[DIGI][WIP] Mijn grote liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:44

OMG! :oo :wow: :oo Je bent echt súper vooruit gegaan, echt, mijn complimenten! +:)+

Ik zou eerst de basiskleuren opzetten, en dan later de haren-laag eroverheen, dan zijn zijn schaduwen etc. Makkelijker aan te passen, en je kan dan nog meer spelen en mengen met kleur.

Ben benieuwt naar het eindresultaat! :D

Hoe heb je de kuif gedaan? :o

S_en_Z

Re: [DIGI][WIP] Mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:52

thoraklover ik was van plan de rest van het hoofd eerst een egale kleur te geven, daaroverheen via
opacity en flow laagjes daaroverheen en daarna pas de harenlaag..

Dat is toch de aardige normale gang van werk? :=

(ik moet echt wennen aan zo'n gekleurde achtergrond)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:57

O, Oké, aangezien je de bles al haarig hat gemaakt dacht ik dat je alles zo ging aanpassen ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:00

Ziet er netjes uit! Ik doe het je niet na! Vooral die voorpluk, echt knap gedaan! Ben benieuwd naar het eindresultaat :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:01

:= heb ik gedaan om straks de verhoudingen op de juiste plek te krijgen,

ook de schaduwen doe ik in de basis al een ander licht kleurtje, omdat ik het anders
op gegeven moment niet meer zie :o

Uhm... thoarklover.. eerlijk? Heb eerst allemaal streepjes gezet in de kuif (op de lengtes) toen allemaal kleuren.. toen al het rood ingekleurd..
en toen weer kleuren eroverheen en de schaduwen zo gelijk mogelijk geplaatst...

(ben best lang bezig geweest hoor) Op het vorige upje in link zie je hoe hij eerst was.

Nu inmiddels heb ik de kuif nog iets bijwerkt, zal zometeen nog wel n upje plaatsen

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:38

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:53

Ik vind dat je de voorpluk echt schitterend gedaan hebt :j Ik zelf heb nog altijd wat moeite met de manen, maar heb er eerlijk gezegd ook niet echt het geduld voor :o
Ik ziet op de overgang van oor naar manen nog wel een paar rode stipjes tussen de manen. Misschien dat je dat nog even weg kan werken?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:58

ik zie ze niet.. maar dat kan door mn laptop scherm komen. Zal ff op grote pc kijken later (hoe groter je scherm hoe groter en duidelijker het beeld?) :+

Als ik ze tegenkom zal ik ze bijwerken :j

Bedoel je ong onder aan het oor? Daar lijkt idd wel iets te zitten. Ben nu te kippig na al die lijntjes :P

ben het met je eens hoor, roosjes en een rechte pluk zijn veel makkelijker.. hhaaahahaha

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:20

Ik bedoel inderdaad onder aan het oor.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:00

Netjes hoor! :D Ongelofelijk wat er allemaal mee te maken is !

Ik wil dit ook zo graaag kunnen :):) Maar echt geen idee waar ik moet beginnen?
Is hier niet een tutorial van?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 21:06

maysiee ik ben ook maar een beginner hoor... Tip:

Begin op iets met veel haar!!!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:13

Maar hoe maak je zo'n vachtstructuur nou dan .. Dat doe je haar voor haar of ??? Echt geen ervaring met digitaal :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 21:42

hoe ik de vacht op het hoofd ga doen moet ik zelf ook nog uitvogelen :=

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:42

oh, nu je de foto er zo bij zet: hij heeft inderdaad een nogal brede/grote neus :D
Dan heb ik niks gezet, maar ik heb meestal zo'n standaard maat paard in mn hoofd, dan lijkt ie te breed, is dus niet zo! ;)
Vind de voorpluk echt super gedaan :j ben benieuwd hoe je de kaaklijn/schaduwen etc. gaat doen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:51

hahaha ja amanda ik vind ook dat foto's snel vertekenen hoor. Soms zijn foto's op je camerabeeld ook veeeel mooier dan als je ze op de pc ziet. Zijn echte kleur was ook heel moeilijk te vangen.. Ik heb foto's dat hij echt bruin is.. Terwijl hij eigenlijk altijd meer rood oranje over zich heen droeg. De kleur die nu op het hoofd zit (als ondergrond) was absoluut de kleur niet die hij had. :p
Je moet ergens mee beginnen.

Ik baal ook dat ik voor de achtergrond rood gekozen heb (kleur vd liefde) want dan had ik meer rood en oranje in de voorpluk bewerkt (dat was nl. Bruin met een rode gloed)

Bedoelde in de OP met realistisch dus ook echt ''voor mij'' en niet persee van de foto.

En ook meer zoals de voorpluk.. Gewoon zo gedetailleerd mogelijk

Heb straks 3 weken vakantie dus ben ook benieuwd! (vind het nog knap lastig hoor hihihi)

Mijn nieuwe paard heeft een brede kaak en een vrij smalle neus, die heeft ook best een lang hoofd. Op sommige fotos zie je dat niet maar als ik zo'n foto zou gebruiken zou ik hem ook zo tekenen als ik haar ken :j

Daarom heb ik er wat meer foto's bij gezet.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:05

maar als je met lagen werkt kun je er toch ook een andere achtergrondkleur tussenzetten? Of heb je wel op het rood geschetst?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:13

heb eerst de achtergrond gekleurd. Buitenste rand iets donkerder en daarna steeds iets lichter, merk met rasteren al dat je schets mooi wegkleuren in de achtergrond aardig lastig wordt.

(snap nu wat je bedoelt met lagen, kwartje is gevallen)

Um nee.. Dit is de eerste en enige laag.

ik dacht dat er wat anders bedoelt werd.

Weet nog niet zo goed hoe dat werkt := heb t een x perongeluk gehad idd met die lagen. Maar om iets onbenulligs in de eerste laag te veranderen moet je eerst alle andere lagen verwijderen. Of je moet er overheen gaan kleuren.

Maar zo logisch had ik t nog nier bedacht := op dit moment wordt ieder streepje dus duidelijk goed gezet, kan soms 5 min duren. En als ik denk oei straks gaat er ieta fout doe ik de stap opslaan, afsluiten en opnieuw openen en ga ik dan de fout in dan history brush :=

wat betekend dat er weleens meer verdwijnt dan ik wil :p

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:40

Haha, als ik het goed begrijp dan werk je heel moeilijk ;)
Je kan nu nog steeds beginnen om met lagen te werken. Jij werkt toch met photoshop cs5? De nederlandse of engelse versie? Boven in staat wel een kopje met laag (layer). Daar moet je op klikken, dan klik je op nieuw (new) en dan op laag... (layer). Je krijgt dan rechts onder er een laag 1 bij. Deze laag is transparant, dus je ziet ook nog alles van de lagen die er onder liggen. Hier kan je dan op werken. En als er wat fout gaat dan kan je hier op gummen zonder dat je de lagen die er onder liggen weggumt. Zo maak ik altijd een apparte achtergrond, dan een laag met de schets, dan een laag met het paard, dan een laag met de manen en als laatste een laag voor het hoofdstel.
Ik hoop dat je het een beetje snapt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:33

Ik werk idd blijkbaar dus heel erg ingewikkeld! Bedankt Hinke voor je uitleg! En bedankt amanda voor
je PB :D

dat ga ik wel doen voor de vacht en schaduwen dan denk ik :j