[SCH] Hond in aquarel, tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

Re: [SCH] Hond in aquarel, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:22

Tot hiertoe vind ik je eerste poging de beste. Daar moet enkel het contrast in de lange haren en op de neus nog omhoog en je hebt een mooi portret. Er mag zeker meer kleur in zoals bij je tweede poging, maar dan moet je wel op dezelfde manier blijven werken als bij je eerste. Op de tweede foto heb je namelijk alles dicht geschilderd en zit er in de vacht geen enkele diepte meer. Wat je zelf al zei over bij aquarel moet je veel wit laten, dat had je heel goed gesnapt. Alleen hou je je er niet aan bij je tweede foto. Je mag zeker met veel kleur werken en je mag zeker veel in elkaar laten overlopen, maar laat dan ook genoeg highlights voor de diepte. Je begint met je zachte 'overloop'-laag en daarna zet je een laag waarin je duidelijker structuren aan geeft. Je contrast mag echt wel een stuk omhoog en dan ga je goed zien dat het dier zwart is. Het is niet nodig hem helemaal dicht te schilderen. Je ziet zo ook al dat hij zwart is. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:55

Bedankt marjoke :)
Het contrast wordt uiteraard nog groter. Maar als ik delen van het hoofd echt helemaal wit ga laten dan vind ik het contrast toch té sterk, zelfs voor een aquarel. Bij een licht gekleurd dier kan dat prima, maar bij een zwarte hond vind ik het achteraf toch niet mooi.
Daarom zat ik er nu wel aan te denken om de oorharen niet helemaal door te schilderen maar langzaam in het witte papier te laten overlopen ofzo.

Ik wil er wel eigenlijk wat meer kleur in verwerken. Wat zou er mooi bij passen?

En hoe krijg ik die lange haren echt mooi en realistisch?

Volgende stap:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 22:07

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:23

En weer een stapje verder..
beetje donkerder, en weer wat haar erbij.
Ik probeer nu eerst een paar lokken te schilderen en daarna wat schaduw eraan te geven en dunnere haartjes/highlights erin te schilderen, volgens mij wordt het dan al wat netter, toch?
Afbeelding

Het papier begint een beetje te bobbelen terwijl het toch gewoon gespannen is. Ideeën wat ik daar aan kan doen?