[VER] Het Licht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Iljavdm

Re: [VER] Het Licht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:10

Spannend, ik wil vervolg :D

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:54

nieuwe updatee :D
met een nieuw persoontje erin (pas aan het eind)
ik moest namelijk iets bedenken voor die 1500 woorden,
en toen kwam er maar een nieuw persoon in :j

Citaat:
Deel 3:
Amy verstijfd helemaal, bibberend maakt ze het pakje open. Het is een dvd, er zit een briefje bij: voor als je je boy al mist. Staat erop. Amy twijfelt of ze de dvd wel wil zien. Ze gooit het briefje op de tafel en ziet dat er op de achterkant ook nog iets staat: en waag het niet dit aan iemand te laten zien of te vertellen, verbrand dit briefje! Amy begint steeds sneller te ademen en rent met het briefje naar de keuken toe. ‘waar liggen die stomme aanstekers nou.’ Denkt ze hardop terwijl ze een aansteker zoekt. ‘hebbes!’ ze rent naar buiten toe, naar een plekje achter de schuur waar toch nooit iemand komt en verbrand het briefje. Het briefje is al lang opgebrand maar toch blijft ze nog even zitten. Als Amy weer de dvd denkt krijgt ze een rilling over haar heen. Wat zou daar opstaan? Durf ik wel te kijken? Denkt ze. Opeens hoort ze iemand, ‘Amy hee waar was je ik zocht je overal.’ Logan kwam vanachter de schuur vandaan.’owh hee Logan.’ Zegt Amy afwezig. ‘Wat heb je verbrand?’ vraagt Logan verbaast. ‘owh een briefje van Ken.’ In een keer schrikt Amy, oliebol dat had ik helemaal niet mogen zeggen, denkt ze. Damion, Tori en Liz komen er ook aan. ‘hee jongens, zaten jullie hier?’ roept Liz die van achter de schuur komt geklommen. ‘ja ik…’ voordat Logan verder kan praten onderbreekt Amy hem, ‘ik ga huiswerk maken!’ en ze loopt weg. ‘oliebol!’ zegt Amy hardop, ‘ik heb de dvd nog in de bieb laten liggen.’ En ze rent naar de bibliotheek. Gelukkig hij ligt er nog, denkt ze dit keer in zichzelf. Amy kijkt om haar heen, er is niemand dit is het beste moment om de dvd te kijken maar durft ze het wel? ‘kom op Amy, doe het voor Jake.’ Moedigt ze zichzelf aan. Amy pakt de dvd en loopt naar een computer toe. ‘je kunt het wel Amy, kom op.’ Zegt Amy weer. Ze stopt het dvd’tje in de computer, en ze klikt op afspelen. ‘zo Amy, je wilt weten hoe het met je boy is?’ hoort ze een stem op de computer. In een keer komt Ken’s hoofd in beeld. Amy begint steeds sneller te ademen. ‘dan zul je dat weten.’ Zegt Ken, en hij loopt naar een jongen in een stoel. ‘Jake!’ gilt Amy. Jake zat vastgebonden aan een stoel, en hij had zijn hoofd laten hangen. ‘haha Jakie, zo kan je chick je mooie bewerkte gezichtje niet zien.’ Zegt Ken met een stem die van vriendelijk naar boos gaat. ‘laat hem met rust, laat hem met rust!’ fluistert Amy. Maar Ken loopt op het filmpje naar Jake toe, en hij pakt hem aan z’n haren en tilt z’n hoofd omhoog. Amy krijgt tranen in haar ogen, dit is de eerste keer in 7 jaar dat ze weer moet huilen, de eerste keer sinds het ongeluk van haar moeder. Ze hoort Jake zacht kreunen, en ze kijkt naar zijn gezicht, er zit een grote snee naast zijn oog en hij heeft een kapotte lip. ‘ach gut arme Jakie Jakie,’ zegt Ken met een stem alsof hij tegen een baby praat, maar in een keer slaat zijn stem om, ‘en jij kunt er niks tegen doen Amy.’ Zegt hij boos en begint dan te lachen. Jake trekt zijn hoofd weg van Ken, Amy hoort Jake heel zacht kreunen ze weet dat hij pijn heeft maar ze voelt zich niet schuldig. De tranen stromen uit de ogen van Amy, en ze kan even niks meer zeggen. ‘als je dit tegen iemand zegt Amy, of dit aan iemand laat zien dan weet je wat er met die Jakie Jakie van je gaat gebeuren,’ Zegt Ken boos, ‘en zoals je ziet zitten we nu nog in dat mooie lokaaltje van je maar zodra jij deze dvd hebt gekeken zitten we alweer ergens anders, maar ja dan moet je wachten tot het volgende dvd’tje wil je weten waar we heen gaan.’ Het beeld wordt wazig en ze hoort Ken nog hard lachen en nog een harde kreun van Jake en dan is de dvd afgelopen. Amy kan haar tranen niet binnen houden, en het stroomt eruit. Ze haalt het dvd’tje uit de computer en loopt naar de stallen toe. Amy hoeft niks te zeggen, Luna voelt al aan dat er iets is met Amy. Amy gaat in de stal zitten en Luna gaat er naast liggen.

