[GO] Nieuw logo - Lisa Dijk Photography

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van deze logo ontwerpen?

Nummer 1 vind ik het leukst
40 (36%)
Nummer 2 vind ik het leukst
9 (8%)
Vind beide logo's niet mooi.
5 (4%)
Vind beide logo's wel leuk maar niet professioneel overkomen.
12 (10%)
De dieren vind ik overbodig, alleen de naam is ook prima.
6 (5%)
Je huidige logo vind ik het best
39 (35%)

Totaal aantal stemmen: 111

xBueno

Re: [GO] Nieuw logo - Lisa Dijk Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:53

Ik zou ook het oude logo houden, maar vind van deze wel de 1e het mooist.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:01

Zonder twijfel de eerste.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:22

Lisa ! aan de kant leggen, en het even laten borrelen :j
vaak krijg je dan iets beters waar je meer achter staat. De twijfel die je nu al hebt, heb je over een jaar nog erger.. kun je weer met een nieuw logo bezig. En ik lees hier het e.e.a. over het oude logo.

Je wilt niet voor niets een vervanging toch? .. ook niet terug vallen in je oude logo. Daar ben je zelf blijkbaar op uitgekeken :j

Gun jezelf even tijd, zelf ben je de lastigste klant want niks is goed genoeg :') en je hebt toch geen deadline..

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:33

Bedankt voor de reacties! zoals ik al zei blijf ik gewoon nog even bij mijn huidige logo :) maar wel nog steeds leuk om die verschillende meningen te horen! mijn oude logo vind ik gewoon wat simpel en dat vind ik er zelf wat minder aan, maar simpel is ook niet verkeerd daar niet van, maar ik mis gewoon nog iets, maar deze twee ontwerpen worden 't hem sowieso niet meer :+

Logo's maak ik overigens met Adobe illustrator.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:24

NonaWen heeft wel gelijk inderdaad, dat je vaak als je het even weglegt op de beste ideeën komt.. je hebt zo te zien te vaardigheden en de programma's om zelf erg goed te kunnen designen, dus wat dat betreft moet het zeker lukken iets te maken waar je 100% tevreden mee bent :D
Zo ging het met zowel mijn website als logo ook. (En met schoolverslagen ook vaak, even wegleggen en daarna heb je ineens weer inspiratie.. jammer dat die wel een deadline hebben :') )

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:59

:Y) Creativiteit kun je ook niet forceren :o :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:15

De grootste fout die bedrijven en mensen maken die een sterk logo hebben staan, is hun hele huisstijl omgooien. Klanten herkennen het niet meer, en neigen daardoor vaak naar een ander. Kleine wijsheid uit het vakgebied als grafisch ontwerper die ik graag wil meegeven.

Ik vind deze twee ook niet weergeven wat je eigenlijk doet - dwz, ze komen op mij erg over als een "groothandel" voor diergerelateerde producten. - probeer dichter bij je kern te blijven.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:46

hmm ook ik vind je huidige logo veel beter!
Het logo wat je gemaakt hebt is veel te druk voor je foto's dat is jammer.
Het is altijd wel jammer om een copyright te plaatsen op je foto maar het doel ervan is wel belangrijk (daar bedoel ik mee dat de foto altijd mooier is zonder copyright dan met ;) )
Ga eens kijken naar voorbeelden van andere fotograven. Dan zie je dat bijna alle copyrights gewoon namen zijn en bijna nooit grote afbeeldingen.

Dit soort logo's zijn wel heel straks en heel wat anders dan je hebt gemaakt maar (persoonlijk) vind ik die veel stijlvoller
http://www.flickr.com/photos/sdgunn/3785341679/

http://www.teamyuphoto.com/blog/wp-cont ... 526020.jpg

http://www.teamyuphoto.com/blog/wp-cont ... 526020.jpg

http://blog.millsphotography.co.za/wp-c ... 982607.gif

zorg dat je logo niet teveel gaat afwijken.
Mensen kennen ju nu gewoon als Lisa dijk met tekst.
Liever restylen dan volledig vernieuwen!!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:24

Nogmaals, ik blijf sowieso voorlopig bij het logo dat ik nu heb, en kies niet voor deze ontwerpen
(even wat duidelijker voor eventuele nieuwe reacties :)) )

Nette voorbeelden _Jessie alleen zijn die ook vrij simpel en een beetje hetzelfde idee als mijn huidige logo vind ik.
Ik kom er ook uiteindelijk wel uit denk ik wat voor een logo het best bij mij past, heb zelf een jaar grafische vormgeving gedaan en was voor die tijd en na die tijd er al veel mee bezig :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:33

Had inderdaad gelezen dat je voorlopig nog je huidige logo gebruikt, goed zo!
Ik heb die opleiding ook gedaan en afgerond dus voor mij is mijn werk op dit moment ;)
en meestal: Less is More he. Simpele dingen zijn vaak juist het moeilijkst te bedenken maar wel het mooist, herkenbaarst en duidelijkst.
Consument (sorry iedereen :+ dat is ons altijd verteld) is dom dus je moet het ze in hapklare brokken aanleveren.
Creativiteit altijd goed! Anders bedenk je niet iets anders dan andere (ookal is alles al een keer gedaan)
Lekker blijven experimenteren en dan kom je er wel! Helaas blijft het grafisch vak een vak op basis van meningen (op technisch en geschiednis gedeelte na uiteraard) dus als jij er maar een goed gevoel bij hebt!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:41

Ja dat is wel weer waar! en helaas is inderdaad alles al een keer gedaan, ben mijn huidige logo ook een paar maanden terug tegengekomen, echt precies dezelfde opzet, dus toen had ik al zoiets van.. "word tijd voor een nieuw logo" Ik ben zelf ook altijd van de simpele dingen, ach ik ga nog eens kijken en wie weet plak ik weer tegen die tijd wat ontwerpjes in dit topic of ik open weer een nieuwe! :) het is niet dat ik persee tips nodig heb, maar ben altijd reuze benieuwd naar de reacties, want als de "klant" het niets vind... :+

Maar bedankt voor je commentaar! :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:43

haha graag gedaan hoor en ik weet wat je bedoelt. Ben benieuwd wat het word. Gewoon lekker door knutselen :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:45

Ben zelf ook wel benieuwd haha _O-