[SONG] Cover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:21

femmy91 schreef:
@miepeitjuh, Dat is ook niet erg leuk maar de reacties van ts evenmin er zijn ook mensen die wel serieus reageerden en na zo'n reactie van ts geen behoefte meer om serieus te reageren.

na hoe een reactie?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:22

vezzie schreef:
femmy91 schreef:
@miepeitjuh, Dat is ook niet erg leuk maar de reacties van ts evenmin er zijn ook mensen die wel serieus reageerden en na zo'n reactie van ts geen behoefte meer om serieus te reageren.

na hoe een reactie?

ik gok de REACTIES DIE JE IN CAPSLOCK SCHREEF.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:22

Met deze instelling ga je ook vast veel positieve reacties krijgen TS... :n

Man, zelfs als je spatzuiver zou zingen zou ik geen zin hebben om aardig tegen jou te doen als jij op deze manier reageert!

Maar inderdaad, het is al vaker gezegd want je hebt al meerdere topics geopend: je hebt geen zangstem, je zingt vals, er zit geen kracht in je stem. Deze dingen kan je leren, maar niet vanachter je computer. Dus moet je op zangles. Kan dat niet? Helaas meissie, dan houdt het op en zou ik lekker onder de douche blijven zingen maar verder op zoek gaan naar een andere hobby.

Misschien niet wat je horen wil, maar wel tips.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:22

Sani schreef:
vezzie schreef:

na hoe een reactie?

ik gok de REACTIES DIE JE IN CAPSLOCK SCHREEF.

Dat was niet de bedoeling om eerlijk te zijn.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:23

vezzie schreef:
femmy91 schreef:

na hoe een reactie?

Dit klopt ook wel, maar ik snap best na de eerste paar reacties dat je het al beu bent. Ik snap niet waarom iedereen zo moet reageren. Degene die ik bij mijn vorige bericht heb gequote moet toch nog eens nadenken. Dat is toch niet aardig?
Misschien klink ik nu als sinterklaas :+ maar ik snap gewoon niet dat mensen zo onaardig doen....

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:25

pniekepnak schreef:
Met deze instelling ga je ook vast veel positieve reacties krijgen TS... :n

Man, zelfs als je spatzuiver zou zingen zou ik geen zin hebben om aardig tegen jou te doen als jij op deze manier reageert!

Maar inderdaad, het is al vaker gezegd want je hebt al meerdere topics geopend: je hebt geen zangstem, je zingt vals, er zit geen kracht in je stem. Deze dingen kan je leren, maar niet vanachter je computer. Dus moet je op zangles. Kan dat niet? Helaas meissie, dan houdt het op en zou ik lekker onder de douche blijven zingen maar verder op zoek gaan naar een andere hobby.

Misschien niet wat je horen wil, maar wel tips.

Dit is al een possitievere reactie en je zegt iets over mijn reactie? Wel ik lees ze hierboven maar eens sommige zijn echt hard en als je een slechte dag hebt kan je dat wel eens verkeerd opnemen :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:28

En dat is dus de reden dat je zangles moet nemen, daar heb je met iemand te maken die EXACT weet waar hij/zij het over heeft en jou op elk foutje kan wijzen, per direct. Nou goed, je bent op dit moment niet in de gelegenheid zangles te nemen?! Je gaat er maar vanuit dat wij jouw hele situatie kennen?! Je had er mee kunnen beginnen te vertellen dat je dit voor je plezier doet en dat je graag tips wilt, omdat je niet in staat bent zangles te nemen. Wij geven onze mening en niet dat ik er verstand van heb, maar ik mag mijn mening geven. En als ik vind dat je er geen hol van bakt OMDAT (en ja nu volgt mijn argumentatie) dat je vals zingt, geen ritme hebt, etc., dan mag ik dat gewoon zeggen. Punt uit. Of je het nou leuk vind om te horen of niet. Dat is nu eenmaal het recht dat elke bokker heeft: reageren en zijn/haar mening geven. Als je daar niet tegen kunt, ben je op het verkeerde adres. En lekker 'proffesioneel' om dan zelf met van die aanvallende zinnen te komen. Je hoeft geen capslock te gebruiken om aan te geven dat je het er niet mee eens bent, krachtige woorden komen veel beter aan.

