Hoeveel zou ik vragen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hoeveel zou ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:07

Je krijgt hier best een hoop antwoorden op je vragen, tips en commentaar, maar je hebt overal een weerwoord op.
Open dan geen topic zou ik zeggen, verzin een bedrag en trek je eigen plan.

Heb ook je foto's bekeken, ze zijn leuk, maar nogmaals, zonder ervaring zou ik er niets voor vragen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 13:14

Ik leg gewoon iets uit. En geloof mij, er zijn véél slechtere fotografen die geld vragen voor foto's en ik ga het zeker niet for niets doen, want dan kan ik even goed gewoon thuis blijven aangezien want anders verlies ik geld aangezien ik verlopig een uitkering heb. Ik heb mijn opinie al gemaakt met behulp van jullie meningen en die ga ik waarschijnlijk niet meer veranderen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:24

Aprella schreef:
Ik leg gewoon iets uit. En geloof mij, er zijn véél slechtere fotografen die geld vragen voor foto's en ik ga het zeker niet for niets doen, want dan kan ik even goed gewoon thuis blijven aangezien want anders verlies ik geld aangezien ik verlopig een uitkering heb. Ik heb mijn opinie al gemaakt met behulp van jullie meningen en die ga ik waarschijnlijk niet meer veranderen.

Je mag toch niet stiekem zwart werken als je een uitkering hebt? Beetje raar, je krijgt een uitkering van de staat en gaat wel stiekem zwart werken..

Dan zou ik alleen de reiskosten vragen die je maakt om er te komen en het verder zien als ervaring (ik denk dat het zeker een goede les is).

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:37

Vraag dan gewoon de reiskosten terug. Dan kost het je niets buiten tijd.
Voorlopig ben je hobby-fotograaf en hobby's kosten geld. Als je dan toch graag geld eraan verdient zou ik in jouw plaats eerst wat ervaring opdoen. Als de foto's heel goed zijn kunnen ze je nog altijd een bedrag geven of zullen ze wat reclame voor je maken.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:17

Stiekem in het zwart? Ik ga het helemaal niet in het zwart doen :s waar staat dat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:28

Aprella schreef:
Stiekem in het zwart? Ik ga het helemaal niet in het zwart doen :s waar staat dat?

Je werkt toch zwart, of geef je dit netjes aan als inkomsten, reken je btw bij je uurloon etc. Lijkt me niet, want dan mag je geen uitkering meer trekken...
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 20-01-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:28

Volgens mij heeft TS al info aangevraagd over het freelance werken dus wat zwart werken hier nu weer mee te maken heeft....
dat is al afgedekt zo te lezen.

Ik blijf erbij dat je het niet voor niets hoeft te doen, maar ook bij mij doen je portfolio foto's me niet zoveel.
Dat is natuurlijk persoonlijk en als je opdracht gever daar anders over denkt is dat natuurlijk prima.
Ik zou voor reiskosten gaan en voor vermelding van naam (= reclame voor jezelf).
Je kan niet direct het volle pond vragen dat vind ik echt not done, je hebt 0,0 ervaring.
Je moet altijd eerst investeren voor je gaat verdienen, dat is in elke branche zo. Hoe beter je word des te vaker je gevraagd word, meer ervaring = betere foto's dus meer geld.

it's a simple!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:39

Focussed schreef:
Aprella schreef:

Je werkt toch zwart, of geef je dit netjes aan als inkomsten, reken je btw bij je uurloon etc. Lijkt me niet, want dan mag je geen uitkering meer trekken...

Ik ga als freelance werken, dus verlies ik mijn uitkering niet omdat ik dan niet het statuut als zelfstandige heb, en velies alleen het geld van de uitkering van die dag.

Tuurlijk ga ik niet de volle pot vragen, dat zou een 5 a 600 euro voor een dag zijn! En reclame? Hoe? Mijn naam misschien ja, en dan? Ik heb niet eens een website dus hoe ga ik daar reclame uithalen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

Bv mond op mond reclame, als jij bij een stoeterij gaat fotograferen dat ze jou aan zullen prijzen en jij daar je kaartjes achter laat.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:52

Nou, 500/600 euro voor één dag lijkt me erg overdreven. Jij had het eerder over 25 euro per uur, later over een totaal van 50 euro. Dat is dus 2 uurtjes werk. Denk dat de meesten zouden willen dat ze 250/300 euro per uur verdienden. :D

Maar goed, als iedereen daar tegen jou zegt dat 25 euro per uur een prima prijs is, dan zal dat wel zo zijn. :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:29

DaniBanani schreef:
Nou, 500/600 euro voor één dag lijkt me erg overdreven. Jij had het eerder over 25 euro per uur, later over een totaal van 50 euro. Dat is dus 2 uurtjes werk. Denk dat de meesten zouden willen dat ze 250/300 euro per uur verdienden. :D

Maar goed, als iedereen daar tegen jou zegt dat 25 euro per uur een prima prijs is, dan zal dat wel zo zijn. :)

Als je komt rellen, moet je wel eerst goed lezen ;) Deze post slaat echt kant noch wal namelijk.

TS: Ik vraag me af waarom je telkens die in jouw ogen slechte fotografen erbij haalt? Wat maakt dat uit? Jouw naam komt dadelijk op de foto's, dus bepaal jij je standaard. En erger: als de foto's straks niet goed zijn, staat jouw naam er ook op! Daaagg reputatie! Dan kun je nog zo wapperen met opleidingen, als je foto's niet goed zijn...

Verder zie ik hier fotografen die voor een fractie van jouw prijs gegarandeerd mooie foto's zullen maken. Imo kijk je er wat te licht tegenaan. Je zegt dat je met dieren iets meer geduld moet hebben en dat belichting, etc altijd hetzelfde werken. Maar in je openingspost staat wel hoe je de schaduw zou kunnen reduceren?? Goed dat je er bij stilstaat, maar er komt gewoon echt wel wat meer bij kijken. Zoals het paard goed bekijken om de beste punten te benadrukken bijvoorbeeld.

Maar ach, ik ben maar een hobbyist zonder 'echte' opleiding, dus je hoeft mij niet serieus te nemen...

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 20:51

Aja bij een model moet je de goede kanten ook niet in de verf zetten ofzo? Mijn naam komt niet op de foto's... het logo van de stal komt op de foto's. Ik vroeg dat van de schaduw alleen maar omdat het mij lastig lijkt met paarden om met een reflectiescherm te werken aangezien sommige daar bang van hebben.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:00

Je zult het vast niet zo bedoelen, maar je komt erg naar en eigenwijs over. Waarom iets vragen en vervolgens alles in de wind slaan?

Ik heb nog NOOIT problemen gehad met een reflectiescherm. Ook niet bij arabieren en KWPN-ers.
Je moet wel weten wat je doet natuurlijk, maargoed, ik kan jou niks wijs maken, dus ik houd er mee op. Ik wens je er veel succes mee.