[DIGI] Huug uit aanvraagtopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:05

Ik vind dit je beste werkje tot nu toe :j Je hebt meer aandacht aan de detail geschonken en hierdoor ook met meer kleur gewerkt. Van mij hadden de hoeven wel iets donkerder gemogen. Vind het nu net lijken alsof ze licht geven :o De staart heb je mooi neergezet. Ik zou de manen nog iets proberen uit te werken, vind ze nu nog een beetje draderig.

Maar verder toppie :)

Met welk programma werk je eigenlijk? En met welke afmetingen?

_Denise_

Re: [DIGI] Huug uit aanvraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:12

Ik ben vast de grote zeur en de enige die er zo over denkt, maar ik vind het jammer dat verhoudingen en kleuren niet van eigen hand komen. Het lijkt een beetje een colourpick werkje, en het contrast tussen object en achtergrond is extra groot doordat de achtergrond qua kleur IMO totaal niet past bij het paard. Correct me if I'm wrong, maar als dat zo is vind ik dit eerder neigen naar een fotobewerking. Niks mis mee hoor, maar het haalt wel wat authenticiteit uit je werk weg.

Paard vind ik op zich leuk gedaan, had IMO wat scherper gemogen op een aantal punten. Staart is netjes gedaan.
De achtergrond vind ik te simplistisch en buiten de boot vallen. De kleuren zijn IMO te verzadigd en passen qua lichtinval niet met het paard. Zelfde geldt voor de slagschaduw. Ik zie dat je er zelf ook mee bezig bent, dus ben benieuwd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:26

Ben pas net begonnen, het is als hobby en onbetaald. Er komt een andere achtergrond,
Thoraklover heeft me geinspireerd met een vluchtige schets _/-\o_ (Mijn dank!) En ik
ga er dus mee bezig. Ik had eerst een andere achtergrond maar daar kwam het paard HELEMAAL
niet op uit (te donker) en eigenlijk beetje uit frustratie er maar een "simpel" achtergrondje in gegooid.
(fantasie was ook weg toen := )

Had voorheen nog helemaal niet geoefend met "kleuren" op een paard, dat bruinige vind ik verschrikkelijk,
ik had er liever een roodvos met appeltjes van gemaakt end an liefst zo simplistisch mogelijk.

Maar dan is het weer zo flashy :') Ben overigens nu even bezig met details op manen en hoofd van een
ander paardje. Heb mijn tekentablet pas sinds vrijdag en ben dus nog aan het "oefenen"

Ik ga zeker met Huug verder als ik tijd en zin heb en er weer fris naar kan kijken :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:17

Citaat:
Wat verwacht je anders? :') het is toch de bedoeling dat het zo gelijk mogelijk is. _O-
Als het paard helemaal niet klopt valt er constant wat van te zeggen. Zal wel een keer
een WIP maken met raster voor je. Kun je nog wat van leren ;)

Jammer dat je anderen voor leugenaar uitmaakt. :+

Wat thoraklover al schrijft, zelfs met raster kan een afbeelding van een paard (vooral een geheel paard) nooit zo perfect worden. Er is altijd ergens wel een klein verschilletje die niet tot nauwelijks opvallen, bij mijn werk in ieder geval wel. En dan is het de kunst om het dier wel goed te pakken zodat de eigenaar zegt dit is sprekend mijn paard ondanks dat bijvoorbeeld het rechter voorbeen iets meer naar voren staat of de staart iets minder hoog staat.
Erg knap dat je hem zo perfect hebt na getekend. <<)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:25

Ik zou dat juist erg storend vinden en accepteer dat niet. Maar dat zal wel aan de kronkel in mijn
hoofd liggen. Daarom laat ik anderen ook geen werkjes van mijn dieren voor mij maken. Zelfs foto's
maak ik zelf omdat ik te kritisch ben op anderen en alleen foto's wil zien hoe IK ze zie, of dat nou
fotoperfect is of niet. Het moet kloppen zoals in mijn hoofd ik iets zie.

Mijn kamer is daarom ook nooit stoffig of vies, alle kastdeurtjes zitten altijd op slot en al mijn shirts
liggen op kleur. Noem me dan maar gek ;)

Ik kan dat gewoon echt niet in lijnen.. ik stoor me er ook enorm aan dat de schaduw op Huug zijn
schouder niet passend is aan de foto en dat er veel meer kleuren op hem horen die ik er niet VLOEIEND
uit krijg. :')

Heb hem ook expres nu even links laten liggen, anders wordt ik letterlijk furieus. :+

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:51

thoraklover schreef:
Jammer dat je liegt, ik heb de foto en de tekening over elkaar gelegd in fotoshop, en het past precies..
-knip-

Ja ik dacht ook precies hetzelfde, het is té perfect. Stel dat je het echt zo goed hebt gedaan, alsnog vind ik tekenen niet om perfect natekenen maar je eigen stijl ontwikkelen en je eigen draai er aan geven. Dát is mijn opzicht een tekening. Niet om je af te kraken of om voor leugenaar te maken, maar misschien is het een leuk idee om een keer iets minder trouw aan het voorbeeld te zijn en wat meer eigens te doen. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 17:55

Heb ik vaker gehoord, en ga ik wat mee doen :)