[TEK][WIP] Paard-hond-mens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:25

Ik zou een effen shirtje doen, anders lijkt het me wel erg druk te worden ;)

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:24

Van mij mag je het shirt gewoon helemaal wit maken.
hij wordt echt steeds mooier, erg knap!

Lalee_

Re: [TEK][WIP] Paard-hond-mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:34

Zal ik doen!

Heb even een betere foto gemaakt met mijn goede camera en ben weer een stukje verder:)
Afbeelding
Afbeelding
Dit is echt zo ongeveer het beste wat ik ven het hoofd kan maken, het is zo klein!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:16

Wauw! Erg mooi!
Mag ik vragen met wat voor materiaal je werkt?
Of heb ik daar overheen gelezen? :+

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:45

hij is echt heel gaaf :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:48

mooi hoor, ik vind het heel knap!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:56

Super!!

Persoonlijk denk ik dat de laars van het meisje (niet aan de kant van het paard) zeg maar evenwijdiger 'moet' lopen aan haar andere laars?!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:53

Bedankt allemaal! :D
Loveuggs, met pastelpotloden
Kentaro, daar kan je gelijk in hebben, ik heb hem iets breder gemaakt, maar haar been staat in een beetje rare hoek vanaf dit standpunt, dus het ziet er ook een beetje vreemd uit

Afbeelding
Ik denk dat hij zo ongeveer af is. Ziet iemand nog iets dat veranderd moet worden?
Ik ehb de ogen nu open gedaan, maar het is zo klein, dat dit echt het beste is wat ik ervan kan maken..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:29

Ik vind hem heel erg mooi,
ik vind alleen de vacht van de hond niet helemaal af.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:51

Als eerste: het paard is zeker goed gelukt! :j
Je mist geloof ik alleen nog een heel klein stukje hoef onder het hondje.

Waar ik wel heel raar tegenaan kijk is het meisje en dan vooral haar gezicht en (aanhechting van) de arm. Ik zal proberen om het in stappen te zetten, dat kijkt misschien makkelijker. Als je kijkt naar de voorbeeldfoto, dan zie je dat het haar links aardig donker is en achterop haar hoofd lichter, omdat daar immers de zon op valt. Op jouw tekening is het haar weliswaar uitgewerkt -en zeker niet slecht- maar dit grote verschil tussen licht en donker heb je niet uitgewerkt, waardoor het haar recht omhoog lijkt te lopen boven haar hoofd omdat alles immers dezelfde kleur heeft, zodat het lijkt alsof haar hoofd vierkant(er) en bovendien heel groot (niet in verhouding met de rest van het lichaam) lijkt. Doordat je weinig schaduw heb aangebracht op haar gezicht, wat in principe genoeg is (net als op de foto) wordt dit effect versterkt omdat het gezicht hierdoor heel ''plat'' lijkt, ook al klopt de vorm wel. Door deze schaduw is het ook net alsof het hoofd meer naar het paard gericht is dan naar de hond, omdat je de kin wat hoekiger hebt afgewerkt dan op de voorbeeldfoto het geval is.
In je voorlaatste stap valt dit nog niet zo heel erg op omdat haar ogen dicht lijken, aangezien zij naar beneden, naar de hond, gericht zijn. Zoals je in de laatste stap de ogen hebt uitgewerkt, namelijk open, kunnen ze niet staan zonder dat het meisje dan heel onnatuurlijk naar boven zou kijken. Als je deze beweging in het echt zou maken zou je sterretjes/blauwe vlekken gaan zien (ik heb het net nog getest om te kijken of ik dit goed beschreef := ), niet zo'n fijn gevoel dus je zult dat niet snel doen. Ik vond de voorlaatste stap dus zeker beter, aangezien dit een natuurlijke houding is - het ziet er dus voor mij zeker fijner uit om naar te kijken. En juist doordat het paard ook richting de hond gewend staat is het helemaal niet storend dat het meisje met 'neergeslagen ogen' zit en naar de hond kijkt, het verbindt het geheel juist meer :j
Ik kijk ook raar naar de aanhechting van de arm, die heel hoog geplaatst lijkt, alsof het meisje haar arm/schouder optrekt. Ook dit is, in zo'n houding, niet iets wat je snel zal doen omdat het niet zo lekker zit. Dit effect wordt veroorzaakt/versterkt door (alweer) de lichtval en door de behoorlijk harde lijn die je in haar elleboog hebt gezet als 'scheiding', die zou ik iets minder hard maken aangezien hierdoor ook haar arm heel bleek lijkt (groot verschil donker-licht). Ik krijg het niet zo goed uitgelegd, dus kijk vooral nog even goed naar de foto (als je nou echt niet snapt wat ik bedoel zal ik het nog een keer proberen :D
Binnen het hondje mis ik nog wat meer speling met blauw en grijs, het lijkt nu nog een beetje een wit vlak en zou er met wat meer kleurschakeringen dus veel mee winnen.
Een goede manier om te kijken hoe zo'n gezicht in elkaar zit is gewoon iemand even vragen of hij/zij wil gaan staan op die manier en wat dingen wil proberen, zodat je meer gevoel krijgt voor de bewegingen die een menselijk gezicht maakt en wat er dus natuurlijk uit ziet. Dit maakt het de volgende keren makkelijker om op een lastige voorbeeldfoto in te spelen.

Ik hoop dat je deze uitgebreide beschrijving op prijs stelt :)

Wel wil ik je complimenteren met wat je al bereikt hebt, want als ik het even goed heb getest op een A4tje, waar je immers op werkt, is dit gezicht misschien iets groter dan een of twee postzegels. KLEIN dus. En dat is gewoon ontzettend lastig!