‘Amy word wakker het is etenstijd!’ Amy doet haar slaperige ogen open en kijkt om zich heen, ze ziet dat Luna nog steeds tegen haar aanligt en dat Tori met haar hoofd boven de boxdeur hangt. Haar ogen doen pijn van het huilen. ‘Amy je ogen zijn helemaal rood, heb je gehuild?’ vraagt Tori bezorgt. ‘nee er is waarschijnlijk wat stof in gekomen of zo iets.’ Liegt Amy. Ze wrijft een keer goed in haar ogen en staat dan op. ‘wat gaan we eten?’ vraagt Amy zo opgewekt mogelijk. En terwijl ze over het eten praten lopen ze naar binnen. Voordat Amy de deur open kan doen… ‘Amy vanavond gaan we vroeg slapen.’ Zegt Tori streng. Tori en Amy slapen met z’n 2en op 1 kamer. Amy weet dat Tori haar dan gaat uithoren, maar ze weet ook dat ze Tori nu maar beter even niet kan tegenspreken. Amy kijkt Tori nog een keer aan met een bange blik en loopt dan de etenszaal binnen. ‘joow hierzo!’ schreeuwt Damion. Ze lopen naar de tafel waar hun groepje altijd zit. ‘woow Amy gaat het wel?’ vraagt Liz bezorgt. ‘hé ja, Amy wat is er?’ vraagt Damion. De hele groep kijkt haar aan en Amy kan het niet binnen houden, ze gaat aan de tafel zitten en gooit haar hoofd in haar armen. ‘ik wil niet dat jullie zien dat ik huil.’ Hoor je mompelend en huilend tussen haar armen uit komen. Iedereen gaat naast Amy zitten en probeert haar te troosten. ‘Amy je hebt niet gehuild sinds…’ even twijfelt Logan of hij wel verder moet praten, maar toch doet hij het, ‘sinds 8 jaar geleden.’ ‘Ja Amy er moet wel iets ergs gebeurt zijn.’ Zegt Liz erachter aan. Amy is alweer iets gekalmeerd, ‘vanavond meeting in de bibliotheek om half 8.’ Zegt Amy. ‘stilte in de zaal, tafel 1 mag eerst zijn eten komen halen.’ Krijst Francine. Als het eten op is gaat Amy nog even naar de stal. ‘hé meissie,’ zegt Amy op haar kalme en rustige toon, ‘ik kom je nog even een half uurtje verwennen.’ Luna briest, en Amy begint haar te masseren. Na een half uurtje kijkt Amy op haar mobiel, ‘oliebol al half 8, sorry Luna ik moet gaan.’ Ze geeft nog een zoen om Luna’s neus en rent dan snel naar binnen. Als ze net de deur achter zich dicht doet komt Francine aangelopen. ‘zo en waar was jij? Had je geen corvee?’ zegt ze boos. ‘nee Francine, ik had een avondje niks.’ Zegt Amy op haar liefste toon. ‘ik geloof er niks van, jij gaat het hok maar even schoonmaken.’ Zegt Francine nog bozer. ‘maar, ik moet…’ voordat Amy kon uitpraten werd ze al onderbroken, ‘niks geen ge-maar, je gaat nu het hok schoonmaken en opruimen.’ oliebol, denkt Amy, dat ook nog. Ze haast zich naar de bezem kast en pakt er de spullen uit die ze nodig heeft. Als ze in het hok staat denkt ze, waar moet ik in vredesnaam beginnen?! Het is echt een verschrikkelijke rotzooi. Ze begint maar in een hoekje en uiteindelijk is alles opgeruimd. Ze rent weer naar boven en kijkt op de klok, ‘oliebol 8 uur alweer.’ Denkt ze hardop. ‘en waarom heb jij zo’n haast mevrouw?’ zegt Francine met haar schrille stem. ‘ik had met Tori afgesproken, ik ben klaar met het hok mag ik nu gaan?’ Amy houdt zich in om niet boos op haar te worden, en beleefd te blijven. ‘als je die schoonmaak troep nog even opruimt mag je gaan.’ ‘dank u wel mevrouw.’ Zegt Amy beleeft, en ze blijft Francine na kijken totdat ze de deur door is. Dan rent Amy naar het schoonmaak hok, dumpt haar spullen en gaat door naar de bibliotheek. Als ze de trap oploopt wordt ze weer tegengehouden maar dit keer door Alice, het jongste meisje van het huis. ‘Amy waarom moest jij huilen?’ vraagt ze. Alice is nog maar 4 jaar oud en heeft allebei haar ouders nog maar die hebben totaal geen tijd voor haar. ‘dat vertel ik je nog wel een keer oke? Als je iets ouder bent, maar nu heb ik een beetje haast. Ga jij nog maar even een koekje halen.’ Zegt Amy terwijl ze er van baalt Alice zo te moeten weg sturen. ‘oke Amy.’ Zegt Alice. Amy rent alweer weg. ‘Amy?’ hoort ze Alice nog zeggen. ‘wat is er Alice?’ ‘wil je een geheimpje horen?’ zegt ze. ‘ja vertel maar snel dan.’ Alice loopt naar Amy toe en gaat met haar mond naar Amy’s oor toe. ‘ik vind jouw de liefste van het huis Amy, je bent als een grote zus voor me.’ Amy houd haar adem even in, ze was altijd enigs kind geweest en had er van gedroomd een zusje te hebben, Amy’s hart smelt van de woorden van Alice. ‘en jij bent als een zusje voor mij Alice.’ Ze geven elkaar nog een dikke knuffel. ‘maar nu moet ik echt gaan hoor, ga maar gauw je koekje halen.’ Zegt Amy en rent dan snel door naar de bibliotheek. ‘sorry dat het zo lang duurde jongens maar ik kwam Francine tegen en dan weet je het wel.’ Zegt Amy hijgend. ‘geeft niet, wij hebben de tijd voor je. Maar wat is er nou aan de hand?’ vraagt Tori bezorgd. ‘jongens, ik moet jullie iets laten zien…’