Ik wens je veel succes met je het zingen. Ik blijf erbij dat het (nog) nergens naar klinkt. En ik blijf er ook bij dat zangleraren/-leraressen jou beter kunnen helpen dan ik.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:34

Magnummm schreef:
En dat is dus de reden dat je zangles moet nemen, daar heb je met iemand te maken die EXACT weet waar hij/zij het over heeft en jou op elk foutje kan wijzen, per direct. Nou goed, je bent op dit moment niet in de gelegenheid zangles te nemen?! Je gaat er maar vanuit dat wij jouw hele situatie kennen?! Je had er mee kunnen beginnen te vertellen dat je dit voor je plezier doet en dat je graag tips wilt, omdat je niet in staat bent zangles te nemen. Wij geven onze mening en niet dat ik er verstand van heb, maar ik mag mijn mening geven. En als ik vind dat je er geen hol van bakt OMDAT (en ja nu volgt mijn argumentatie) dat je vals zingt, geen ritme hebt, etc., dan mag ik dat gewoon zeggen. Punt uit. Of je het nou leuk vind om te horen of niet. Dat is nu eenmaal het recht dat elke bokker heeft: reageren en zijn/haar mening geven. Als je daar niet tegen kunt, ben je op het verkeerde adres. En lekker 'proffesioneel' om dan zelf met van die aanvallende zinnen te komen. Je hoeft geen capslock te gebruiken om aan te geven dat je het er niet mee eens bent, krachtige woorden komen veel beter aan.

Ik wens je veel succes met je het zingen. Ik blijf erbij dat je (nog) nergens naar klinkt. En ik blijf er ook bij dat zangleraren/-leraressen jouw beter kunnen helpen dan wij..

Ik zal als ik de mogelijkheid heb zeker en vast zangles nemen. Maar nu een ander vraagje, als je er geen verstand van hebt waarom beweer je dan dat ik geen gevoel voor ritme heb? Het is niet omdat het wat hapert en dit is geen uitvlucht maar de waarheid dat het aan mijn apparatuur ligt wil niet zeggen dat ik geen gevoel heb voor ritme. Ik heb jaren lang dwarsfluit gespeeld, en heb notenleer gedaan dus ik heb wel wat verstand van muziek. Ik zing vals kan bijvoorbeeld dan weer wel kloppen. Daar heb ik geen probleem mee. Want het is ook maar voor het plezier en ik had die Capslocks zinnen misschien niet moeten gebruiken en had misschien moeten zeggen dat ik geen zangles kon nemen. Maar nu komt het argument. Als ik het zo hoor zijn het vooral de mensen die er geen verstand van hebben die commentaar geven. Ik heb ooit voor een dame gezongen die de mensen van X Factor coachten en die vond dat wanneer ik op zangles zou gaan zeer veel potentieel had. Ik zeg dit niet om te "stoefen", ik zeg dit gewoon als tegen argument voor al jullie commentaar.

Sabinee__

Re: [SONG] Cover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:39

Waarom vraag je om tips als je over onder uit praat? :') of tegenargumenten zoekt?
Vraag er dan gewoon niet om, en blijf dan lekker in de eigen wanen :) .

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:40

Je probeert er nu dus gewoon onderuit te komen? Mijn apparatuur is bagger, het hapert, ...?! Je zegt het heel goed: maar NU komt het argument. Waarom nu pas? Waarom kom je daar NU mee?!?! Sorry hoor, maar dit is wel belangrijk om gelijk in de openingspost te melden. Daar voorkom je een hoop nare reacties mee. Anderzijds vind ik persoonlijk dat je 'slechte' filmpjes dan maar niet moet plaatsen. Door 'de slechte apparatuur en het haperen' krijgen wij als luisteraar wel een HEEEEEL ander beeld van het hele gebeuren. Ik krijg het idee dat je er nu gewoon onderuit probeert de komen, met je zogenaamde argumenten.
Tja, misschien toch nog een keertje over na moeten denken of je het wel moest plaatsen. Wel plaatsen? Zet er dan bij hoe de vork in de steel steekt wat betreft je apparatuur. Niet plaatsen? Zeer verstandig! Wachten tot je betere apparatuur hebt ;)

