[DIGI][WIP] Ontwerp van een stal.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:25

Irma_Maandag schreef:
Leuk programma... ik ben er ook maar mee aan het experimenteren gegaan. Vraag me wel af hoe jij alle details erin stopt.... gewoon priegelen, of zijn er andere manieren?
Als vb een probeersel van mezelf.... leuk, maar eenvoudig... Teken jij bv de tralies van je deur één voor één in?
Afbeelding

dat is een mooie warme knusse stal zeg!!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:35

Goh, wat ziet dat er leuk uit!! ook sowieso een droom van mij.. sowieso 3 boxen in een stal aan huis :o
maarja.. welke paardeneigenaar wil dat nu niet haha...
Ik hoop echt voor je dat het je gaat lukken,
en dan ben ik ook erg benieuwd naar het orgineel

Quir

Re: [DIGI][WIP] Ontwerp van een stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 15:22

Stallen aan huis is een droom die uitgekomen is, want mijn beestjes staan lekker aan huis. Ik zou wel ontzettend graag een nieuw stal gebouw willen in de toekomst, maar schuilstal, longeer cirkel en rijbak is een eerst stap en dan pas de rest. Stallen die we nu hebben voldoen perfect, maar zou zelf graag wat meer luxe willen zoals een was plaats.

Ik ga vanavond verder met tekenen :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:48

Ik heb 1 stal deur getekend van 1 van de Shetlander stallen, maar ben iets vergeten. De trek stang/buis om de stal te openen/sluiten, dus boven aan de deur zal nog wat aangepast worden. Namelijk de ophangen zal meer naar rechts komen en een "wigje" om de buis in te laten vallen boven de meest linkse buis.

Iemand alleen een idee of je de ophanging rechts dan ook naar binnen moet plaatsen? Dat die aan beide kanten even ver naar het midden is? Lijkt mij wel namelijk.

Onder aan de deur een "hoekje" gemaakt om de deur te onder steunen, dan hoeft er onder aan geen rails zeg maar te komen en het zorgt er voor de deur niet naar buiten kan als er tegen aan geslagen wordt. Aan de andere kant komt onder de deur nog wel een klein rond buisje die de deur ook ondersteunt en begeleid met open en sluiten. Dat alleen nog niet gemaakt.

Stap 12 Detail van de ondersteuning onder aan de deur
Afbeelding

Ophanging van de deur
Afbeelding

De gehele deur
Afbeelding

Ga zo eerst even verder knutselen met de sluiting/trekstang/buis.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 19:08

De sluiting gemaakt

Afbeelding

Edit:
Deur ophanging en trekstang/buis is klaar, deze deur is nu af.

Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:10

En Stap13 de tussen fronten van de 3 paardenstallen. Ook 1 deur van de Shetstal is nu helemaal klaar.

Afbeelding

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:15

Wauw! Jij maakt werk van, heel mooi. ook leuk dat jij het echt realistisch maakt,
bij vele zie ik eerder onmogelijke(maar prachtige) stallen.

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:46

Wauw
Echt heel gaaf, zo veel detail!! :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:28

Stap14, nu zijn de stallen van de Shetlanders klaar. Alleen nog een waterbak en de leidingen er na toe, de muur met luik (komt pas als aller laatste) en het achterfront, maar dat wordt het zijfront van de andere stal. Ook komen er nog wat extra details, zoals een bordje (met naam, voer, etc er op) en een haak voor halster en touw, meer wil ik ook niet aan de stallen hebben. Dus geen dekenrekken of iets dergelijks.

Afbeelding
Voorkant.

Afbeelding
Binnenkant.

Als iemand nog tips, op of aanmerkingen heeft op deze 2 stalletjes? Ze zijn welkom!

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:32

Ik vraag mij alleen af waarom je niet gewoon de stalwanden van de schetters even hoog hebt gemaakt als die van de paarden boxen? Stoot je nu dan niet je hoofd? Ik vind het verder heel gaaf en gedetaileerd. Heb je niet alvast een schets van de verdere indeling? :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:44

Als ik de stallen hoger maak van de Shetlanders, ben ik bang dat de tralies te lang worden en de deur ook niet meer in evenwicht zal zijn. De deur is toch 2,00 meter hoog. Dus je zal niet zomaar je hoofd stoten. Die van de paarden is 2,50 meter hoog. Had eerst nog de stallen op 1,50 meter, maar toen had ik nog niet nagedacht haha. In mijn eerste post staat de schets en het overzicht van de hele indeling. :)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:58

Oke, dan lijkt dat mischien op het oog zo. Maar 2 meter moet ruim voldoende zijn. :) Oh je, ik zie je indeling nu pas. (maar bedoelde meer over weides, bak etc.)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 22:07

Dacht inderdaad dat 2m hoog genoeg zou zijn, ik haal t in ieder geval niet met mijn hoofd. :p
Indeling van de rest komt later pas, wil t ook op "ons" stuk grond kunnen hebben, dus ook die indeling gebruiken. We hebben echter bergen, dus een factor waar rekening mee gehouden moet worden. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:50

:oo Mooi al jou details,
ik vind het ook een erg leuk programma.

Om terug te komen op de buiten lijnen dubbelwandig maken is niet nodig je kan met je gum tool wanneer je op je rechtermuis knop drukt ook lijnen verbergen inplaats van verwijderen :D

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:15

Mooi dat je het zo lekker klein houd en mooi in detail werkt! Ziet er al veelbelovend uit! :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 07:46

Tralies en planken hoef je niet 1 voor 1 te tekenen ;)

Makkelijker om er 1tje te teken, dan bepalen waar de rest moet komen. Met "Move" tooltje (sorry, heb de engelse versie) Ctrl indrukken, dan geselecteerde tralie verplaatsen. Doordat je Ctrl in had gedrukt word je tralie gekopieerd ipv verplaatst. Zet gekopieerde tralie op afstand die je tussen je tralies wilt hebben, loslaten, dan voordat je iets anders doet typ je in x10, enter. Dan plaatst ie er nog 10 op diezelfde afstand voor je. In mijn versie heet dit een arrange, geen idee hoe dat in de NL versie is...
Dan kun je verder van een kompleet stalfront bijvoorbeeld een groep maken, en die kopieren ipv steeds dezelfde te moeten bouwen. Kost ook minder geheugen!