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:16

Jeetjeee, waarom nou op het spannendste moment stoppen :') Hahhaa spannend ik wil weer vervolg XD

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 21:23

dat heet nouw een cliffhanger :')

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:33

Ik wil oo kweer een vervolg :D

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:38

op naar het vervolg :D

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:53

super leuk lisa! Wacht in spanning af op het vervolg!! :D

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:55

wauw ik heb alles gelezen !!
VERVOLG ! :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:09

AA super! Snel verder schrijven hoor! :)
Wel klein spellingsfoutje:
'ik vind jouw de liefste van het het huis'

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:39

WenMLove schreef:
AA super! Snel verder schrijven hoor! :)
Wel klein spellingsfoutje:
'ik vind jouw de liefste van het het huis'

owh haha grappjeee :D
dat jouw is ook een woord dus zegt word niet dat het fout gespeld is want ik typ ook wel eens nouw inplaats van nou maar nouw is geen woord dus dan geeftie dat aan :')

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:41

dankjullie allemaal :)

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:59

supermooi lisa! <3
heb allesgelezen, je moet een boek gaan maken joh! :):)

wanneer komt het volgende deel? (a')

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:12

haha dankjee liset <3
idunno vandaag wss omdat ik:
Vandaag nog lekker vrij benn van school :D :D

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:32

IK OOK :D :D

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:33

lang levee het vandaag nog vrij zijjn :D :D
lang levee vanavond weer GTST *\o/*

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:48

mooi verhaal Lisa! :)
je moet snel weer eens hier komen
imissyou :+:

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:52

jaa idd,
snel weer afspreken :j :))

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:55

leuk verhaal!!

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:37

dankjee,
zal weinig tijd hebben om verder te schrijven,
omdat ik 6 uur op moet voor school en half 7 weer terug ben
maar als ik mn laptop heb kan ik 's avonds in bed wel wat schrijven :j

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:28

haha, ik ben benieuwd ;)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:53

het word vrijdag pas weer wat iedereen ):
ik ga vanaaf na gtst al naar bed wnt ik moet er morgen weer 6 uur uit, en ik was gisteren ook al laat naar bed geweest,
en ik ben pas weer half 7 thuis.
dan eten, pony's, gtst en weer naar bed.
maar ik ben vrijdag vrij :D

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:02

jeeeeeeeeeeeuujj :):)

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:36

Nou het is Vrijdag huphuphup :P

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:55