Hoe ik hoor dat je geen ritme hebt? Je zingt in een monotoon geheel! Klank is monotoon en je zin loopt overal even snel, terwijl die op het ritme hoort mee te gaan, dus per klank en niet als een sloot woorden achter elkaar aan.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:43

Magnummm schreef:
Je probeert er nu dus gewoon onderuit te komen? Mijn apparatuur is bagger, het hapert, ...?! Je zegt het heel goed: maar NU komt het argument. Waarom nu pas? Waarom kom je daar NU mee?!?! Sorry hoor, maar dit is wel belangrijk om gelijk in de openingspost te melden. Daar voorkom je een hoop nare reacties mee. Anderzijds vind ik persoonlijk dat je 'slechte' filmpjes dan maar niet moet plaatsen. Door 'de slechte apparatuur en het haperen' krijgen wij als luisteraar wel een HEEEEEL ander beeld van het hele gebeuren. Ik krijg het idee dat je er nu gewoon onderuit probeert de komen, met je zogenaamde argumenten.
Tja, misschien toch nog een keertje over na moeten denken of je het wel moest plaatsen. Wel plaatsen? Zet er dan bij hoe de vork in de steel steekt wat betreft je apparatuur. Niet plaatsen? Zeer verstandig! Wachten tot je betere apparatuur hebt ;)

Hoe ik hoor dat je geen ritme hebt? Je zingt in een monotoon geheel! Klank is monotoon en je zin loopt overal even snel, terwijl die op het ritme hoort mee te gaan, dus per klank en niet als een sloot woorden achter elkaar aan.

Van dat laaste snap ik geen zak nu doe je net alsof je er verstand van hebt terwijl je zelf zei van niet?
En ik had er idd alles bij moeten zetten dat is mijn fout, betere apparatuur zal zeker niet voor nu zijn en eerlijk deze oliebol kan me allemaal niet meer schelen :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:44

vezzie schreef:
Magnummm schreef:

Van dat laaste snap ik geen zak nu doe je net alsof je er verstand van hebt terwijl je zelf zei van niet?
En ik had er idd alles bij moeten zetten dat is mijn fout, betere apparatuur zal zeker niet voor nu zijn en eerlijk deze oliebol kan me allemaal niet meer schelen :)

Nou met dat laatste geef je al aan dat dit dus gewoon een ontiegelijk nutteloos, flauw, kinderachtig en doelloos topic is. :evaw:

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:46

En ik had er idd alles bij moeten zetten dat is mijn fout, betere apparatuur zal zeker niet voor nu zijn en eerlijk deze oliebol kan me allemaal niet meer schelen :)[/quote]

Nou met dat laatste geef je al aan dat dit dus gewoon een ontiegelijk nutteloos, flauw, kinderachtig en doelloos topic is. :evaw:[/quote]
Daarom heb ik dus ook gevraagd om het te sluiten :)
Nog een ding :) voor je zo een dingen zegt denk twee keer na :)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:53

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je niet goed kunt zingen :o Het is behoorlijk vals en erg eentonig ;)
Ik geef als tip: als je het leuk vind doe het dan gewoon lekker onder de douche ;)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:55

magootie schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je niet goed kunt zingen :o Het is behoorlijk vals en erg eentonig ;)
Ik geef als tip: als je het leuk vind doe het dan gewoon lekker onder de douche ;)

Dat vind ik een nuttige tip :)
eentonig klopt volledig want k heb gewoon een eentonig stem, k probeer dat te veranderen.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:56

ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooi :o Ik zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven :o
Ik zet het ook niet youtube, want dan krijg ik dit soort reacties.

Probeer eens alles op te nemen wat je zingt, en dan naar de tips te kijken, houd je te toon lang genoeg? Zing je te hoog/te laag of goed? etc.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:57

PaardenliefJ schreef:
ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooi :o Ik zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven :o
Ik zet het ook niet youtube, want dan krijg ik dit soort reacties.

Probeer eens alles op te nemen wat je zingt, en dan naar de tips te kijken, houd je te toon lang genoeg? Zing je te hoog/te laag of goed? etc.

