[SONG] Piano zonder 'iets' van muz te weten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [SONG] Piano zonder 'iets' van muz te weten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:15

Zo komt het, zacht uitgedrukt, wel over :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:16

Vind je de muziek van Yann Tiersen mooi? Dat is ongeveer hetzelfde soort muziek/zelfde moeilijkheidsgraad. Behalve Rue Des Cascades, die is weer wat lastiger.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:40

Nou zeker niet alles van Ludovico Einaudi vind ik onder minimal music vallen :n Primavera is wel een van de makkelijkste nummers die ik van hem ben tegengekomen en zo zijn er zeker nog een paar. Maar bijv. Questa Notte, Le Onde, La linea scura en Onde corte zijn nummers die je niet zomaar even wegspeelt (komen allemaal uit het album Le Onde voor het geval je ze op wilt zoeken ;) ).

En ach, wat betreft les nemen of welke nummers je wel of niet zou moeten spelen. Het is voor ieder persoonlijk. Ik heb 10 jaar klassiek pianoles gehad. Alle technieken zijn er hier stevig ingehamerd, maar op het moment vind ik het gewoon heerlijk om gewoon lekker te spelen. En als ik daar blij van wordt, nou wat let me dan! Dat ik 10 jaar les heb gehad wil niet zeggen dat ik voortaan alleen nog maar Bach, Beethoven en Mozart zal spelen.

Dus wat dat betreft moet TS het lekker zelf weten, maar ik vind ook wel dat je wat uitvalt richting Bizzybijtje. Ze bedoelt het ook gewoon goed (ga ik vanuit :D ) en haar feedback klopt ook gewoon. Maargoed, het is aan jou wat je ermee doet. Niemand kan je verplichten op les te gaan ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:02

Bizzybijtje schreef:
Vind je de muziek van Yann Tiersen mooi? Dat is ongeveer hetzelfde soort muziek/zelfde moeilijkheidsgraad. Behalve Rue Des Cascades, die is weer wat lastiger.

Ik kan comptine d'un autre été maar dat is dan ook weer t makkelijkste zeker? bass is heel de tijd tzelfde

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:10

Bizzybijtje schreef:
Zo komt het, zacht uitgedrukt, wel over :+

Sorry, maar eh.. jij die zegt 'ik kon dit al van m'n 10 spelen' :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:16

Daarmee bedoel ik dat het helemaal geen moeilijk stuk is.
Beetje kinderachtig om dat dan uit het verband te trekken. En inderdaad, ik bedoel het enkel goed en wil je alleen maar helpen. Dan zou het fijn zijn om iets minder aanvallerig te doen.
Comptine d'un autre d'ete is inderdaad weer heel eenvoudig. Linkerhand blijft hetzelfde, rechterhamd is 2x hetzelfde achter elkaar maar dan iets hoger. Niks mis mee, evengoed mooi mits goed gespeeld (want dat is de clue bij minimal music; je moet er gevoel in stoppen om het mooi te maken). Maar op den duur kom je er niet meer verder mee dan 'Kijk eens wat ik kan.'

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:29

Bizzybijtje schreef:
Beetje kinderachtig om dat dan uit het verband te trekken. En inderdaad, ik bedoel het enkel goed en wil je alleen maar helpen. Dan zou het fijn zijn om iets minder aanvallerig te doen.
Comptine d'un autre d'ete is inderdaad weer heel eenvoudig. Linkerhand blijft hetzelfde, rechterhamd is 2x hetzelfde achter elkaar maar dan iets hoger. Niks mis mee, evengoed mooi mits goed gespeeld (want dat is de clue bij minimal music; je moet er gevoel in stoppen om het mooi te maken). Maar op den duur kom je er niet meer verder mee dan 'Kijk eens wat ik kan.'

Echt waar??!! heb ik dat ooit gezegd?
Jouw commentaar komt gewoon nogal afbrekend voor.
Niks goed, ja oke, cv ik hou me wel bezig met iets anders..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:39

Oh mijn god :') Nee, dat heb je niet gezegd. Wat ik bedoel (nogmaals!!!!) is dat pianospelen iets anders is dan enkel de toetsen indrukken. Dat is dus een 'trucje' (snap je, het 'kijk eens wat ik kan'-gedeelte? Dat heet een grapje/plagende uitspraak. Geen citaat dus).

En kom nou zeg, ik breek je nergens af. Sorry dat ik nergens 'ja, amen' zeg, daar is UK sowieso niet voor en het is ook niet zo spectaculair geweldig fantastisch goed dat je een staande ovatie en een nobelprijs op bokt verdient? Alles wat ik zei was gewoon opbouwend, maar jij vat het op als zware kritiek/afkrakende uitspraken. Dit is afkraken; 'Waardeloos, steek die piano in de brand en koop geen nieuwe.' Snap je :') ? Nogmaals; ik bedoel het allemaal goed om je te helpen! Niet om je af te kraken! Het zou daarentegen fijn zijn als jij je opent stelt voor commentaar, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Jammer dat je enkel leest wat je kan gebruiken om te terug te pakken, heel jammer gezien het feit dat ik je enkel wil helpen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:46

xTitanic schreef:
Bizzybijtje schreef:

Echt waar??!! heb ik dat ooit gezegd?
Jouw commentaar komt gewoon nogal afbrekend voor.
Niks goed, ja oke, cv ik hou me wel bezig met iets anders..?

Ik vind dat Bizzybijtje je juist enorm probeert te helpen door tips te geven voor het verbeteren van je pianospel! Het is inderdaad knap wat je kan, maar wil je technisch moeilijkere stukken gaan spelen zonder foutjes zal je inderdaad les moeten nemen, ik vind dat Bizzybijtje dat juist heel netjes heeft verwoord. Leuk dat je er zoveel plezier aan hebt, dat is het voornaamste doel van muziek.