[FOTO] (W)heels (18+)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:57

Menino: Ook het vreemde was wat ik wilde, je moest lang naar iedere foto kijken en steeds denken; WTF!? Omdat er steeds wat nieuws in de foto's lijkt te gebeuren.
Ook is het idd een grote serie, welke natuurlijk altijd ingekort kan worden, in eerste instantie was het de bedoeling om 5 foto's te maken maar ik werd wat enthousiast en ben tot 9 uur 's avonds doorgegaan haha. nr. 6 is zeker het minst sterk dat vind ik ook.

xxnienke94: Klopt het is niet heel mijn examen maar een onderdeel daarvan. Een opdracht was er niet helemaal ik heb mijn eigen plan getrokken. Het is nog niet beoordeeld voor mijn mentor maar was vandaag toevallig iemand helpen in de studio bij mij op school en een fotografie docent kwam wel naar me toe dat hij het zo'n toffe foto's vond (mijn styliste zit ook mij me op school en die had ze in haat portfolio zitten vandaar dat hij ze had gezien) dus ik denk dat ze het wel kunnen waarderen op school.

Debbie: Nee geen middelbare school, een soort kunstacademie.

JuliaMaria: TOP ik heb echt uren gezocht naar die livejournal! Jaren geleden had ik die gevonden maar de url was ik kwijt, thanks! En over dat lelijk, dat klopt ik houd niet van mooie foto's, wat mooi is is natuurlijk voor iedereen verschillend maar foto's voor l'oreal ofzo vind ik niks. Dus je slaat de hamer op z'n koppie.

NathalietjeB: Ik wilde eigenlijk het liefst een ze vrouw onvriendelijke compositie, zo sexy maar toch raar mogelijk. Bij echte modefotografie zijn somige composities echt not-done (kruis laten zien e.d.) Ik wilde die auto's, jaren 30/40 maar wilde het hoofd van het model niet laten zien, zodat het een mysterie blijft.

Sanity: Twee modellen, Mijn styliste omdat we beide van mening waren dat bloot veer toe zou voegen aan de foto's en kleding alleen maar af zou lijden en nog een meisje, gewoon door dat te vragen, ik kende haar niet maar vind haar prachtig.
Je moet alles helemaal zelf regelen natuurlijk, dat is het geen wat je allemaal moet leren. Ik heb eht geluk dat ik mijn eigen studio lampen heb dus dat is fijn.. Verder veel rondbellen en regelen, bespreken met je styliste, kleding regelen van een winkel die mee wil werken en anders kleding kopen en dat later weer terug brengen.

Cyn_: Klopt heb je gelijk in maar ik vind beide foto's apart van elkaar wel goed dus ik denk dat ik die twee er wel in laat verder moet ik nog even kijken welke ik eruit haal.

AaronYve: Nope apsoluut geen aliens gone wild eigenlijk, het zijn geen aliens, het is een mooi meisje met een raar masker op ;)

Eefske: Schoenen zijn geweldig he!? Uit een sex-shop haha dus het zijn 'echte' ~~}> Daarom wilde ik het liefst geen gezichten erop, dat tekent de foto zo ontzettend, houding is veel interessanter. Eerst had ze een rode bandana om geknoopt maar ze stikte bijna naar een paar minuten dus die moest af. Over foto 5 ben ik het niet helemaal eens omdat ik juist van mening ben dat het masker het nog spannender en juist opwindender maakt, maakt je nieuwsgierig, tenminste dat was de bedoeling.. :=
Over foto 7; that's photoshop. Het masker sloot verschrikkelijk aan, we hebben het vastgetaped maar het mocht niet baten. Dus heb ook de neus gespiegeld en er opnieuw opgeplakt, de kin stak uit en de lijnen wat zachter gemaakt. Ook expres heel minimalistisch gehouden, haar in het midden gezet en een harde spot op haar gezet, anders werd het te druk.
Zelf vond ik dit de minste, omdat je te veel van haar identiteit ziet en hij valt buiten de serie omdat in iedere foto een auto te zien is behalve op deze. Over foto 8, je moet niet te veel weg geven he, iemand mag zijn eigen fantasie bij een foto hebben als je dat zelf wil doen is het niet meer spannend.
En ik ben het wel eens met foto 9 ik wilde graag die auto gebruiken, geweldig dat roest maar die stond buiten, overdag vond ik het licht veeeeeelste fel dus heb deze als laatste gemaakt, om 9 uur 's avonds, dan nog zo'n licht tja, ik stoor me er niet aan eigenlijk..

Ik zal anders zo wel wat foto's van de making off plaatsen zodat jullie een beetje kunnen zien hoe ik ze heb gemaakt ;)

NathalietjeB

Re: [FOTO] (W)heels (18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:39

lucy dat is zeker waar dat iedereen zo ze eigen gedachten mag kweken over de foto's en dat is nou juist wat zo aanspreekt in deze foto's je wil ernaar blijven kijken omdat het fascineerd..

ben wel benieuwd naar wat making off foto's....heb je dit in een garage gewoon gemaakt of echt op een set?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:10

In een garage. Na lang zoeken en rondvragen heb ik een van de 2 hotrod garages in nederland gevonden, Echt geweldig. Ik mocht daar de hele dag doen wat ik wilde, de eigenaar heeft het model toen ze naar huis moest nog een lift naar het station gegeven (in de auto van foto nr. 9!!)

Is een hele bekende garage schijnbaar, want er komen fotografen van over heel de wereld om foto's van zijn auto's te maken en die komen dan in tijdschriften e.d. de lui van LA ink zijn zelf een paar dagen met hem op pad geweest voor discovery!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:26

Echt briljante foto's!! Voor wat extra grimmige sfeer had ik de achtergrond van de auto foto's graag een donker steegje oid gezien. Nu geeft het zo'n garage effect en maakt de foto's gelijk wat platter doordat het extra geensceneerd lijkt.
Verder qua techniek en inhoud briljante foto's! Complimenten. Een eindwerktstuk om trots op te zijn!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:49

Nee haha dat zie ik dat het geen aliens zijn maar ze heeft wel zo'n alien masker op vandaar dat die gedachte opkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:39

Ik heb je bijleespost doorgelezen, maar ik snap nogsteeds niet waarom je eerst onbe'vooroordeelde' reacties wilde? :')

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 10:30

Ik wilde kijken of de reacties die ik wilde, die ik hoopte hiermee uit te lokken ook zouden komen. Ik wilde weten wat de reacties waren van 'gewone' mensen. Om te weten hoe mijn foto's overkomen op mensen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:34

hehe zo de achter de schermen foto's zijn ook wel gaaf....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:36

Bij de eerste foto moest ik even kijken, en hoe meer foto's ik zag hoe specialer ik ze begon te vinden!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:19

Wow, gaaf gemaakt. Vind het heel knap dat je het zo weer kunt geven en je hebt gewaagd gefotografeerd in mijn ogen. Vind het prima gelukt en vind ze allemaal wel iets hebben. :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:42

i like your styl :D

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 19:06

Vandaag beoordeeld en ik ben geslaagd! Met de hoogt haalbare score. 25% van mijn eindexamen was dit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:25

Gefeliciteerd!

Ik vind het een interessante serie die je gemaakt hebt. Een goede keuze van composities, belichting en goed gebruik gemaakt van de modellen. Geen minpunten op aan te merken.

De foto's doen mij overigens denken aan de film Greace I.