[DIGI][WIP] Paard van IndianVegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:19

xxnienke94 schreef:
kan ik niet bij je op cursus komen :o?!

daar zeg je zoiets... ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:21

Wat gaaf!
Je hebt zijn glans mooi te pakken!

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:11

Wow wat super zeg.
Wat voor programma gebruiken jullie daar toch voor ?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:31

Bedankt voor jullie reacties, erg motiverend :j
Mabotje en valyzja: Ik werk inderdaad in photoshop. Maar er zijn best veel programma's waarmee je digitaal kan tekenen. Als je eens wat wilt proberen dan kan je ook gimp downloaden, dat is gratis.
xxnienke94: Haha, dank je wel, maar ik ben zelf nog veel te erg aan het knoeien :o Meestal probeer ik gewoon wat en dan maar hopen dat er iets uitkomt :D

Weer iets verder. Ben maar begonnen aan de persoon. De tweede keer dat ik daadwerkelijk een mens probeer te tekenen, dus lekker aan het uitvogelen hoe en wat.

Afbeelding

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:44

Werkelijk ongelooflijk! Je moet natuurlijk ook een beetje kunnen tekenen. Doe je dat gewoon met een tekentablet en gebruik je dan een photoshop brush of zo? Hoe krijg je dat in hemelsnaam zo echt? Het lijkt wel of dat paard glanst! Mijn mond valt echt letterlijk open van verbazing... je zou me hier voor de grap moeten kunnen zien zitten :D
Ik kan al helemaal niet tekenen, maar ik ben gewoon heel geïnteresseerd hoe je zoiets doet? Wat je dan bijv doet of gebruikt in photoshop. Ik ga morgen ook eens e.e.a. googlen, kijken of ik wat wijzer wordt. Vindt de techniek gewoon fascinerend.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:42

Haha, leuk zo'n geïnteresseerde reactie :D Ik werk inderdaad met een tekentablet. In photoshop heb je heel veel verschillende brushes, maar ik gebruik eigenlijk altijd de gewone ronde zachte brush. Deze kan je op verschillende grotes zetten en op verschillende dichtheden. Door de dichtheid van een kleur te verkleinen kan je hem beter over laten lopen in een andere kleur of kan je hem mengen met een andere kleur. De glans krijg je bijvoorbeeld door een heel lichte kleur (bijna wit) te gebruiken.

Maar misschien dat verschillende tutorials over digitaal tekenen het inderdaad wat beter kunnen uitleggen ;)

Het is me jammer genoeg ook nog niet gelukt om iets verder te komen. Nu het vakantie is heeft m'n broer de comp. het meest van de tijd ingepikt. Hoog tijd dus voor een eigen labtop :P

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:54

Advies: koop een Mac :D Bij mij komt er geen Windows PC meer in... (daar heb ik dan weer wel wat verstand van :) )

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:10

Wauw, hij wordt echt gaaf! _/-\o_ Mooi kleurgebruik ook, het lijkt net een foto!!

EmmaVZ

Re: [DIGI][WIP] Paard van IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:01

Hij wordt echt mooi! Ga je het paardenlijf nog gedetailleerder maken of laat je het zo?
Ik ben benieuwt hoe dat mens gaat worden :P

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:43

jeetje wat mooi! Echt prachtige kleuren gebruik je, ik zie gewoon de zon schijnen op het paard!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:43

nou ik zou niet eens weten hoe ik moet beginnen :o haha. nou als je ooit eens een cursus geeft schrijf ik me in :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:50

Wauw supermooi, ben benieuwd hoe je het verder gaat maken! :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 16:15

Dank jullie wel voor de leuke reacties :D

Mabotje: Echt, een mac? Ik heb er dus echt geen verstand van, maar is het niet zo dat alle 'normale' programma's niet op die computers draaien, en dat alles anders is?

xxnienke94: Haha, als je vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen. Dan zal ik proberen om er antwoord op te geven :D

Ben weer iets verder. Ik denk dat het lichaam zo wel af is (afgezien van het rechter voorbeen). Ook een beginnetje gemaakt aan de manen, maar ben er nog niet echt tevreden over.

Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:29

Heel erg mooi :)
Ik zou het alleen mooier vinden als het lijf iets meer gedetaileerder is, want nu is het hoofd vol details en het lichaam niet zo...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:03

Ik vond het al mooi toen het nog niet eens zo ver was... kijk werkelijk mijn ogen uit. Lijkt me dat je dus echt wel moet kunnen tekenen, anders wordt het nooit iets en dat is nou net iets wat ik niet kan.
Op een Mac kun je net zo goed alles draaien hoor. Dé programma's zijn er ook voor de Mac en dat wordt alleen maar steeds meer. Het werkt idd anders dan Windows ja, meer veel logischer (vindt ik dan). Een programma deïnstalleren??? Welnee joh, je sleept gewoon het icoon naar de prullenbak en klaar is kees. Wordt vanzelf allemaal gedeïnstalleerd. Je hebt geen last van virussen. Er is Office 2011 voor Mac en werkt net als office voor Windows. Dat moet je er wel los bij kopen, maar is echt wel betaalbaar. Ik heb de Adobe suite CS5, Lightroom 3. Wat heb je nog meer nodig?? Ik wil echt nooit, nooit anders meer. Zit de hele avond heerlijk met mijn laptopje op schoot. Batterij gaat langer mee. Heb een Time Capsule gekocht die als router én als external disk werkt (draadloos). Echt top. Ga er maar eens wat info over verzamelen, heb ik toen ook gedaan.... maandenlang info verzameld, fora gelezen, etc. Het kost een paar centen, maar ik heb er werkelijk nog geen 10e seconde spijt van gehad en zou het zó weer doen. Ik kan het in ieder geval echt aanbevelen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 22:12

Mabotje: Bedankt voor je uitgebreide antwoord +:)+ Dat klinkt allemaal inderdaad wel erg interessant. Ik moet er echt eens wat meer info over op gaan zoeken merk ik, want weet er dus echt veel te weinig vanaf.
Haha en bedankt voor je het compliment. Eerlijk gezegd is het voornamelijk heel goed kijken en dat dan na proberen te maken. Je moet mij echt niet vragen om iets uit m'n blote hoofd te tekenen, dat kan ik absoluut niet.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:44

Hij wordt echt heel erg gaaf zeg! Vind het idd net een foto!!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:09

Door vakantie en een verhuizing erg weinig tijd gehad om te tekenen. Maar wilde deze toch echt wel eens een keertje afronden, dus vanmiddag eventjes lekker bezig geweest. Kwam er dus achter dat ik echt geen mensen kan tekenen :D
Denk dat ik hem zo wel klaar vind.

Afbeelding

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:12

Hij is echt goed zo :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:43

Vond 'm al fantastisch en vindt 'm nog steeds fantastisch!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:56

Dank jullie wel :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:58

Erg mooi geworden! :j

Ik zou denk ik zelf wel voor een andere kleur kopstuk zijn gegaan, dat zwarte achter de oren springt er nu wel erg uit voor mijn gevoel. Dezelfde goudkleur als het bakstuk is rustiger denk ik. :)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:59

toen ik alleen al de schets zag dacht ik al; wów, maar nu je klaar bent, ik kijk mijn ogen uit... ik zit hier echt met mijn mond open... ,, Die kleuren en die details.. fantastisch! <3

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:35

Elanor schreef:
Ik zou denk ik zelf wel voor een andere kleur kopstuk zijn gegaan, dat zwarte achter de oren springt er nu wel erg uit voor mijn gevoel. Dezelfde goudkleur als het bakstuk is rustiger denk ik. :)

Daar kan ik eerlijk gezegd wel in mee gaan...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:05

Wauw jeetje! vind het erg knap dat je dat kan met de pc. Heel mooi al die kleurtjes in het paard!