Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

de borst is vrij grof inderdaad.. had
Zwart oogt al gauw 'plat' en doods, zeker als je het op grote vlakken gebruikt (zoals de manen). Het gebruik van meer kleur geeft je tekening veel meer leven en beweging, durf daarmee te experimenteren. En dan heb ik het niet over kleuren zoals bruintinten; denk aan blauw, groen, rood, geel, ga zo maar door. Ikzelf kijk vaak naar de (in het geval van een paard) vachtkleur, omgeving (mocht die er zijn), lichtval ed. om mijn kleuren op af te stemmen, als je een voorbeeldfoto gebruikt kun je vaak ook wel zien dat er veel meer kleuren in zitten dan zo op het eerste oog lijkt. Donkerblauw, groen en rood kan fijn werken voor het maken van 'zwart', maar ook paars - you name it.
zeker zo uit je blote hoofd. De verhoudingen kloppen hier en daar nog niet helemaal, zo is de rechterhoef wat te kort (de voorkant zou langer moeten zijn) en de koot zit daar niet helemaal lekker. Ook lijkt het alsof we de benen/boeg wat meer van opzij bekijken tov het hoofd, dat wat meer van achter bezien wordt. Misschien is dat wat op te lossen door de aanhechting van het been (aan de romp) wat duidelijker 'van achter' te tekenen (dmv schaduw/licht) en ik denk dat we iets teveel van de boeg zien, dat zou juist meer achter het linkerbeen moeten verdwijnen. Je bent wss nog lang niet klaar maar als je aan de bespiering gaat werken kan je die 'van achteren' hoek ook nog wat verduidelijken door het plaatsen van bepaalde schaduwen en highlights bij bijv. de spieren bij de hals/schoft/ribben, kleine dingetjes waarbij je goed op je lichtval moet letten maar waardoor je wel makkelijker de houding wat kunt 'sturen'. Ik mis op je laatste update ook wat onderkant van het hoofd, vanuit deze hoek zouden we net wat meer daarvan moeten zien.
) en het is vooral niet negatief bedoelt, je gaat zeker al de goede kant op namelijk.
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit komt te zien.
)
) dan krijg je de anatomie ook steeds beter in de vingers.