is je verhaaltje ;) ) voor een gewone letter en geen scheve letter. Dit belemmert de leesbaarheid waardoor vele zullen afhaken.

Pak een iets lichteren achtergrond, dat zal je foto's wat beter uit laten komen. Een donkere achtergrond laat je website erg snel dichtlopen.

Ik weet niet welke het nu word maar persoonlijk vind ik die blauwe veel aantrekkelijker dan die laatste grijze. Misschien persoonlijke smaak maar deze nodigt veel meer uit.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:32

Als je straks de invulling van je tekst op de site gaat schrijven, wil ik je als tip nog meegeven om je diensten goed te beschrijven.
Houd daarbij ook rekening met de kwaliteit die je kunt leveren en de (mogelijke) verwachtingen die je daardoor bij je klant creëert.

De bovenste link in je onderschrift bijvoorbeeld, schept al een hele hoge verwachting door de formulering.
Als ik dan naar de foto's bij de advertentie kijk, blijkt dat ik heel wat anders te zien krijg dan ik verwacht had ;)

Over de website schets die je geplaatst hebt:
Ik vind de letters "HOME" wat te groot/opvallend. Mensen zien wel dat ze op 'home' staan.
Het pakt nu heel erg veel ruimte, die eigenlijk heel waardevol is, want net in die hoek houden vaak de schermen van mobiele telefoons al op. Dan moeten ze gaan scrollen om de daadwerkelijke tekst van je site te lezen.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:35

Hier ook nog een tip: Let goed op je spelling en taalgebruik. Uit de eerste alinea haal ik al 2 spelfouten. Foutieve spelling is iets waardoor ik direct afhaak als ik op een website kijk. Laat het door iemand anders (die goed is in de Nederlandse taal) nalezen, zodat je er zeker van bent dat alles klopt.
Daarnaast zou ik niet de zin gebruiken: 'op deze website kunt u van alles zien', dat begrijpen mensen zelf ook wel. Ik zou die alinea veranderen in iets als: 'Om een goede indruk te krijgen van mijn werk en de kwaliteit die u kunt verwachten klikt u op het kopje portfolio'.

Verder ziet het er wel strak uit hoor, sowieso een stuk beter als het idee uit je OP.

Floepie86

Re: Mijn website tot nu toe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:22

Heb hem aangepast, bedankt voor al jullie tips. Zal vanmiddag of vanavond een update laten zien :)

Noukie22

Re: [SITE] Mijn website tot nu toe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:32

Deze ziet er al een stuk leuker uit dan de eerste. De homepagina heeft echt iets vind ik, hierdoor zullen mensen ook verder gaan kijken naar de rest op de site.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:14

Afbeelding

Niet zo veel aan gedaan vandaag ivm verjaardag.
Alleen lettertype anders, typfoutjes eruit gehaald, en HOME aangepast

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:22

Je bent alleen nog één typfoutje vergeten, in de eerste zin moet het zijn vindt u ipv vind u. En ik zou na contact geen komma doen, die hoeft daar nl. niet te staan :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:38

Oepss! :o Gelukkig zijn jullie oplettender als ik

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:16

hazira schreef:
Oepss! :o Gelukkig zijn jullie oplettender als ik

Dan ik :o

Maar ziet er strak uit, lettertype is ook netjes.
Zou je HOME eventueel nog iets meer kunnen laten zakken in het blauwe vak? Het staat nu helemaal tegen de bovenkant aan en ik denk dat het mooier is als het in het midden staat.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:30

Werkt goed he :D Ben wel benieuwd hoe je portfolio pagina gaat inrichten.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:34

Jaa werkt zeker goed Happie! Veel beter als weebly haha.
Ik heb de komende week niet zo veel tijd om eraan te werken, maar zal wel met kleine beetje vooruit gaan, ik hou jullie op de hoogte :)
Hoop ik makkelijk foto's kan bijvoegen in het portfolio gedeelte

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:21

Bij lange na nog niet hoe hij er uit komt te zien, moet een andere foto op. Even een keer een goede maken . En het rechtergedeelte naast de foto is nog zo leeg.
Maar even voor een indruk voor jullie.

Afbeelding

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:43

Ehhhh, de zin "wat mij nu 18 jaar oud maakt". Kan je dat niet beter weglaten? Er kijken ook mensen naar je site, die best kunnen rekenen, hoor!
Het middelste gedeelte van je biografie leest niet lekker. In de 1e twee zinnen komt 2 keer camera voor. Misschien 1 zin laten vervallen ?

Maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat! *\o/*

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 09:28

Ga 't ff aanpassen, portfolio wil niet helemaal lukken helaas.
Even in gaan verdiepen vandaag.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:07

Nog even een update over de portfolio pagina.
hij is totaaaaaal niet naar mijn zin.
Maar wat ik precies wilt zit niet in het keuze menu.
Vanmiddag nog maar even kijken wat voor opties ik nog meer over heb.
Titels onder de foto's moet weggehaald worden, en in het menu ook de portfolio01 en portfolio 02.

Afbeelding

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 12:07

Dankzij een lieve bokker, Happie, heb ik binnenkort een logo ook ! :D