[DIGI][WIP] paardje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: [DIGI][WIP] paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 10:41

ach.. ben nog niet klaar.. wellicht komt t nog wel :)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:58

Ik mis een stukje manen naar beneden, dus richting schoft.
Ben benieuwd hoe hij gaat worden, ik vind het superknap van je.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:12

wooow wat mooi zeg!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:52

Afbeelding

Nog niet klaar.. moet nog het oog, neusvleugel, plukje manen bij de schoft, hoeven moeten realistischer,
een staart, de flank en bespiering moet er nog op.. en belijning om het paard wat minder wazig te krijgen
aangezien ik vrij fanatiek met wit bezig ben geweest op sommige plekken :P

Maar wat vinden jullie van de kleuren zo? Moet er nog wat wit in de hals en de kleuren wat afwisselender?
(donker met licht?) Of vinden jullie hem juist wel mooi zo (worden)?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 23:35

Toch hoofd en hals ietsjes vloeiender gemaakt alvast:

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:23

niemand?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:27

ik vind hem ontzettend gaaf! zeker zo zonder voorbeeldfoto :j

wel vind ik de verhouding tussen voorbenen, hals, hoofd ten opzichte van het lichaam niet helemaal lekker. het lijkt nu net of het lichaam heel groot is.

edit: na nog een keer goed kijken is het vooral de borstkas die te groot/rond is, maar dit kan ook helemaal aan mij liggen :+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:30

Hij wordt echt al heel gaaf!! :D

Misschien ook wel mooi om wat meer vacht structuur toe te voegen :o ?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:30

Hoewel ik het echt heel knap vind dat je dit zo zonder voorbeeld foto doet (dus daarvoor al mijn complimenten +:)+ ) , vind ik hem toch een beetje saai. Ik denk dat dat komt door de eentoningheid van de kleur. Probeer daar nog eens iets meer mee te experimenteren. Verder de dingen die je zelf al noemt, manen meer door laten lopen, hoeven realistischer, enz. Ook mag er inderdaad wel iets meer bespiering op en goed kijken waar de huid glad is of rimpelt. Zo zouder er volgens mij best wat rimpels in de hals mogen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:53

dankjullie! Ga er gelijk eens naar kijken. vizsla_love dat komt omdat hij in een gedraaide positie steigert met
de kont naar achter. Dus dat de voorkant korter is dat klopt juist wel :) de borst is vrij grof inderdaad.. had
mijn vorige paard ook.. vond ik prachtig :=

joey je hebt gelijk.. daar was ik niet mee klaar nog maar bedankt voor de tip!

De kleuren.. ik vond het al heel wat dat ik er wit en blauw doorheen gooide.. zelfs oranje is erdoorheen gegaan
(wel faded) :P
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 17-06-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:13

is dit qua kleur al beter?
Afbeelding

Of is het ''too much"? Vind zelf de vorige mooier.. erg saai. maar wel netjes.. :o

ben natuurlijk nog lang niet klaar..

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:59

Kvind de laatste versie mooier.
Maar de hoeven zijn dan weer zo zwart..

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:05

De kleurschakeringen in de manen geven een erg realistisch effect, misschien kan je dat doorvoeren naar de hoeven, er moet echt meer wit in, meer "licht."
Voor de rest, goede verhoudingen en mooie kleur, ik vroeg me alleen af of je het volledige lichaam wil tekenen? :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 11:16

de hoeven vind ik erg lastig inderdaad... ben er ook nog niet tevreden over :n

en nee, denk niet dat ik het hele lichaam maak.. ik maak wat je nu ziet wel af (dus flanklijn, bespiering
her en der, staart erop, manen bij de schoft netter afwerken enzo.. proberen beetje vachtstructuur te
creëren maar ik neem er de tijd voor.. :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:24

Ik vind het wel knap gemaakt! Maar hoort het hoofdje niet wat langer verhoudingsgewijs?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:33

dan zouden de oren te kort zijn.. Ja als hij van de zijkant zou zijn wel.. maar hij is iets verder gedraaid.
(vandaar ook 2 oren zichtbaar)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:14

