Dankje ! Het hoofd is op de foto (volgens mij?) ook best lang, maar kan ook dat het aan de foto ligt, kan 'm nooit helemaal recht op de foto krijgen.
Lauke
Geplaatst: 01-01-12 21:43
achterbeen is ook erg lastig lijkt mij, zeker bij ted aangezien die nog wel eens der benen raar neer wilt zetten.
hoofdt lijkt indd wat te lang als ik zo kijk, verder vind ik het erg knap! als ik zo de tekening met de foto vergelijk, kan je denk ik ook nog proberen der spier in der hals er wat meer uit te laten komen. Maar dat is maar een tip
Laatst bijgewerkt door Lauke op 01-01-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha ach, oefening baart kunst. Durf de tekening eigenlijk niet zo goed te scannen, ben bang dat de kleuren dan helemaal uitvegen. Volgens mij is het hoofd op de tekening zelf wel gewoon normaal qua lengte, alleen de neus iets te smal waardoor hij langer lijkt.
Als ik naar het achterbeen kijk waar jij oorlog mee hebt, heb ik het gevoel dat je het verschil tussen kogel en vetlok iets te duidelijk neer wilt zetten. Daardoor heb je nu het gevoel een kogel te missen. Ziet het ook wat in het voorbeen. De vetlok bestaat uit haren die ook vanaf de kogel lang doorlopen dus probeer de overgang wat vloeiender te maken door bv de vetlokkleur iets in haren door te trekken op het kogelgedeelte. Denk dat dan de knik die nu lijkt te zitten in het pijpbeen achter ook wat weg trekt, anders iets meer vetlok neerzetten.
Jep, dat is inderdaad het probleem! Heb het al íétsje aangepast. Achterste hoef wordt ook nog anders, maar voor vandaag stop ik ermee. Staart ben ik ook nog niet tevreden mee.
Ik zie het positief in, zover als ik nu al met deze tekening ben, zo ver ben ik nog nooit eerder gekomen.
Mooi! Ben er nog niet over uit. Ben zo bang dat ik de tekening er mee ga verpesten.. Eerst wil ik graag tips hebben. Misschien heeft iemand nog ander idee voor achtergrond?
Ik vind hem mooi Ik kijk alleen toch nog een beetje raar tegen de verhoudingen aan, ook al is hij schuin van voren En ik mis zn hoef of ga je die nog maken?
Dankje! Haha, kheb hem met een raster getekend. Komt waarschijnlijk door de foto, hij is niet van de zijkant. Klopt, de hoef zou in het water moeten komen.. Nu wil ik hem graag laten verdwijnen eigenlijk in de stofwolk, alleen dekt het niet zo goed, dus komen nog wat lagen op.
trisca
Geplaatst: 02-01-12 22:34
Ik denk dat het hoofd ook wat lang lijkt omdat je de kaaklijn van kaak naar neus aan de onderkant wat strak hebt gemaakt. Als je goed kijkt zit daar een soort slag in. Ook mag de ronding van de kaak iets meer aangezet worden. Misschien dat je dat nog iets bij kan laten trekken. En inderdaad de hoef rechtsvoor staat er niet op volgens mij..
Dat kan kloppen inderdaad, ik ben nu alleen erg ban om dat nog aan te passen eerlijk gezegd.. Hoef rechtsvoor staat er idd (nog) niet op. Wat kan ik beter doen, hoeven nét iets zichtbaar laten, of helemaal wegwerken? Want anders maak ik de hoef er nog bij.
Ik ga er niks meer aan veranderen nu. Ga beginnen aan een volgende tekening, voor de eerste keer ben ik er niet ontevreden over. Hoeven krijg ik jammer genoeg niet meer anders.
Ik heb een paar vraagjes, Op wat voor papier doe je dat? en de potloden, waar heb je die van? Ik zoek al heel lang naar Pastel.. Maar geen 1 winkel heeft het.. En wat is dan ongeveer de prijs van pastel potloden + dat papier. en nog een vraag: Hoe wis je dat uit.. ik zie dat veel mensen dat met eens soort kneedgum doen. Gebruik jij ook zo'n spray voor daarna?