Dank je :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:00

Ohja, ook nog een tipje: Probeer eerst Nederlands te zingen, als je daarin vorderingen maakt, kun je langzaam aan Engels beginnen. :)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:04

PaardenliefJ schreef:
Ohja, ook nog een tipje: Probeer eerst Nederlands te zingen, als je daarin vorderingen maakt, kun je langzaam aan Engels beginnen. :)

Zal ik doen maar ik ken bijna geen nederlandse liedjes xD

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:06

Oh, probeer er een paar van Nick en Simon, Marco Borsato, daarvan zijn er vast een paar die je zo kunt meezingen! :)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:08

PaardenliefJ schreef:
Oh, probeer er een paar van Nick en Simon, Marco Borsato, daarvan zijn er vast een paar die je zo kunt meezingen! :)

Euhm de liedjes van Nick en Simon vind ik echt verschrikkelijk marco zal ik eens bestuderen xD

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:08

Hahah oke :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:31

miepietjuh schreef:
Waarom moet er weer zo worden gedaan?!
dit wil toch niemand?

TS heeft dit erop gezet omdat ze opbouwende kritiek wil, dat is duidelijk.
Ze wil geen reacties waar ze niets aan heeft. Ze vind zingen leuk en waarom zou ze ermee moeten stoppen.

Ze wil niet, QUOTE: Godmiljaar, post je nou weeral.... Nee, ik vind nog steeds dat je niet kunt zingen, je zingt door je neus, je speelt het nummer verkeerd ook trouwens, het is veel te langzaam, veel te moeilijk voor iemand die net begint..... Echt, neem nou gewoon zangles... QUOTE

Dit noem ik niet opbouwend...

Sorry TS heb geen idee of het goed is of slecht, heb er geen verstand van..

De reden dat ik zo reageerde is omdat dit het zoveelste topic is waar ze om tips vraagt, die ze vervolgens niet gebruikt.
En het spijt me heel erg, maar als muzikante die op het randje heeft gestaan van professioneel muzikante worden, hoop ik toch wel dat ik er verstand van heb. En ja, ik reageer pittig. Dat komt omdat ik me altijd kapot erger aan mensen die boos worden omdat ze niet horen wat ze willen horen. En muziek is dus een gevoelige snaar bij mij. Pudum tsjjjjj, woordspeling.

TS, je zegt geen tips te krijgen. Als je goed kijkt zie je dat ik al heel vaak tegen je heb gezegd dat je door je neus zingt. Heb ook tips gegeven om daar vanaf te komen. Maar......... Ach....Als je echt tips wilt om iets mee te doen hoor ik het wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:40

Volgens mij gaf ik een prima reactie op de eerste pagina, maar kennelijk wordt daar door TS overheen gelezen en meteen in capslock overheen gebruld.
TS, ik gaf inderdaad als advies om zangles te nemen, en dat is imo nog steeds het beste wat je kunt doen. Ik wist niet dat je momenteel geen mogelijkheid had om zangles te volgen, ik heb nog nooit eerder een topic van je gezien en nee, zulke dingen kan ik ook niet ruiken.

Een beetje aardiger reageren (van beide kanten!) kan toch wel, Magnummm bijvoorbeeld; natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar het gaat nog altijd vooral om de manier waarop je iets zegt. Je het ook onderbouwend of vriendelijker brengen ipv iemand meteen af te kraken, dat is helemaal niet nodig. Mensen bij wie een 'gevoelige snaar' geraakt wordt kunnen beter even een paar keer rustig ademhalen voor ze iets plaatsen, want ook al vindt je dat iemand een bord voor zijn kop heeft, dan nog kun je best normaal reageren toch? Ik kan me voorstellen dat zo'n filmpje plaatsen best gevoelig kan liggen, al helemaal als iedereen meteen begint te roepen dat je er geen hol van bakt. Geef dan meteen nuttige tips, en niet nog even nadat je iemand hebt lopen afzeiken.

TS, waarom kun je niet op zangles als ik vragen mag? Je zingt inderdaad (behoorlijk) vals en monotoon, misschien is het een optie om op YouTube filmpjes te kijken van mensen die zingen (of zangles geven op YT, dat zal er vast wel zijn) en verder zou je simpele stemoefeningen kunnen doen, die zullen op internet vast ook wel te vinden zijn. Verder denk ik dat je alleen beter leert zingen door les, vanaf de computer is dat niet echt te doen.