[DIGI][WIP] Nog een stal erbij, paardvriendelijkheid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:08

ja ik denk dat t idd ook wel wat aan de kleine kant is misschien kan je m wat breder maken (kunnen ze met z'n 6en tergelijk rennen :P haha)
zou je bij mij misschien eventjes willen/kunnen kijken of mijn paddocks en weides je groot genoeg lijken voor 3 paardjes??

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:18

Ik ga ze inderdaad iets groter maken. Had er even een 'echt' paard ingeplakt en dan is het wel best klein. Ga nu denk ik voor de 30 bij 65, 325m² per paard dus. En daar doen ze het maar mee voor de winterse nachten :Y)

Ik reageer trouwens wel even in je topic ;)

Anoniem

Re: [DIGI][WIP] Nog een stal erbij, paardvriendelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:23

Ik vraag me af of je niet ook een (of meer) éénpaardsboxen zou moeten maken. Een paard dat echt ziek is (koorts, koliek oid) wil je toch apart kunnen zetten. Een ziek paard zal niet genoeg rust krijgen in zo'n loopstal denk ik. En je kan ook slecht controleren of het paard met koliek al gemest heeft, of dat de mest van een ander paard is etc.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:32

Blijheid schreef:
Ik vraag me af of je niet ook een (of meer) éénpaardsboxen zou moeten maken. Een paard dat echt ziek is (koorts, koliek oid) wil je toch apart kunnen zetten. Een ziek paard zal niet genoeg rust krijgen in zo'n loopstal denk ik. En je kan ook slecht controleren of het paard met koliek al gemest heeft, of dat de mest van een ander paard is etc.

of als je paard rhino heeft natuurlijk ;)
die nieuwe maten lijken me idd beter ;) (ik ga nu ook weer aan de slag )

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:41

Oh da's wel een punt ja... Misschien aan de overkant nog 2 boxjes? Ben daar nu aan het bouwen, zal even kijken of en hoeveel ruimte ikdan nog over heb voor 2 stallen. Quarantaine stallen dan :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:01

BaileyMix schreef:
Oh da's wel een punt ja... Misschien aan de overkant nog 2 boxjes? Ben daar nu aan het bouwen, zal even kijken of en hoeveel ruimte ikdan nog over heb voor 2 stallen. Quarantaine stallen dan :D

klinkt wel scary hè :P maar lijkt me idd wel verstandig ;) zou je willen kijken of je denkt dat mijn indeling nu groot genoeg is :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 19:13

celine14 schreef:
BaileyMix schreef:

klinkt wel scary hè :P maar lijkt me idd wel verstandig ;) zou je willen kijken of je denkt dat mijn indeling nu groot genoeg is :P

Haha ja := Ik zit even te denken, die zieke paarden moeten dan natuurlijk het liefst geen contact kunnen hebben met andere paarden, maar dat is niet echt paardvriendelijk natuurlijk := Ik kijk zo even naar die van jou!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:03

Nee mja da's dan maar even niet anders ;) beter als dat je dalijk een stal vol zieke paarden, dan heb ik liever een paard die even een lonely is en dat de rest niet ziek wordt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:13

Ik heb besloten niet verder te gaan, omdat het programma steeds helemaal zwart wordt als ik iets wil doen. Zodra de cursor op het werkvlak komt wordt het beeld zwart waardoor de lol er echt af gaat. Is er iemand die weet wat dit is, en hoe te veranderen? Het begon pas toen het bestand wat groter werd.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:11

Je kan in een nieuw bestand beginnen en dit later 'importeren' naar het bestand dat je nu hebt.
Dit is waarschijnlijk omdat je computer de hoeveelheid MB's niet aankan.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:17

over het voerprobleem..
Hier worden de jaarlingen en tweejarige even aan een touwtje vastgezet, ruim genoeg uit elkaar zodat ze elkaar niet kunnen trappen.
Kwa hooi hebben we idd ook het 'rekvoersysteem' en in de paddock/wei nog een ruif