Leuk om te zien hoe je werkt. Alleen zonde dat je zo weinig kleur gebruikt! Om te beginnen zou ik zwart helemaal (of bijna helemaal) skippen uit je kleurenpalet; niets is écht zwart. :) Zwart oogt al gauw 'plat' en doods, zeker als je het op grote vlakken gebruikt (zoals de manen). Het gebruik van meer kleur geeft je tekening veel meer leven en beweging, durf daarmee te experimenteren. En dan heb ik het niet over kleuren zoals bruintinten; denk aan blauw, groen, rood, geel, ga zo maar door. Ikzelf kijk vaak naar de (in het geval van een paard) vachtkleur, omgeving (mocht die er zijn), lichtval ed. om mijn kleuren op af te stemmen, als je een voorbeeldfoto gebruikt kun je vaak ook wel zien dat er veel meer kleuren in zitten dan zo op het eerste oog lijkt. Donkerblauw, groen en rood kan fijn werken voor het maken van 'zwart', maar ook paars - you name it.
Ik hield vroeger ook vast aan de 'veilige' kleuren zoals bruin en zwart en ben toen een aantal paarden gaan tekenen met alleen de kleuren rood, groen, geel en blauw, een leuke oefening om te kijken hoe je met die kleuren schaduwen en highlights kunt creëren. Het gebruik van kleuren die in de eerste instantie onnatuurlijker lijken te zijn geeft in werkelijkheid vaak juist veel meer leven en een natuurlijker effect. Je kleurenpalet is nu sowieso erg beperkt; zeker met digitaal schilderen kun je gemakkelijk donkerdere/lichtere tinten van één kleur gebruiken of bijv. de opacity van je brush wat aanpassen om een ander effect/kleur te krijgen.

Tot zover over de kleuren; ik vind dat je een leuke houding hebt gekozen (weliswaar een vrij lastige) en tot nu toe gaat het je goed af :j zeker zo uit je blote hoofd. De verhoudingen kloppen hier en daar nog niet helemaal, zo is de rechterhoef wat te kort (de voorkant zou langer moeten zijn) en de koot zit daar niet helemaal lekker. Ook lijkt het alsof we de benen/boeg wat meer van opzij bekijken tov het hoofd, dat wat meer van achter bezien wordt. Misschien is dat wat op te lossen door de aanhechting van het been (aan de romp) wat duidelijker 'van achter' te tekenen (dmv schaduw/licht) en ik denk dat we iets teveel van de boeg zien, dat zou juist meer achter het linkerbeen moeten verdwijnen. Je bent wss nog lang niet klaar maar als je aan de bespiering gaat werken kan je die 'van achteren' hoek ook nog wat verduidelijken door het plaatsen van bepaalde schaduwen en highlights bij bijv. de spieren bij de hals/schoft/ribben, kleine dingetjes waarbij je goed op je lichtval moet letten maar waardoor je wel makkelijker de houding wat kunt 'sturen'. Ik mis op je laatste update ook wat onderkant van het hoofd, vanuit deze hoek zouden we net wat meer daarvan moeten zien.
En ik zou de manen wat verder door laten lopen richting de schoft, ze stoppen nu wel erg vroeg op de hals (of dat moet een bewuste keuze zijn).

Ik hoop dat je er wat aan hebt (en dat het te volgen is :') ) en het is vooral niet negatief bedoelt, je gaat zeker al de goede kant op namelijk. :) Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit komt te zien.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:19

Fiffill, nee, super juist! Het blijkt inderdaad een vrij lastige houding.. zeker zonder voorbeeld..

Het is ook geen houding waar je zo 1 2 3 een foto van maakt (maar van voor of zijkant) Voor sommige
kleine dingetjes dacht ik goh laat ik eens googlen.. maar kan nergens zo'n zelfde houding vinden haha.

Uit het hoofd maakt het ook vrij lastig.. Ik ben nu bezig met de pup van mijn lover.. ik ben nog niet klaar..
maar mocht je daar toevallig eens willen kijken??

Ben heel erg blij met je tips juist! (moet ze alleen even goed doornemen op een helder moment.. hihi := )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:30

Ach van lastige houdingen leer je juist! Zeker als je ze uit 't hoofd doet. Vooral veel kleine schetsen maken (ik geef de voorkeur aan pen en papier daarvoor :j ) dan krijg je de anatomie ook steeds beter in de vingers.

Ik zag dat topic van de pup al voorbijkomen geloof ik, ik zal eens even kijken! :)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:55

ik zou hem zo houden echt zo mooi met welk programma is dat kun je bpen